Bollen82 skrev 2010-12-07 10:44:52 följande:
Fan va trist att du blir bemött så på FK!!
Du e alltså schemalagd 32,5 timmar i veckan? Då ska du jobba 16 timmar vid 50 procents sjukskrivning.. tror jag. Men varför får du inte mer timmar schemalagt om du ändå jobbar så mycket?? Det e väl bara det schemalagda som SGI:n beräknas på?
Nej jag är schemlagt på 26,8% vilket blir ungefär 10,5 timmar i veckan.. Resten jobbar jag mer tid. SGIn är uträknad på ett snitt hur jag jobbade april-september. Sen i oktober har jag varit 50% sjukskriven.. det tog 36 dagar för fk att godkänna 25%.. så jag visste inte om det förrän 30 november när sjukskrivningen tog slut att jag inte fick jobba mer än 16 timmar i veckan.
Jag tar på mig alla extra pass som finns, innan jag blev sjukskriven.. skulle jag inte vara gravid och ha ett snett bäcken, problem med ischias och foglossning så skulle jag jobba mer än 32,5 timme i veckan för vi har så kort om folk just nu. Jag är den ENDA deltidarna på jobbet, dom andra 3 tjänsterna är inte tillsatta.. min chef har varit tvungen att hitta tre nya extra anställd för att få det att gå runt varje vecka.. plus en på natten.. jag nekade natt jobb för att jag kan inte stå upp 11,5 timme själv (ja man jobbar helt själv på natten).
Jag antog att jag kunde söka hp eftersom dom på fk sa att jag fick räkna in allt jag jobbade extra.. men jag vet ju inte om jag blivit nekad för att jag inte jobbar tillräckligt mkt men då tycker jag att dom borde godkänt det på mindre % än 100..