• Fjonkans

Var du sjukskriven under graviditeten och i så fall, under vilken period?

Som rubriken lyder. Skriv gärna i tråden hur många dagar, veckor alternativt månader din sjukskrivning omfattade och varför du var sjukskriven.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 19:33
    Om ni varit gravida mer än en gång, rösta gärna utifrån er första graviditet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var du sjukskriven under graviditeten och i så fall, under vilken period?
  • FannyGioia

Nej. Jobbade till vecka 38 och mådde bra även om det var tungt. 

• Kazeer

Under första graviditeten var jag sjukskriven i två omgångar.
    Första omgången varade i två veckor med start runt vecka 10. Då var jag sjukskriven för illamående och kräkningar.
    I vecka 32+3 blev jag sjukskriven i samband med att jag blev inlagd på sjukhus, eftersom jag hade haft vattenavgång. Den sjukskrivningen varade i 4 veckor och avslutades, när sonen var född.

Under andra graviditeten blev jag sjukskriven i tredje trimestern. Jag blev inlagd på sjukhus i vecka 33+0 p g a högt blodtryck. Jag låg kvar på sjukhuset fram tills sonen plockades ut i vecka 35+3.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • mamma smurfen

1a Graviditeten, inga problem lls, jobbar som bartender/servitris, så fick godkänd havandeskapspenning när det var dax för det....samma vart det med barn nr 2, fast han såg dagens ljus redan i V35+4*ler* samma jobb då med.

Denna gången har jag vart sjukskriven från V 22 ca, till den 15/10 då min havandeskapspenning tog över, så har gått hemma sedan mitten av augusti ungefär....
    Sjukskrivningen berodde på foglossning  och sammandragningar vid stressen de innebär att jobba som jag gör, i bar å som servitris.

Tycker själv det känns lite konstigt att det DENNA gången inte funkar att jobba...har ju samma uppg som med de andra 2, men av någon anledning sa kroppen STOPP denna gången. 

• JeckaH

50% from vecka 24 pga foglossning. Hel havandeskapspenning from vecka 32.

Jag arbetar som förskollärare.

• LinnV

50 % från v. 18 fram till v. 26 sen på 75 % till jag fick HP på heltid. Det var för foglossning och rygg ont.

• Tobben

Första graviditeten jobbade jag som vanligt till dagen innan lilla killen föddes. Den här graviditeten har jag varit sjukskriven från v 22 pga hotande förtidsbörd.

• AIE

2:a graviditeten pga prematura sammandragningar, kraftigt försämrad astma och foglossning

denna graviditet sjuksriven 2 v i v.14-16 pga blödningar i samband med upptäckt av cellförändringar
    nu sjukskriven totalt 3 v pga totalt utmattning pga långvarig infektion.. Har nu fått antibiotika äntligen så jag hoppas det ska ge sig...

Emil 030808 o Vilgot 080617 mina prinsar!!!
  • wonderchild

Första graviditeten:  v.8-15 pga kraftigt illamående (hyperemesis gravidarum), uttorkning och för att jag var inlagd med dropp. v.20-BF pga prematura sammandragningar.

Andra graviditeten var jag mammaledig. 

• Rulltrappa

Naj. Mödravården ville visserligen hellre sjukskriva mig än skriva ut Lergigan åt mig, men det satte jag stopp för. Tror inte att jag hade fått sjukersättning för relativt lindriga graviditetskräkningar.

• NizzY

Från v22 till bf pga hotande förtidsbörd och lite andra besvär som det konstanta illemåendet

• annca

Inte alls.
    Nån BM jag träffade var förvånad över att jag "fortfarande jobbade" strax innan bebisen ville ut, men jag varken behövde eller ville vara hemma.
    Hade inte båda mina kommit 5v tidigt hade jag jobbat till dagen innan bf, och hade jag fått om jag gått över hade jag propsat på att få komma till jobbet tills det var dax på riktigt.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • gryning2

Var sjukskriven från v.32 på grund av hotande förtidsbörd. Fick värkar då jag ansträngde mig så jag kunde inte jobba eller göra speciellt mycket alls =(

Mamma till H född 071017
  • elovesj

De sista 3 månaderna med båda barnen, ryggen höll inte.. Mådde toppen innan dess dock =)
    Ah, jag hade väldigt dåligt blodtryck också....

• Fjonkans
    annca skrev 2010-11-23 13:15:31 följande:
    Inte alls.
    Nån BM jag träffade var förvånad över att jag "fortfarande jobbade" strax innan bebisen ville ut, men jag varken behövde eller ville vara hemma.
    Hade inte båda mina kommit 5v tidigt hade jag jobbat till dagen innan bf, och hade jag fått om jag gått över hade jag propsat på att få komma till jobbet tills det var dax på riktigt.
    Nyfiken på vad du jobbar med eftersom din BM var förvånad över att du fortfarande jobbade?
Svar på tråden Var du sjukskriven under graviditeten och i så fall, under vilken period?