• ALLIEVERDO

Avslag igen eller vad håller kroppen på med?

Hej, jag fick barn genom snitt för 15veckor sedan. Jag trodde min mens va tillbaka som vanligt igen. Hade nog avslag till och från mellan lite och rikligt i ca 8veckor. sen va det slut och kom som mens efter 3veckor ca tror jag det va. Iaf, för 1.5vecka sedan hade vi sex och efter det så va det lite blod på benen. jaha tänkte jag. börjar det nu igen. men det kom aldrig riktigt igång, men sedan dess har det varit blodigt lite och lite mer. aldrig 100% mens om man säger så, men kanske som 70% nån dag. trodde det va det då och började då med p-piller igen.
    Så trodde jag det slutade för hade typ inget en dag, men sen har det varit lite brunaktigt som avslag igen. inte bara blod alltså utan brunare/beigare ibland. igår va det väl typ bara 5% (skriver % för att få ungefär hur mycket på en skala :) igen och vi hade sex och idag så har jag typ 50% igen och liite blodigt..hmm..vad håller kroppen på med?

• Svar på tråden Avslag igen eller vad håller kroppen på med?
  • MiaMajsan

Min kropp håller också på lite sådär fram och tillbaks. Först avslag i 7 veckor, sen uppehåll i en vecka, sen fortsatte avslaget någon vecka till. Sen började jag med minipiller och efter varje gång vi haft sex så har jag blödit lite i nån dag och ibland bara mörka flytningar. Och ibland blöder jag lite fast vi inte haft sex. Det kan vara så med dessa minipiller tydligen och så funderar jag om det blir så efter sex för att slemhinnorna är så torra att det spricker lite? Aja, jag är inte orolig iallafall och har pratat med BM om det och jag ska höra av mig om jag tycker att det är ett problem typ.

• mithrandil

sådär hade jag med det. Kroppen är helt enkelt i obalans, ganska länge efter en förlossning kan ta upp till ett år innan allt fungerar som det ska igen. Så sa min bm till mig
    Men ring och hör med din bm om vill få ett bra svar.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • ALLIEVERDO

Jaha, hur mycket ska en tjej behöva gå igenom eg
    När ska killen ta nåt krångel med graviditeten och allt efter :)

• redneck girl

så länge såret där moderkakan suttit inte riktigt riktigt läkt kan man blöda . likaså kan de börja lite igen när de slutat om man har lite hårt sex...
    vissa blöder lite fram och åter som gravida med ...

Svar på tråden Avslag igen eller vad håller kroppen på med?