5 mån efter jag blev sydd och fortfarande hård och öm!!!
Är detta normalt? 5 månader har gått och jag är fortfarande hård i mellangården där jag blev sydd och öm om man petar där. (sex är omöjligt!)
När försvinner detta, någon som vet??
Är detta normalt? 5 månader har gått och jag är fortfarande hård i mellangården där jag blev sydd och öm om man petar där. (sex är omöjligt!)
När försvinner detta, någon som vet??
Jag blev sydd för 10 år sen, är fortfarande hårdare där, men inte öm längre. Det gick över efter nått år eller så.
Ammar du? Jag fick berättat för mig att hormonerna man har i kroppen försvårar, att de påverkar slemhinnor och annat, och när jag slutade amma slutade det strama så oerhört.
Jag blev sydd med över 20 stygn i underlivet för sex år sedan efter mitt första barns födelse. Jag kan fortfarande känna av de där stygnen i mellangården framförallt, det gör inte ont längre men stramar och känns stelt. Helt smärtfri blev jag nog först efter 2 år tror jag då jag fick ett barn till däremellan (då sprack jag däremot inte).
5 månader är inte så lång tid även om det kanske känns så... prata med din barnmorska och stressa inte din läkningsprocess för mycket.
Normalt vet jag inte om det är men jag hade också problem med att det stramade mycket efteråt av stygnen. Jag blev iofs sydd förmycket vidförlossningen vilket gjorde sex omöjligt men kan dela med mig av tiden efter iaf. Min bm sa vid efterkontrollen att om jag fortfarande hade problem efter 5månader skulle jag ta kontakt med kvinnokliniken, vilket jag gjorde och fick en tid ca 7månader efter förlossningen. När jag väl fick min tid där tyckte de att jag borde tagit kontakt med dem betydligt tidigare (för du kan ju inte gå och ha obehag av det, samt att ett fungerande samliv är väldigt trevligt). Så mitt råd är att kolla upp det! Även om det inte är så illa för dig som för mig så kanske det är något som behöver fixas till med ett mindre ingrepp.
Lycka till
Nu funkar sexet bra