Du har bokat tid i tvättstugan. När du kommer ner dit så ser du att maskinen är fullsmockad med tvätt och igång. Någon tvättar på DIN bokade tid! Vad gör du?
Själv skulle jag tvätta en annan gång. Bråka är inte min grej!
Själv skulle jag tvätta en annan gång. Bråka är inte min grej!
Förra veckan kräktes min dotter i sängen vilket ledde till att lakanen och pyamasen behövde tvättas. Dagen efter när jag går ner till tvättstugan ser jag att hela dagen och dagen därpå är fullbokad och lakanen och kläderna måste ju tvättas så snart som möjligt så när 30 minuter hade gått på någon annans tvättid tog jag den och tvättade. Är jag en elak människa? Är det okej att ta någon annans tid OM det redan har gått ca 30 min av 3 timmars tvättid? Tror att personen som bokat tvättiden hade glömt den. Ingen ringde på dörren och jag fick ingen lapp efter mig.
Nu är inte det möjligt för oss att stjäla varandras tvätttider, tack o ch lov. Där jag har bott tidigare hände det att tvättiderna inte respekterades, jäkligt irriterande. Jag har plockat ut tvätten och lämnat en sur lapp till grannen. En av dessa tvättstugestjärnor flippade ut och bröt strömmen till tvättstugan i ilska över att bli tillrättavisad
Jag skulle gå ner tills det att maskinen är klar och se om det kommer nån, gör det det så säger jag skrattande "oj du råkade nog ta fel tvätt tid" .
MEN har bott på ett ställe där det togs tvätt tider varje gång, vi hade maskiner som man inte kunde starta om när man hade startat dem. Tanterna var som tokar och stoppade in 90 tvättar preciss innan min tid började (ja andras också förstås) Så till slut så gjorde jag så att jag stoppade maskinerna tog ut tvätten och la den i trappen, sen fick maskinen gå klar tom. Jag har en lååång stubin men här pratar vi om minst 6 månader när det hände varje gång och det var samma tre tanter varje gång, då är det ett system de har och det stoppade jag på det sättet.
jag tar ut tvätten o lägger den på bordet....
är sur i min ensamhet... skulle personen komma ner o ursäkta sej skulle jag säga- det är luuuungt..
skulle personen däremot bli sur för att jag tog ut tvätten, ja, då skulle jag bli skogstokig.. haha
När jag bodde i lägenhet med gemensam tvättstuga för några år sedan hände det hela tiden. Första gångerna var jag trevlig och pratade med aktuell person om det, men efter att det fortsatte insåg jag att det knappast var av misstag och då lackade jag ur. Varje gång det hände efter det stängde jag av maskinerna och slängde den löddriga tvätten i en hög på golvet. Jag stampade dock inte på den.
Alternativ 2: blir irriterad och tar ur tvätten (men eftersom den är igång så måste jag ju vänta tills den stannat - men sedan åker den ut och jag lägger den på en bänk).