• LIndisloo

Min dotter kaskadkräks av både Semper och NAN, Vad ska jag göra??

Jag har en dotter på snart 2 månader.
    Det har aldrig fungerat med amningen så jag har fått pumpa ut maten till henne. Det är väldigt jobbigt och psykiskt påfrestande. Jag vill gärna övergå till ersättning och slippa pumpningen men min dotter bara kräks massor när jag gett henne ersättning.
    Senast i går kväll fick hon NAN och ca 2 timmar efteråt så kaskadkräktes hon ner hela mig... Jag får så dåligt samvete att hon fått ersättning då.

Någon som har haft liknande problem ?
    Finns det någon annan ersättning att ge än NAN och Semper?
    JAg har ju ätit allt möjligt när hon fått min mjölk och inte kräkts de mängder som när hon får ersättning så det kan ju inte vara mjölkarergi eller? 

VAD SKA JAG GÖRA???? 

• Svar på tråden Min dotter kaskadkräks av både Semper och NAN, Vad ska jag göra??
  • Alexi

Prova sempers lemolac, finns i mataffären och är för känsliga magar.

• Cocco

Det kan visst vara mjölkallergi. Hon har säkerligen reagerat genom bröstmjölkne men inte lika starkt. Det är många som upptäcker allergin när man ger ersättning första gången eller när man börjar med smakportioner.

• Katrine Larsson

finns en ersättning på apoteket för barn som kräks jätte mycket, den är som vanlig ersättning men när den kommer ner i magen och blandas med magsafterna blir den som gele, kommer inte ihåg vad den heter, våran bäbis spydde också kasad spyor hela tiden och det blev sämre med nan ha då den blev för mild för magen, då rekomenderade de på bvc den här ersättningen, men vi behövde aldrig använda den då det gick över.

Kan ju bara vara så att magmunnen inte är helt utvecklad än bara

• Cocco
    Katrine Larsson skrev 2010-12-05 18:31:34 följande:
    finns en ersättning på apoteket för barn som kräks jätte mycket, den är som vanlig ersättning men när den kommer ner i magen och blandas med magsafterna blir den som gele, kommer inte ihåg vad den heter, våran bäbis spydde också kasad spyor hela tiden och det blev sämre med nan ha då den blev för mild för magen, då rekomenderade de på bvc den här ersättningen, men vi behövde aldrig använda den då det gick över.

Kan ju bara vara så att magmunnen inte är helt utvecklad än bara
    Mmm fast alla barn som kräks SKA i första hand rekomenderas att testa mjölkfritt i andra hand ska an ge enfail.
  • Katrine Larsson

sa de inte till oss å¨bvc utan vi kunde prova denna på en gång

• viggooden

Skulle du kunna amma om amningen funkade? I så fall tycker jag att du ska ta kontakt med amningshjälpen.

• ELM A

Men jag vet inte riktigt om jag förstår?
    Bebisar kräks.. Mina största son kräktes också.. Massor! Min minsta är 6 veckor nu. Och han kräks också.
    Jag ammar inte heller, men det är ju så.. Bebisar kräks helt enkelt.
    Och det är nog ytterst ovanligt att det skulle vara någon mjölkallergi eller liknande..

Svar på tråden Min dotter kaskadkräks av både Semper och NAN, Vad ska jag göra??