• Skehamn2012

Du sitter på bussen med din bebis. Den börjar skrika hjärtskärande, du ser att folk skruvar på sig och verkar besvärade av ungens höga skrik. En resenär går fram till dig och säger åt dig att antingen får du tyst på ungen eller så får du kliva av. Vad gör

Ja hur skulle du göra?

Bebisen skriker högt och hjärtskärande. Sånt skrik som riktigt skär i öronen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du sitter på bussen med din bebis. Den börjar skrika hjärtskärande, du ser att folk skruvar på sig och verkar besvärade av ungens höga skrik. En resenär går fram till dig och säger åt dig att antingen får du tyst på ungen eller så får du kliva av. Vad gör
  • DeadLikeMe
    Northman skrev 2010-11-28 16:51:28 följande:
    Skulle skälla ut personen och fortsätta gunga vagnen, skulle inte sitta med mitt barn i famnen i en rullande buss!
    dito
    Stupid is forever, ignorance can be fixed.
  • Thaleya

Jag valde annat förlåt :(

Men jag är helt säker på att jag hade blivit så chokad av hans/hennes ouppfostrade beteende, att jag hade bara gapat chockat...sen vet jaginte vad jag hade gjort, skömts förmodligen, för att jag inte är modig nog att skälla ut resenären tillbaka.

• lilja1111

Naturligtvis gjort allt som var säkert för att få bebisen att lugna sig, innan någon klagat.
    Om sen någon idiot hade mage att säga något hade jag nog påpekat att personen var just de, en idiot, och bett personen att backa undan för att jag kände mig hotad av denna.

• Här och nu

Bebisar skriker då de inte är nöjda. Den som har problem med det får ta taxi.

• Här och nu
    vap skrev 2010-11-28 10:43:51 följande:
    Tja skriker barnet så anser jag att det är den person som är där tillsammans med liten som ska försöka i bästa förmåga att hjälpa. Att skrika hjärtskärande brukar finnas en orsak.
    Fungerar det inte och bebis är fortfarande arg/ledsen så har personen åtminstone försökt få liten på bättre humör.
    Kan va svårt att börja amma eller ge flaska om man ska av inom ett par min.
  • Avelyn

Annat: På vår buss får vi inte plocka upp barn från vagnarna. Då blir chaufförerna arga och ropar i högtalarna att man ska sätta ned sitt barn. Om min bebis skriker kan jag inte göra så mkt annat än prata med den lille och försöka ge nappen, vyssja lite etc. Jag kan inte dra vagnen fram och tillbaka i en buss som rör sig. Uteslutet. Jag kan inte heller kliva av. Jag behöver ju nå mitt mål jag med. Bebisar skriker i bland, sådant är livet. De får stå ut. De som klagar tycker jag kan kliva av i stället. Bussen är väl till för alla ?

• Pentagram

Naturligtvis har jag redan försök lugna och trösta min dotter, jag tittar inte bara åt andra hållet och visslar oberört om hon är ledsen och gråter/skriker. Skulle någon kräva att jag skall få tyst på barnet eller kliva av kommer jag bara att lugnt svara att jag inte tänker kliva av och att om situationen är outhärdlig för min medpassagerare så har alltid hen möjligheten att själv kliva av och ta en annan buss/vagn.

Jag noterar att möjligheten att bemöta personen med behärskning inte var ett alternativ bland svaren. Var det något som aldrig föll TS in?

• Mariohn

Jag hade förmodligen ingripit i situationen långt innan någon kom fram och beklagade sig. Således skulle personens klagande vara totalt meningslöst och jag hade förklarat för vederbörande att h*n kunde sätta sig ner, hålla käften och försvinna ur min åsyn. 

• Tia F

De allra flesta kan stå ut med någon gråtande bebis så länge de märker att föräldrarna faktiskt försöker göra vad de kan för att få tyst på den. Vad folk blir irriterade på är föräldrar som har ungar som gapar medan de själva sitter och ignorerar det eller ler som fåntrattar.
    Själv hade jag inte skämts ett dugg men försökt vagga, leka och vad jag kan med barnet. Hade någon då haft en åsikt hade jag bara sagt åt personen "försök själv då så får vi se hur det går".

• mikroE

Jag hade nog sagt något spydigt typ: "Det är inte som jag nyper henne, jag gör allt jag kan för att få henne tyst"

• Blygdläppen
    Tia F skrev 2010-11-29 11:22:38 följande:
    De allra flesta kan stå ut med någon gråtande bebis så länge de märker att föräldrarna faktiskt försöker göra vad de kan för att få tyst på den. Vad folk blir irriterade på är föräldrar som har ungar som gapar medan de själva sitter och ignorerar det eller ler som fåntrattar.
    Själv hade jag inte skämts ett dugg men försökt vagga, leka och vad jag kan med barnet. Hade någon då haft en åsikt hade jag bara sagt åt personen "försök själv då så får vi se hur det går".
    Jag håller med. Det är jävligt jobbigt att lyssna på en gallskrikande unge, men jag kan stå ut med det de max 15 minuterna jag eventuellt sitter på en stadsbuss (hade det varit en långfärdsbuss hade det varit annat) men då vill jag se att föräldern iallafall försöker lugna barnet. Om föräldern själv ignorerar ungen och kanske snackar i telefon eller låtsas att hon/han inte hör så skulle jag bli jävligt irriterad.
  • Raskask

Jag var en sån där mamma som plockade upp bebisarna vid minsta pip, oavsett var vi var. Och hade bebisar som genast lugnade sig så situationen är mig obekant. Men rent generellt så tycker jag nog att man får stå ut med att folk (även bebisar) kan tänkas att låta på bussen när man kliver på en buss.

• Mandel

Åker inte buss.

Den första anledningen är att det inte går några bussar och den andra är om det så gick bussar så skulle jag ändå inte åka för jag avskyr kollektivtrafik.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Du sitter på bussen med din bebis. Den börjar skrika hjärtskärande, du ser att folk skruvar på sig och verkar besvärade av ungens höga skrik. En resenär går fram till dig och säger åt dig att antingen får du tyst på ungen eller så får du kliva av. Vad gör