Köper ni julklappar till bonusbarn?
Köper ni julklappar till bonusbarnen eller står erat namn med på paketen från föräldern?
Köper ni julklappar till bonusbarnen eller står erat namn med på paketen från föräldern?
Nej, min man fixar till dem, men jag tror att det är från oss allihop.
Vi köpte tillsammans, faktum är att jag fixade i princip alla paket, deras pappa kunde ta det lugnt hemma. Jag tycker om att fixa med presenter till andra
klat jag köper julklappar till dom! Köper även födelsedagspresenter samt skickar alltid en liten present och ett kort när dom har namnsdag
jag köper alla presenter till alla barnen men även till alla våra anhöriga vid födelsedagar. då till hans släkt och min. Men använder vår gemensamma ekonomi då. han hatar att handla så därav sköter ja alltid allt sånt. Men ser ingen skillnad på hans o mitt barn. har levt med dom sen dom va små så ser dom som "mina"
Det skulle kännas konstigt att inte köpa present till någon i familjen. I julas blev det tom så att bonusdottern fick alla sina paket från mamma, pappa och mig (alla stod på paketet)... Sen kan det hända att pappan tar på sig en större del av kostnaden ibland, innan jag hinner med... :)
SJÄLVKLART! Min bonusdotter bor ju hos oss och jag älskar henne lika mycket som mitt egna barn! Köps en julklapp till min dotter köps en till min bonus med! Barn som bor under samma tak ska väl behandlas lika oavsett vem som är förälder!
vi köper gemensamt till alla. och på alla paket står det från tomten.
Vissa julklappar var från oss båda och vissa från hans pappa och visa från mig.
Jag inhandlar de flesta julklapparna, inkl till mitt bonusbarn. Sedan skriver jag upp att det är från både mig och bonusdotters pappa, alltså min sambo.
Innan vi flyttade ihop köpte jag egna presenter/julklappar till henne, men efter att vi flyttat ihop så köper vi alltså ihop också. MEN någon gång har min sambo och biomamman gått ihop och köpt presenter, då har jag INTE fått stå med. Men min sambo underviker att gå ihop med henne, är bara undantagsfall.
Oavsett vem som köpt paketen skriver vi "från tomten" på alla paket till barnen, 12,16, 0, 4 år...vi tycker det är ointressant vem som köpt vad. Vi samordnar julklappsinköpen utifrån barnens önskelistor, jag, sambon och mina stora barns pappa.