• Anonym

är 58 cm stort huvudmått för vuxen kvinna ? vad har ni för mått på huvudet?

Skulle vara kul och se vad andra har för mått så svara gärna

• Svar på tråden är 58 cm stort huvudmått för vuxen kvinna ? vad har ni för mått på huvudet?
  • slangbella
    SMARAGD skrev 2010-12-13 21:20:34 följande:
    Hoppsan då :P Då måste jag ha ett gigantiskt huvud:P 63 cm. Min make också =)   Vill påstå att det rymmer väldigt mycket intelligens i mitt huvud;)
    Oj där ser man! Jag ligger inte på första plats då
    (¯`°?.¸ Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker ¸.?°´¯)
  • Anonym (isa)

48 stort tycker jag för mig, men eftersom jag är född med ett fel så har jag lite bulor och är ojämn under håret.

• Tekaka

Har alltid trott att jag haft litet huvud, i min värld har det vart så iaf...
    tills jag nu mätte: 57,5 cm... 

• Anonym (humm)

57,5 cm har jag om jag minns rätt .. stort ja & tjockt fluffigt hår dessutom xD så de kanske inverkade nån mm på mätningen
    min dotter på 12 år har 56 cm

• elyse

Lite större än medel är det nog. Jag har 57 och kan sällan ha mössor som det är "one size" på. 

• Anonym (htf)

Jag har ganska stort huvud, typ 59-60cm. Det är ju stort men det passar min kropp i och med att jag är naturligt grov med ganska kraftig kropp i stort trots att jag är rätt kort (skulle vara rätt stor även om jag inte hade ett gram fett på kroppen). Min sambo har också stort huvud. Jag fasar inför den dag jag ska klämma ut en gemensam avkomma...

• pica pica

Har för mig att jag hade 58 i min studentmössa, och jag har ett mycket proportionerligt huvud. Men det beror väl på hur lång man är och hur man ser ut i kroppen? Jag är 1.80 och normalsmal. Har aldrig ens funderat över min huvudstorlek!

• Tekaka
    pica pica skrev 2013-11-20 18:02:01 följande:
    Har för mig att jag hade 58 i min studentmössa, och jag har ett mycket proportionerligt huvud. Men det beror väl på hur lång man är och hur man ser ut i kroppen? Jag är 1.80 och normalsmal. Har aldrig ens funderat över min huvudstorlek!
    jag är 167 och har 57,5 cm, så där sprack din teori
  • Fiamedbarn

Jag har 58,5 cm och har ofta svårt att hitta mössor som passar!

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • pica pica
    Tekaka skrev 2013-11-20 18:08:35 följande:
    jag är 167 och har 57,5 cm, så där sprack din teori
    Jädrans! Skrattande
  • Tang

Pga min far har jag och mina syskon ganska rejäla skallar... Jag har 59/60 cm och kan sällan hitta hattar eller kepsar på damavdelning, vilket är lite trist... ska jag sticka/virka en mössa måste jag oftast följa mönster för "mansmössor". Min man har dock motsatt problem - ett litet huvud - han låter mig inte veta exakt vad han har i mått men han hittar nästan bara hattar på barnavdelning... 😂 Min son på 10 bast har redan 57/58 i omfång så det går i arv!

Svar på tråden är 58 cm stort huvudmått för vuxen kvinna ? vad har ni för mått på huvudet?