• emelinis

Kan man inte få platt mage efter snitt?!

Efter att ha läst många inlägg om snitt osv så blir jag mer eller mindre panikslagen..Jag har alltid haft, smal, vältränad och trimmad kropp.. Sen fick jag min dotter med snitt för 3 veckor sen.. Nu har jag fått en degig och dallrig mage, men den är ändå "liten" och ser platt ut om jag ser mig själv i profil.. där hänger även lite över snittet.. Nu är min fråga, finns det ingen chans att jag kan få en platt mage och få bort det hängiga över snittet? Jag fick ganska liten mage som gravid..(om det spelar ngn roll) gick upp ungefär 12-13 kg.

• Svar på tråden Kan man inte få platt mage efter snitt?!
  • La Lola

Jo, min syrras mage är platt (2 snitt).
    Hon är ett träningsfreak.... 

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Pixin

träna magmusklerna så ska det nog gå

• mithrandil

Jag känner två st som snittats och båda är väldigt platta.
    Min mage är stor och degig och med en valk över snittet. De har bikinisnitt och mitt sitter högre upp för mitt gjordes urakut. (om det kan ha med det att göra) Min "valk" över snittet blev större under andra snittet, men jag har heller aldrig varit helt platt även om jag inte varit tjock. om du förstår vad jag menar. De andra två jag skrev om har varit helt platta innan de snittades också.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • mithrandil
    Pixin skrev 2010-12-09 20:44:55 följande:
    träna magmusklerna så ska det nog gå
    Kan tilläggas att du inte ska träna magmusklerna på 6månader ännu.
  • AngoStura

Skulle tro att det är mamma-magen som är kvar. Om ett halvår är den säkert borta. Tre veckor och fortfarande mage låter inte direkt alarmerande.

• emelinis
    mithrandil skrev 2010-12-09 20:47:51 följande:
    Kan tilläggas att du inte ska träna magmusklerna på 6månader ännu.
    Det känns som en evighet med 6 månader.. Gäller det i ALLA fall? Har hört folk som börjat träna magen efter att de varit på efterkontrollen?
  • mithrandil
    emelinis skrev 2010-12-09 20:51:34 följande:
    Det känns som en evighet med 6 månader.. Gäller det i ALLA fall? Har hört folk som börjat träna magen efter att de varit på efterkontrollen?

De sa till mig efter mitt snitt att jag inte skulle bära eller träna öht på 3mån och att jag skulle vänta 6mån innan jag började med magövningar. vet inte om det gäller ALLA eller bara vissa kommuner eller vissa snitt.

Men som några skrivit innan. du fick barn för 3 veckor sen. var glad att du ser lite platt ut redan.
    Om ytterligare några veckor, eller mån har magen säkerligen gått bort av sig självt utan att du behöver göra något. Jag ser fortfarande gravid ut och min dotter är 5mån.

• iser

Jag har alltid varit smal och nu 1 1/5 månad efter snittet är den platt. MEN huden hänger fortfarande över snitt ärret och det blir rynkigt när jag sitter ner. Det är kanske bara att acceptera. Det där med att träna skulle jag ta det försiktigt med. Tänk på att situps och liknande magövningar ska undvikas. Det är mycket bättre med plankan och andra stabiliets övningar isåfall.

• Niillis
    mithrandil skrev 2010-12-09 20:55:42 följande:

De sa till mig efter mitt snitt att jag inte skulle bära eller träna öht på 3mån och att jag skulle vänta 6mån innan jag började med magövningar. vet inte om det gäller ALLA eller bara vissa kommuner eller vissa snitt.

Men som några skrivit innan. du fick barn för 3 veckor sen. var glad att du ser lite platt ut redan.
    Om ytterligare några veckor, eller mån har magen säkerligen gått bort av sig självt utan att du behöver göra något. Jag ser fortfarande gravid ut och min dotter är 5mån.

de sa samma till mig faktiskt
  • Darla

Har platt mage, precis som innan snittet för snart två år sedan. Ingen valk på eller över snittet heller. Man är självklart svullen precis där snittet lagts några månader efteråt men det har försvunnit också. Ärret syns knappt det heller. Men, jag fick inte träna på 6 månader. Ett tips, kolla in Olga Rönnbergs blogg på mama, hon har speciellt mama träning har jag sett. Inte provat själv men måååånga verkar köra på det.

• Lumo

Min snittade mage verkar då aldrig bli platt. Nu 2 år senare o magen är det sista som vill försvinna. Om det är snittet eller bara gigantisk gravidmages fel är svårt att säga.

Svar på tråden Kan man inte få platt mage efter snitt?!