• M  och  M

Färgglada, roliga könsneutrala barnkläder till normala priser?

Nu när min dotter är liten gillar jag Lindex, jag tycker de har glada roliga färger och mönster som är könsneutrala men från strl 86 och uppåt börjar helt plötsligt de också dela upp i pojk- och flickkläder. Vars hittar jag könsneutrala kläder som är färgstarka, roliga med mycket mönster, djur, figurer etc. på till priser som inte är så höga som t.ex. på Me & I och likannde.

• Svar på tråden Färgglada, roliga könsneutrala barnkläder till normala priser?
  • DHF

Villervalla har unisex kläder tycker jag, samma med Geggamojja, Kavat, Plastisock.

• M  och  M
    ploten skrev 2010-11-21 21:55:10 följande:
    Men KappAhl har ju Kax, som är färgglada och inte uppdelade på kill/tej. Super, tycker jag.
    Ja det finns säkert undantag på alla affärer, men jag skulle så gärna vilja att det fanns en affär som nästan bara hade kläder jag gillade så man slapp kolla överallt och plocka ihop från alla möjliga ställen. Har varit så skönt nu att behöver vi något då vet jag att jag alltid kan gå till Lindex för där finns det alltid massor på bebisavdelningen som jag gillar. Efter strl 86 känner jag inte alls så, utan då måste jag gå på flera olika affärer i blindo och leta kläder som evetuellt skulle kunna funka, och kanske tröja på en affär och byxor på en annan och mössa på en tredje osv. I-lands problem kanske, men för mig känns det trist och besvärligt och inte roligt som det varit nu.
  • M  och  M
    DHF skrev 2010-11-21 21:58:18 följande:
    Villervalla har unisex kläder tycker jag, samma med Geggamojja, Kavat, Plastisock.
    Precis som jag skrev i början så tycker jag de märena är jättefina men för dyra för oss...
  • Franka

Jag köper POP-kläder second hand via Blocket och Tradera. Men om man vill ha nya kläder vet jag inte.

• M  och  M
    Franka skrev 2010-11-21 22:02:38 följande:

Jag köper POP-kläder second hand via Blocket och Tradera. Men om man vill ha nya kläder vet jag inte.

Jag gillar POP-kläder och begagnat är ett alternativ absolut. Tycker dock priserna drar iväg på de begagnat också... Jag gillar dock deras reklam, "vi gör inte kläder till flickor eller pojkar, vi gör kläder till barn" eller något sånt, jättebra!
  • ploten
    M och M skrev 2010-11-21 22:00:15 följande:
    Ja det finns säkert undantag på alla affärer, men jag skulle så gärna vilja att det fanns en affär som nästan bara hade kläder jag gillade så man slapp kolla överallt och plocka ihop från alla möjliga ställen. Har varit så skönt nu att behöver vi något då vet jag att jag alltid kan gå till Lindex för där finns det alltid massor på bebisavdelningen som jag gillar. Efter strl 86 känner jag inte alls så, utan då måste jag gå på flera olika affärer i blindo och leta kläder som evetuellt skulle kunna funka, och kanske tröja på en affär och byxor på en annan och mössa på en tredje osv. I-lands problem kanske, men för mig känns det trist och besvärligt och inte roligt som det varit nu.
    Ja, men jag pratar nu om storlekar över 86. I höst har vi köpt alla sonens kläder (stl 98/104) på KappAhl, och alltså bara Kax, som inte är uppdelat på kill/tjej. Vi har alltså bara behövt gå till en affär och på den affären inte behövt springa till olika avdelningar. Allt Kax ligger/hänger på samma ställe, bara att plocka. Han fick bland annat ett par lila byxor med matchande tröja i rött och lila, och ett par blåa byxor med matchande tröja i blått och grönt. Alldeles normala priser, någon hundralapp per plagg, lite mer för byxorna.
  • Nukkumatti

Tycker också det är svårt att hitta neutrala kläder! Men tycker också Kax har varit bra, men tycker att det blivit sämre sista åren. Jag har försökt lösa problemet lite genom att blanda kläder, t.ex leggings med "killig" t-shirt, jeans med rosarandig tröja etc.
    Det blir väl naturligast och lättast med minstingen som har både storasyster och storebror.

Svar på tråden Färgglada, roliga könsneutrala barnkläder till normala priser?