• Anonym (undrar)

hur funkar gaysex? fattar ju vad de gör, men är det alltid samma "roller"?

hej!

har två kompisar, bögar, som är ihop. har inte känt dem så länge och vågar inte fråga hur det funkar när de har sex. jag fattar ju vad de gör och så, men det jag undrar är om det alltid är en av dem som är "tjej" och en av dem kille? hoppas ni förstår och tack på förhand.

• Svar på tråden hur funkar gaysex? fattar ju vad de gör, men är det alltid samma "roller"?
  • jfsebastian
    Mad as snow skrev 2010-12-05 18:15:36 följande:
    Den homosexuella läggningen ser inte alltid likadan ut, precis som den heterosexuella läggningen och dess utlopp inte alltid ser likadan ut. Vissa heteros gillar att bli kissade i ansiktet, andra att bara knulla i sked. Människor hänger i takkronor, har avancerat rollspel, kan bara tänka sig vaniljsex med mannen ovanpå, använder gigantiska dildos på sina män, ylar som vargar, bräker som får, undviker konsekvent slidan i sexsammanhang eller kan bara få orgasm om de bär på en häftpistol medan de onanerar. Det samma gäller homosexuellas preferenser i sängen (eller takkronan/busstationen/duschkabinen).

Get me? 
    Visa mig den man som får orgasm av att ha en häftpistol i handen när han runkar och jag ska bjuda dig på en brakmiddag. Jag fattar din poäng, tro mig, men tänk om just det exemplet finns!!Skrattande
  • Mad as snow
    jfsebastian skrev 2010-12-05 18:29:59 följande:
    Visa mig den man som får orgasm av att ha en häftpistol i handen när han runkar och jag ska bjuda dig på en brakmiddag. Jag fattar din poäng, tro mig, men tänk om just det exemplet finns!!Skrattande
    Det löjligaste av allt är att det faktiskt finns (jag har träffat honom). Synd om honom dock.

Vad hungrig jag blev nu, ska leta upp något sorts bevis. 
  • Anonym (nja)
    Anonym (undrar) skrev 2010-12-05 17:49:11 följande:
    inte det... är ju det första man tänker sig (i alla fall jag). låter lite konstigt, men det kanske är sant :)
    Nej, det är inte det första "man" tänker på men uppenbarligen det första DU tänker på. Beror nog mest på okunskap och fördomar skulle jag vilja påstå. Men det är ju väldigt bra att du undrar i alla fall så kan det bli en mindre med förutfattade meningar

Min bäste vän är bög och vi pratar oerhört ingående om våra sexliv . Han och hans partner ser sig som män - vilket de ju faktiskt är - och inte att en av dem är "kvinnan" i förhållandet. Analsex har de ibland och det varierar vem som är mottagaren, men det främsta sexet är oralsex, analsex har det kanske 1 gång av 10 eller nåt i den stilen. Båda är mottagare och givare oavsett vad de sysslar med. Jag tror nog att de är ganska genomsnittliga i den homosexuella världen.

Det känns lite som att folk resonerar som att Bög= Oj, jag gillar att få stake i pastejköket så jag måste vara bög. Att det som avgör om man är bög är den sexuella biten när det i själva verket handlar om känslor, vilket kön man blir kär i. Sexet är ju bara ett sätt att uttrycka sina känslor för den man är kär i.
  • lillkorpen
    Anonym (?!) skrev 2010-12-05 18:17:21 följande:
    Och jag tycker det är en lite sned bild du har om du tror att bara en "tjej" kan bli påsatt. Att en kille "tar den i rumpan" som andra så fint uttryckt det i tråden gör inte honom till mindre man.
    Jag tolkade inte TS som att bara tjejer kan bli påsatta, däremot tolkade jag det som att TS undrade vem som blev påsatt av vem, och använde exemplet "tjej". Eftersom det inte framgick exakt så undrade jag om TS menade "vem som tar den i rumpan". Kan inte se att någon i tråden skulle påstå att någon blir mindre man av det, jag menade det absolut inte i alla fall.
  • Anonym (?!)
    lillkorpen skrev 2010-12-05 20:18:01 följande:
    Jag tolkade inte TS som att bara tjejer kan bli påsatta, däremot tolkade jag det som att TS undrade vem som blev påsatt av vem, och använde exemplet "tjej". Eftersom det inte framgick exakt så undrade jag om TS menade "vem som tar den i rumpan". Kan inte se att någon i tråden skulle påstå att någon blir mindre man av det, jag menade det absolut inte i alla fall.
    Det är möjligt att det var en övertolkning från min sida. Men en vanlig fördom är ju just att det finns en "man" och en "kvinna" även inom homoförhållanden. Det visar ganska tydligt hur stark heteronormen är. Och jag tolkade det som att TS sätt att uttrycka sig byggde på just den fördomen. Därav min kommentar på det.
  • lillkorpen
    Anonym (?!) skrev 2010-12-05 21:01:30 följande:
    Det är möjligt att det var en övertolkning från min sida. Men en vanlig fördom är ju just att det finns en "man" och en "kvinna" även inom homoförhållanden. Det visar ganska tydligt hur stark heteronormen är. Och jag tolkade det som att TS sätt att uttrycka sig byggde på just den fördomen. Därav min kommentar på det.
    Ja alla tolkar vi väl saker olika, jag tolkade det inte som att TS var fördomsfull utan som att TS var okunnig. Ofta hänger de ihop, men inte alltid. Du har rätt i att heteronormen är alldeles för stark, det gäller även hetero-relationer, tycker jag. Tråkigt det där, alla gillar väl olika liksom. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-04 23:06:07 följande:
    Alltså, de är bögar. Alltså är ingen av dem tjej.
    Precis!
  • Anonym

De turas såklart om att knulla i  röven efter varran, har en killkompis som berättat hur just de gör.

