• Fjonkans

Var du sjukskriven under graviditeten och i så fall, under vilken period?

Som rubriken lyder. Skriv gärna i tråden hur många dagar, veckor alternativt månader din sjukskrivning omfattade och varför du var sjukskriven.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 19:33
    Om ni varit gravida mer än en gång, rösta gärna utifrån er första graviditet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var du sjukskriven under graviditeten och i så fall, under vilken period?
  • ankan24

nästan hela graviditeten. heltidssjukskriven från v.8 fram tills idag (gick in i v. 37) pga foglossning. går nu på havandeskap istället.

• Fjonkans
    ankan24 skrev 2010-11-22 19:24:06 följande:
    nästan hela graviditeten. heltidssjukskriven från v.8 fram tills idag (gick in i v. 37) pga foglossning. går nu på havandeskap istället.
    Oj, fick du foglossning redan i v 8? Det låter väldigt jobbigt..
  • Lycka80

1.a. Sjukskriven 25% från andra trim till födsel..
    2.a. Sjukskriven några veckor mot slutet..

Stolt Mamma till Fredrick 020226 & Moa 061008
  • Shorona

Från vecka 5 till en vecka innan bf(gick på fl då). Mellan vecka 5-12 pga att jag var däckad av kräkningar. Fick inte behålla något och gick ner i vikt. Från vecka 12 pga kraftig foglossning. 100% sjukskrivning under hela.

• Dr Mupp

1:a inte alls
    2:a inte alls
    3:e v 28 pga foglossning
    4:e v 21 pga foglossning, hade jag haft arbete hade jag sjukskrivits från start, men eftersom jag var arbetslös så kunde jag fortsätta söka jobb tills jag hamnade i rullstol.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • ankan24
    Fjonkans skrev 2010-11-22 19:34:54 följande:
    Oj, fick du foglossning redan i v 8? Det låter väldigt jobbigt..
    ja inte har det varit roligt iaf :/ tack och lov så har den varit lindrig fram till för tre veckor sen men jag kunde inte jobba för jag tog mig inte upp och ner ur lastbilen och kunde inte dra/skjuta burarna så det vart heltid direkt.
    och nästa vecka blir det till läkaren och disskutera igångsättning för nu funkar jag överhuvudtaget inte mer.
  • Fjonkans
    ankan24 skrev 2010-11-22 20:24:34 följande:
    ja inte har det varit roligt iaf :/ tack och lov så har den varit lindrig fram till för tre veckor sen men jag kunde inte jobba för jag tog mig inte upp och ner ur lastbilen och kunde inte dra/skjuta burarna så det vart heltid direkt.
    och nästa vecka blir det till läkaren och disskutera igångsättning för nu funkar jag överhuvudtaget inte mer.
    Lycka till Glad
  • ankan24
    Fjonkans skrev 2010-11-22 21:10:50 följande:
    Lycka till Glad
    tack :) förhoppningsvis behövs det inte haha.
  • älskarlivet81

Fick foglossning konstaterad i vecka 15,men hade ont innan dess också. Blev halvtidssjukskriven i vecka 20, gick delvis med kryckor också.

Svar på tråden Var du sjukskriven under graviditeten och i så fall, under vilken period?