Sjukhus Mamman skrev 2010-12-04 23:12:56 följande:
Inte för att jag vet vad det har med saken att göra och inget med tråden att göra öht. Men sonen är svårt sjuk och jag är ensamstående så nej jag kan inte ta mig överallt. Jag har dessutom 2 handikapp! Inlägget med dom länkade stolarna var väl jävligt onödigt. Om jag vill köpa en säker stol här i sve för att ha i England så lär jag ju knappast vara ute efter nåt skit eller hur. Då hade jag lika gärna kunnat köpt en för 100 spänn i Eng. Tao Way har jag som sagt. Den sitter inte fast! Därför sitter han bakvänd! Givetvis vill jag ha en bilstol som är säker till min son där av frågan men tydligen ska man bli idiotförklarad ala FL stil! Och igen för er som har svårt att fatta JAG SKA INTE VÄNDA HAN NU! Jag har en egen hjärna och kan använda den själv!!!!!!
Men det är dom ENDA stolarna som han kan sitta godkänt i.. Förlåt om jag gjorde dig upprörd men som sagt det är dom stolarna jag hittar.. men om du bor i England så finns det massor av sånna där.. Dom stolarna sitter fast och man använder internbältet istället för vanliga säkerhetsbältet.
Vet du varför bältestolarna har en gräns på 15 kg? Jo det är för att väger man under 15 kg så känner inte bilbältet av att det är någon där. Så vid en ev. kollision fungerar inte säkerhetsbältet. Barnet måste alltså väga över 15 kg för att kunna använda det vanliga säkerhetsbältet.
Vill du vända honom innan 15 kg så MÅSTE du ha internbältet, det så kallade 5 punktsbältet.