• Emme Emme

Vad använder era barn för blöja?

Jag ramlade in en annan tråd som handlar om blöjmärken och blev lite förvånad att det var så många som verkar använda så kallade lågprisblöjor. Själv så har jag använt Libero till våra barn så här långt men blev väldigt nyfiken på de sorter som kostar lite mindre då de beskrivs vara precis lika bra som de "dyra".

Jag skall testa ett billigare märke nästa gång då det är helt onödigt att köpa blöjor som är så mycket dyrare om dom som är billigare är precis lika bra, men vilket märke är bäst?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad använder era barn för blöja?
  • straw2008

I vår affär kostar pamps o libero 89 kr ser ingen anledning att välja lågprismärken då jag alltid har ett par 40kr kuponger att utnyttja på pampers o libero heller.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • MalinHO

Alla blöjor passar ju inte alla barn.. VI har testat både Libero och Pampers men båda dessa läcker på vår son... Hans kropp är väl inte till för dessa blöjor.
     Istället har vi använt Huggies mycket (Dom var de bästa, läckte ALDRIG!), men de finns så sällan i hans storlek där vi bor och har därför börjat köpa Willys egna. Dessa funkar hur bra som helst! Dock klarar de inte riktigt alltid natten, men oftast gör de det! :)

• cloudberry79

I början provade vi massor med sorter. Coop läckte, Pampers luktade äckel, ICA läckte. Libero funkade då. Nu använder vi de som är billigast, för det går bara en blöja per dygn, alltså nattblöja. Just nu Pampers.

If you love me - please don't feed me!
  • luckyme83

jag använder bara liberos till mina barn...
    testade icas en gång men de läckte =/

till natten brukar jag köpa en storlek större =)

• Lyktan

annan: coop up and go blöjor. Två paket för 140:-, perfekt.

Ica är svindåliga. Dyra, läcker och luktar päckel.

Libero är rätt okej, men i vissa affärer är dom onödigt dyra.

• Rosa30

Bambo använder vi-har inte sett dem i affär, men de finns på nätet att köpa med leverans hem till dörren. Överlägset bäst av de vi testat, läcker aldrig och miljömärkta!! Nu hade vi inte hunnit beställa, så köpte libero-men de läckte under natten tyvärr. Bamboblöjorna har de även haft på båda förskolorna mitt äldre barn gått på.
    Pampers blev mitt första barn röd i rumpan av, och så luktar de illa (nån sorts kemikalielukt) redan innan de är använda.

• Hanniz84

Willys,, dom enda som funkar på vår dotter... har testat massor med blöjor.. men dessa har aldrig läkt eller liknande, o då har hon sovit från 7-9
    när hon va riktigt liten o nyfödd så hade vi Libero, då funkad dom bra

Isa <3
  • Rulltrappa

Huggies och Libero. Ett paket Huggies kostar 90 kr och Libero 95 kr där vi handlar. Det finns inte många kronor att spara på kedjans egna märken och vi upplever dessutom inte att de fungerar lika bra.

• Ella 84

Har bara använt Liberos och är jättenöjd med dem. Kostar 108 kr på willys. Har fått något provexemplar av Pampers hemskickat men de luktar kemiskt och är inget jag vill sätta på lillen...

• yes79

Vi har testat en flera sorters blöjor (ICA, Lidl, Pampers, Libero) och många fungerar bra, ingen läcker på vår dotter mer än någon enstaka gång, men i början använde vi Liberos prematurblöjor och jag blev mest förtjust i det märket de sitter bra på vår dotter! Just nu har hon Libero up & go och ett märke som heter First Price och bara kostar 5 kr/ paketet (för 50 blöjor) i Norge. Willys har vi inte testat än dock!

Vi har sällan köpt blöjor till fullpris utan köper dem när man kan uttnyttja rea+kupong samtidigt!

Pampers gillar jag på sommaren då de är tunnast, men tycker att de känns fuktiga utanpå om det blir mycket kiss så de är inte min favorit samt att de luktar konstigt.

• Emme Emme

Oj vad det kan skilja mycket på priserna på Libero. Här i Varberg där jag bor kostar Libero 108kr per paket. Läser på flera ställen i tråden att ett paket bara kostar 89 kr. För inte så hemskt längesen kostade pampers och Libero 115kr här hos oss.

• Thez

På vår minsta dottter använder vi bara libero, det e dom enda som är bra på henne. Testade pampers 1 gång och hon fick hemska utslsg i rumpan   Till vår 4 åriga son (har blöja på natten) så använder vi icas byxblöjor o dom funkar jättebra på honom...
    Libero kostar 115: här på ica och på willys 108:-

Mina barn betyder ALLT........
  • Emme Emme

Har aldrig hört talats om First Price innan men stämmer det verkligen att det bara kostar 5 kr för 50 blöjor??

Svar på tråden Vad använder era barn för blöja?