M och M skrev 2010-11-21 22:00:15 följande:
Ja det finns säkert undantag på alla affärer, men jag skulle så gärna vilja att det fanns en affär som nästan bara hade kläder jag gillade så man slapp kolla överallt och plocka ihop från alla möjliga ställen. Har varit så skönt nu att behöver vi något då vet jag att jag alltid kan gå till Lindex för där finns det alltid massor på bebisavdelningen som jag gillar. Efter strl 86 känner jag inte alls så, utan då måste jag gå på flera olika affärer i blindo och leta kläder som evetuellt skulle kunna funka, och kanske tröja på en affär och byxor på en annan och mössa på en tredje osv. I-lands problem kanske, men för mig känns det trist och besvärligt och inte roligt som det varit nu.
Ja, men jag pratar nu om storlekar över 86. I höst har vi köpt alla sonens kläder (stl 98/104) på KappAhl, och alltså bara Kax, som inte är uppdelat på kill/tjej. Vi har alltså bara behövt gå till en affär och på den affären inte behövt springa till olika avdelningar. Allt Kax ligger/hänger på samma ställe, bara att plocka. Han fick bland annat ett par lila byxor med matchande tröja i rött och lila, och ett par blåa byxor med matchande tröja i blått och grönt. Alldeles normala priser, någon hundralapp per plagg, lite mer för byxorna.