Hur ofta får ni byta på eran nyfödda bebis?
Hur många gånger om dagen byter ni på eran nyfödda bebis? Här byter vi allt mellan 10-15 ggr per dygn. När börjar det bli mindre blöjbyten?
Hur många gånger om dagen byter ni på eran nyfödda bebis? Här byter vi allt mellan 10-15 ggr per dygn. När börjar det bli mindre blöjbyten?
Varför måste ni byta så ofta?
Här byter vi lika ofta... Vill inte hon ska ligga i bajsiga blöjor.
Ja precis. Vi känner också så. Vi vill inte att hon ska behöva ligga i en bajsig blöja. Hon bajsar nästan alltid efter varje måltid.
Antalet blöjbyten var minimum 8 per dygn, när barnen var nyfödda. Blöjan byttes inför varje amning och ibland även efter. Så kanske 8-12 blöjbyten/dygn den första tiden.
Aha, så hade vi med stora tjejen och hon bajsade tyvärr flera ggr per dag periodvis ända tills hon blev över året. Minsta som nu är 3 månader bajsar istället bara en gång i veckan. Så det är ju väldigt olika. Självklart ska de inte ligga i bajsblöja! Men avvakta åtminstone någon minut så att det verkligen är färdigt.
Tack för era svar!
Men hur kommer det sig att ni byter innan amning? Jag upplever att bebisen ofta bajsar i anslutning till amning, under eller efteråt, och då blir det ju dubba byten om man byter innan amning och sen får byta en gång till.
Min son bajsade varje gång han ammades när han var nyfödd så det blev lätt 10-15 bajsblöjor/dag. Jag bytte alltså inte innan amning utan efteråt.
Jag också byter efter amning, men sen hon vill snutta lite till och det kommer mer osv.
Det känns som att om man inte sitter med bröstet i hennes mun så står man i badrummet och kladdar :)
Vår lilla bajsar helst när blöjan är nybytt och kissar helst medans man byter och hon är utan!
Mysigt värre!