Mariohn skrev 2010-11-29 14:05:12 följande:
Fast då rör det ju sig inte en bisarr fantasi om död och lidande i hans huvud. Det jag tycker är mest obehagligt är när småungar faktiskt aktivt leker KRIG, tortyr osv. Det är sjukt. På förskolan här var det ett jäkla pådrag när några killar hade bundit fast en annan kille och låtsades att de skar av honom ben och armar och hals. Pojken som var bunden var med på leken och skrek i "plågor". Förskolepersonalen avbröt leken och sedan bröt föräldrakriget ut. Föräldrar som inte tyckte att det var ok att detta lektes på skolgården och vars barn hade blivit illa till mods, och föräldrar som tyckte att det var pjosk och att de mesiga barnen kanske skulle bli hemma. Två helt olika typer av människor. Den senare typen är även känd som den som ammar och röker samtidigt och som skriker och gapar dygnet runt. Mest svordomar. Man kan kolla deras facebookprofiler också...sSpritfest med ungarna är härliga tider. Och det säger mig en del.
Om du menar min son så nej han fantiserar absolut inte om död och lidande vid 3 års ålder

Det hela började med att hans syster som är 16 lekte med honom och då "råkade" säga "pang i ögat" och sen ramlade roligt efter det så kör han med olika kroppsdelar, så värre än så var det inte.
Tycker det pojkarna på förskolan gjorde var sjukt och inte normalt men den "leken" är inte ens i närheten av det min son leker.
Jag tror att man måste vara med och styra upp såna här lekar och prata om dem men jag tror inte alls på att förbjuda dem, det gör dem bara mer intressanta att leka.
Sen har barn i alla tider lekt krig, ligger i våra gener tror jag