Folks arrogans och nedlåtande beteende
Hej, har flera gånger tidigare skrivit här på FL ang min otrolig skräck att föda mitt andra barn vaginalt då den första förlossningen gick rent åt helvete.
Har försökt att söka empati och förståelse både i familjen och i vården. Tycker inte att jag fått någon vidare respons. Dom ända som förstår mig, som tröstar mig coh som faktiskt lyssnar på vad jag har att säga är min barnmorska och min sambo.
Ända sedan jag berättade för min mamma om mitt önskemål att få ett snitt denna gången har hon i princip föst det under mattan och fått mig att tro att det önskemålet är omöjligt i mitt fall. Tror inte alls det är omöjligt. Min BM är övertygad om att snitt vore bäst för mig denna gången.
Vet inte om det handlar om tradition eller vad, att det helt enkelt SKA göras vaginalt om det inte uppstår komplikationer under själva förlossningen, för min mamma.
Har nu hittat ett alternativ. Humanitär igångsättning - igångsättning som sker innan v 40 då skräcken och obehaget av förlossningen är för stor, påfrestande och jobbig för mamman. Detta hade jag tyckt var helt ok då bebis hade kunnat komma ut lite tidigare och då inte vara fullt så stor.
Men även denna idén avfärdar min mamma och syster och menar på att det ens är meningslöst att försöka.
Detta gör mig så förbannad! Ingen verkar tamin skräck på allvar! Ligger vaken VARJE natt och gråter av oro, i morse spydde jag tom för det blev för mycket för min mage. Jag går ständigt och tänker på det, bygger upp skräck förlossningar i huvudet och INGENTING under min vardag påverkas INTE av att jag mår såhär. Det går ut över både min sambo ochmin dotter då jag ständigt är på dåligt humör pga sömnbrist och oro. Det har även gått ut över bebis vars hjärtrytm låg på 200/slag i minuten hos BM förra gången.
Nu har jag 4 veckor kvar till BF men jag vägrar! Jag vill inte komma till det datumet! Gör jag det så kommer jag föda hemma med virknål, näsdukar och gummistövlar. Litar inte på BM på förlossningen igen!
Någon som har varit med om att ha svårt att få ett kejsarsnitt beviljat? Ska träffa läkare nr 2 på Onsdag och känner att detta är min sista chans till övertalning.
Egna erfarenheter? Snälla! Ös på! Behöver all hälp jag kan få!
Väntan inför BF ska inte vara ett orosmoment utan något man ser fram emot!