• Heavy

Föräldrar till IVFbarn sökes till repotage i Linköping till Corren

Idag har jag fått ett till mail från en journalist
    Tyvärr kan jag inte hjälpa till själv eftersom jag inte har levererat någon unge än men gör det förhoppningsvis om 9 månader. Eftersom Charlotte inte vill vänta ett helt år på mig så behöver vi nu lite hjälp! Jag tycker att det är viktigt att det finns folk som vågar ställa upp!  Vi måste sprida kunskap om det IVF. Hon vill helst ha kontakt idag så det är snabba puckar som gäller! Någon?

Hej

Gick in på din blogg idag. Mycket välskrivet, och engagerande! Håller verkligen tummarna för att du ska lyckas bli gravid. Nu är det så att jag ska skriva om IVF-behandlingarna på US, och resultaten av dem (goda jämfört med landet i övrigt faktiskt). Artikeln ska publiceras redan på fredag, i samband med att Nobelpriset i medicin delas ut (till provrörsbarnets ”fader” som du vet). Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med någon familj som lyckats få barn med IVF här på US. Tänkte att du kanske känner någon!? Det måste gå snabbt, vi har bara idag och imorgon på oss. Så detta är ett utkastat halmstrå…..

Hoppas på svar från dig.

Mvh/ Charlotte

Palmefors Reporter Östgöta Correspondenten
    Badhusgatan 5, 581 89
    Linköpingtel: 013 280 187
    Mobil: 0708 285370
    Charlotte.Palmefors@corren.se
  • Svar på tråden Föräldrar till IVFbarn sökes till repotage i Linköping till Corren
  • Kurreburre

Hej!

Jag kollade på vår mediakontaktlista som vi i Barnlängtan har skapat för att ha till hands när vi blir kontaktade av journalister för att snabbt kunna hänvisa dem till någon, men vår lista är ganska ny så vi har inte hunnit få in så jättemånga där än. Dessvärre hade vi ingen i Linköping eller Östergötland :(

Jag blev kontaktad i dag om vi kände till någon i Värmland, men det had vi dessvärre inte heller någon :(

Skule du vilja vara med på vår lista? Vi behöver lla möjliga personer på den, inte bara de som har lyckats med IVF :)
    Hör isf av dig till mig, cornelia.armano@barnlangtan.com

Hoppas verkligen de hittar någon!

Plötsligt händer det! - mitthemochmintradgard.blogg.se
  • Heavy

Hej Cornelia och tackför att du försökte i alla fall!

Jag fick tag på ett par vänner till mig som ställde upp.

Jag pratar ju också öppet om det vi går igenom men jag vet inte om jag är redo för tidningen än. Vi har ju trots allt inte lyckats (  Vi är mitt uppe i vår 4:e IVF (RD 8). och man får nog räkna med att folk på tex jobbet kommer att kommentera reportaget. Om man då har en dålig dag och är ledsen när det publiceras så orkar jag nog inte bemöta frågor och uppmuntran. Det är nog lättare att prata om det när man har nått målet. Jag vet inte.. Hur som helst så ser jag fram mot morgondagens reportage och självklart Nobelprisutdelningen!

Jag kanske hör av mig till er och anmäler mig till polen när det känns mer rätt! Om du vill kan jag slänga ut en fråga på min blogg så kanske ni får några som är intresserade av att vara med?

Lycka till med er resa

• Kurreburre

Så bra att du hittade någon!

Jag har känt lite som du när vi var mitt uppe i våra behandlingar, det blir så konkret på något sätt när man går ut i tidningen även vi precis som ni va öppna med det hela tiden.
    Men när jag blev aktiv i Barnlängtan så kände man sig tryggare och nu kämpar man ju verkligen för en sak för alla. Vi va med i tidningen i somras trotts att vi ännu inte har lyckats.

Du får hemskt gärna lägga ut en föfrågan på din blogg och hänvisa dem till mig, vi behöver ju fler folk från hela landet! Vad har du för blogg förresten?! Jag läser ju en del sk IVF bloggar, så mycket jag hinner med :)

Lycka till!

Plötsligt händer det! - mitthemochmintradgard.blogg.se
Svar på tråden Föräldrar till IVFbarn sökes till repotage i Linköping till Corren