• paprikatingeling

    Nya regnbågskompisar sökes!

    Hej!

    Har hängt ett antal år nu på forumet och pratat med många trevliga människor och träffat några IRL också vilket har varit superkul. Nu när vi har varit föräldrar ett tag märker vi mer och mer hur få barnfamiljer vi känner som vi kan umgås mer med, och förstås ännu färre regnbågsfamiljer. Det är trist och det skulle verkligen förgylla tillvaron för både oss och vår son om vi hade fler vänner och bekanta att hitta på roliga saker och hänga med!

    Vi bor i Hägersten med en son född december 2009 och ett syskon på väg i juni 2011.

    Några som är intresserade av att träffa oss?


  • Svar på tråden Nya regnbågskompisar sökes!
  • semlor

    OK, 14 alltså! Hm, undrar hur jag ska känna igen er/nån...?! Brukar vara mkt folk där va? //Elin

  • lillblobb

    Vet inte alls hur det ser ut där, men är det någon som vill att vi möts upp någonstans speciellt så hör av er så får ni mitt nummer (på privat meddelande)

  • quani

    Hej,

    Vi är tyvärr sjuka, så ingen lek för oss idag.... 

  • lillblobb

    Fler tillfällen, och kanske bättre plats så det går att prata och umgås på hyfsat "samma ställe" med tanke på hur det är på ett lekland.... I alla fall kommer jag nog vänta innan jag besöker ett igen, hehe...

  • Jennifer69

    ja, det var galet mycket barn...

    Tror nästan att det lättaste sättet att kunna umgås i lugn och ro och få chans att säga några ord vi vuxna när det fortfarande är kallt ... är att bjuda hem varandra.

  • quani

    Japp, och när det blir lite varmare kan en ju träffas ute i någon (inte alltförstor) lekparkGlad

  • semlor

    TAck för i helgen Jennifer och lillblobb!! Inte mkt prat blev det.... Men en massa röj. Lilla killen somnade förstås på vägen hem. Och jag var glad över att komma ut och få lite frisk luft! Nästa gång nåt lugnare ställe, hemma hos nån eller i en lekpark var inte så dumt inte.

  • Jennifer69

    Hallå allihopa...


    Känns som att tråden håller på att dö ut. Skulle tycka att det var trist. Det brukar vara så på familjeliv att intresset är stort först, men sedan rinner intresset ut i sanden.


    Hoppas att det inte är så, för jag skulle tycka att det var kul att ses igen och med flera.


    Känns fortfarande inte som att det är något direkt uteväder, framförallt inte när många kanske har barn i olika åldrar.


    Därför tänker jag att det skulle kunna vara kul om de som vill träffas skulle vilja komma hem till mig. Jag bor inte stort, men det räcker nog :)
    Då kan vi fika eller så och barnen får leka fritt... så då kanske vi vuxna kan få möjlighet att också umgås och prata lite.


    Förslag på dagar:
    - söndag 17 april
    - sondag den 1 maj.

  • lillblobb

    17 April så har trippen redan gått för påsksemestern, så då är vi inte hemma. Men tror det skulle funka den 1 Maj för oss. Vet inte om det är "min helg" eller inte, men kommer gärna själv om jag inte har dottern då, eller kan ta hem henne tidigare...

  • Jennifer69

    Hej igen... försöker få liv i denna tråd igen :))

    Nu kom sommaren med stormsteg och det känns helt plötsligt inte alls svårt att hitta en uteaktivitet.

    Så ett nytt förslag är att ses vid en lite mindre lekplats så att barnen inte springer åt olika håll och man inte kan prata...
    Lite picknick i gröngräser... Hur låter det??

  • lillblobb

    Jag tror att jag ska kunna den 22 jag med Vore kul.
    Jennifer - om det blir något, hör du av dig på mobiln? Jag är inne här så sällan numer....

  • Jennifer69

    Tiden går fort och nu är det den 22 redan på söndag...

    Hur är det för er... fortfarande intresserade av träff?

    Mitt förslag är en lekplats som ligger typ vid roxy. Den är lite mindre och då kanske inte alla barn bara springer åt olika håll så att man inte kan umgås. Är det nytorget det heter, eller är jag helt fel ute?

    Eller finns det bättre förslag?

Svar på tråden Nya regnbågskompisar sökes!