Har du någon gång kört bil efter du druckit alkohol?
Alltså druckit så mycket så du har haft för hög promille (0,2). Inte bara en lättöl eller så.
Alltså druckit så mycket så du har haft för hög promille (0,2). Inte bara en lättöl eller så.
Nej.
Men dricker jag ½ glas vin kl 19 så kör jag mitt i natten.
Aldrig! Skulle någon i min närhet vara nära att köra påverkad skulle jag utan tvekan ta nycklarna till bilen, vilket jag oxå gjort vid två tillfällen.. Att köra påverkad är aldrig okej!!
Nej aldrig inträffat.
Usch ja. När jag var ung och dum och bodde i Karibien hände det ofta
Nej aldrig. Som värst har jag råkat ta typ 4 klunkar av cider med alkohol i och sen kört bil ca 6 timmar senare och det kallar jag inte direkt rattfylla...
Och det var mest ett misstag för jag visste inte att det var alkohol i den cidern.
Nej. Men en i min närhet gjorde det och betar nu av "felsteget" med samhällstjänst (50 h), böter (500) och indraget körkort (1 år).
Ge fan i bilnycklarna om ni ska ut och dricka.
Neverrrrrr. Kommer aldrig att hända heller.
aldrig!
Jag vill poängtera att jag idag INTE skulle köra om jag druckit och att jag tycker att det är ren idioti att köra minsta påverkad. Så ni vet.
Nej, aldrig. Skulle inte köra efter en lättöl heller. Det finns ju taxi för de tillfällena
Verkligen aldrig. Skulle aldrig komma på tanken. De som dricker och kör tycker jag vi kan deportera till månen eller nåt omedelbart.
Man ska aldrig säga aldrig dock.
Jag skulle inte tveka att slänga in mig i bilen och köra till, låt oss säga akuten, efter ett glas vin, om maken var där, allvarligt skadad, och det hade tagit lång tid innan jag fått tag på skjuts.
Nu dricker jag inte längre men OM.
Aldrig eftersom jag inte dricker alkohol.