• Anonym (undrar)

hej på er!
    kul att det blivit lite diskussion i tråden :)
    vill bara förtydliga hur jag menade:
    själva frågeställningen var ju om det alltid är samma person som "tar den i rumpan" och samma person som "trycker in den i rumpan" när det handlar om två killar som är ihop och har sex.
    så är det ju inte har jag förstått nu.
    och när jag skrev "vem av dem som är tjej" så syftade jag på den som "tar den i rumpan". jag menade inte att vara fördomsfull utan kunde bara inte komma på ett bättre sätt att uttrycka det jag menade och hoppades att ni skulle förstå mig.
    men jag tackar så mycket för all info och har verkligen fått svar på det jag undrade.
    njut vidare i livet och tack för mig!

• Anonym (?!)
    Anonym (undrar) skrev 2010-12-05 22:45:13 följande:
    hej på er!
    kul att det blivit lite diskussion i tråden :)
    vill bara förtydliga hur jag menade:
    själva frågeställningen var ju om det alltid är samma person som "tar den i rumpan" och samma person som "trycker in den i rumpan" när det handlar om två killar som är ihop och har sex.
    så är det ju inte har jag förstått nu.
    och när jag skrev "vem av dem som är tjej" så syftade jag på den som "tar den i rumpan". jag menade inte att vara fördomsfull utan kunde bara inte komma på ett bättre sätt att uttrycka det jag menade och hoppades att ni skulle förstå mig.
    men jag tackar så mycket för all info och har verkligen fått svar på det jag undrade.
    njut vidare i livet och tack för mig!
    Eftersom det var jag som tog upp det där om tjej eller kille vill jag bara säga att det inte alls var min mening att låta vresig på något sätt om det lät så. Bara förtydliga att det inte brukar handla om såna roller. Förstår att jag tolkade in lite för mycket i det du skrev. Bra att du känner att du fått svar på din fråga Glad 
  • Anonym (undrar)
    Anonym (?!) skrev 2010-12-05 23:32:50 följande:
    Eftersom det var jag som tog upp det där om tjej eller kille vill jag bara säga att det inte alls var min mening att låta vresig på något sätt om det lät så. Bara förtydliga att det inte brukar handla om såna roller. Förstår att jag tolkade in lite för mycket i det du skrev. Bra att du känner att du fått svar på din fråga Glad 
    det är lugnt :)
  • mamzer

Hej TS,

Tror att det där är ganska individuellt. Jag tänker mig att huruvida man gillar att sätta på eller bli påsatt är ungefär som med homo- och heterosexualitet, d.v.s. det finns två extremer ("vill uteslutande sätta på" vs. "vill uteslutande bli påsatt", liksom "uteslutande homosexuell" vs. "uteslutande heterosexuell"), men de allra flesta hamnar någonstans emellan dessa extremer.

Jag tycker det är ganska intressant att det så ofta är just det där med vem i ett bögpar som gör vad som folk undrar över. Ska jag överanalysera lite så tror jag att det har att göra med någon slags standardvariant av sex som följer formeln man + kvinna = penetrering. Tänker man att sex nödvändigtvis måste innefatta penetrering förstår jag att hoppet inte är sådär jättelångt till att börja tänka på rollerna som mannens roll respektive kvinnans roll, och att det i alla relationer - även när relationen består av två män - är dessa två roller som finns tillgängliga.

Jag håller med de som skrivit att det inte är helt givet hur ett heteropar har sex heller, lika lite som att det är givet hur ett gaypar gör. Med det sagt kan jag erkänna att jag blivit förvånad några gånger över killar som föredragit en viss roll när jag av någon anledning (fördomar, någon?) förväntat mig något annat. Vad exakt det är som förvånar kan jag inte riktigt svara på. Någon slags politiskt inkorrekt maktbalansassociation finns det nog där.

A minority is always compelled to think. That is the blessing of being in the minority. (Leo Baeck)
  • jfsebastian
    Mad as snow skrev 2010-12-05 18:31:27 följande:
    Det löjligaste av allt är att det faktiskt finns (jag har träffat honom). Synd om honom dock.

Vad hungrig jag blev nu, ska leta upp något sorts bevis. 
    Jag dör............
    Kan ha ha den skadan på tinningloben som många som är fetishister har?
    Man har svårt att knyta an till personer men objekt funkar tydligen kanoners.
  • Mad as snow
    jfsebastian skrev 2010-12-06 20:27:16 följande:
    Jag dör............
    Kan ha ha den skadan på tinningloben som många som är fetishister har?
    Man har svårt att knyta an till personer men objekt funkar tydligen kanoners.
    Ha ha ha! Fan, du har nog slagit huvudet på spiken.
  • alessandrosthlm82

Varför inte lära känna en homo?
    Tro mid det jag älskar med Bögar är att dom är raka o ärliga

Svar på tråden hur funkar gaysex? fattar ju vad de gör, men är det alltid samma "roller"?