• Skehamn2012

Du har bokat tid i tvättstugan. När du kommer ner dit så ser du att maskinen är fullsmockad med tvätt och igång. Någon tvättar på DIN bokade tid! Vad gör du?

Själv skulle jag tvätta en annan gång. Bråka är inte min grej!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du har bokat tid i tvättstugan. När du kommer ner dit så ser du att maskinen är fullsmockad med tvätt och igång. Någon tvättar på DIN bokade tid! Vad gör du?
  • Kazeer

Alternativ 2. Utan att blinka! Har gjort det några gånger. Alternativ 1 har vid de tillfällena känts väldigt lockande men jag har behärskat mig.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Fru U

Ingen kan sno våra tvättider men om det skulle ske skulle jag ta ut tvätten och lägga den utanför dörren (de kommer inte in i tvättstugan)

har ont i handen o skriver därför som en kråka
  • Azusephre

Haha, definitivt alternativ 1 :) Jag blir galen om någon snor min tvättid och det ska dom minsann få veta också. Man BOKAR tid, om dom vill tvätta så får dom boka en annan tid, inte den jag bokat. Det händer kanske 1 gång i månaden MINST att någon snott min tvättid.

• LaFontaine

Jag går upp till grannen och påtalar att denna tvättar på min. Det har faktiskt hänt en gång. Den förvirrade tanten hade tagit fel på lördag och söndag.

En annan gång öppnade inte grannen vars tvätt låg i maskinen. Då stoppade jag den och la tvätten i hennes tvättpåse som låg där. Hon var däremot vansinnig på mig för att jag gjort så och vrålade och hade sig.

• Azusephre
    LaFontaine skrev 2010-11-27 14:20:06 följande:
    Jag går upp till grannen och påtalar att denna tvättar på min. Det har faktiskt hänt en gång. Den förvirrade tanten hade tagit fel på lördag och söndag.

En annan gång öppnade inte grannen vars tvätt låg i maskinen. Då stoppade jag den och la tvätten i hennes tvättpåse som låg där. Hon var däremot vansinnig på mig för att jag gjort så och vrålade och hade sig.
    Vi har sånna där lås som man sätter på dörren där det står vem som tvättar, lägenhetsnummer o.s.v. Men dom är så sluga här så dom skiter att sätta på låset när dom snor tvättider så man vet inte vem det är.
  • Fru U
    LaFontaine skrev 2010-11-27 14:20:06 följande:
    Vi har t.o.m varit med om att folk gett örfilar i det läget (dvs den som snodde tiden slog den andra). Folk är inte kloka
    har ont i handen o skriver därför som en kråka
  • LinnV

Hos oss går det inte att komma in på någon annans tvättid.. Men om det hade gått och någon hade gjort det hade jag tagit ur tvätten och lagt den på bänken och sen lagt in min tvätt.. Jag hade nog blivit skogstokig men hade gått därifrån innan den kom tillbaka för att slippa bli osams med grannen..

• erajka

Jag har vid MÅNGA tillfällen fått plocka ur tvätt ur tvättmaskinerna. och även ur torkskåp och torktumlare. Nu har vi sedan att bra tag tillbaka skaffat tvättmaskin till lägenheten.

• LaFontaine
    Fru U skrev 2010-11-27 14:22:35 följande:
    Vi har t.o.m varit med om att folk gett örfilar i det läget (dvs den som snodde tiden slog den andra). Folk är inte kloka
    Haha, att tvättstugemord är så pass ovanliga ändå
  • Miss Cee

Alt 2.

Jag dubbelkollar först så att det verkligen är min tid. Sen tar jag ut tvätten och lägger i en vagn/på bänk där det är rent, och tvättar min egen tvätt.

Om någon har grejer kvar i torktumlaren så låter jag det vara kvar tills min tvätt är redo för tumlaren. (Jag sliter alltså inte ur någon annans grejer ur torktumlaren innan jag behöver den, även om de torkar in på "Min tid" sas.)

Svar på tråden Du har bokat tid i tvättstugan. När du kommer ner dit så ser du att maskinen är fullsmockad med tvätt och igång. Någon tvättar på DIN bokade tid! Vad gör du?