• blueberry4

    Hjälp!! Får ej sålt kaninungarna!!! Vad gör jag?

    Har en kull kaninungar som jag inte blir av med. De är jättesöta underbara, friska och krya och jag har annonserat i diverse tidningar, blocket och satt upp lappa typ överallt. Ändå är det ingen som verkar nappa. De börjar bli stora, och det äter som fan och tar en jäkla plats och skitar ner. Jag vet att kaniner gör detta men nu börjar läget bli desperat. Stinker piss gör det oxå trots att jag städar var eviga dag. Det börjar bli trångt i kaninburen och jag vill ju inget annat än att ge dessa yviga kärlekstörstande små liv nya familjer att leva i. Men jag blir sannerligen inte av med dem och jag vet inte vad jag ska göra. Någon som vet eller kan komma med något bra tips!! Ska jag avliva dem hos vetrinären eller släppa ut dem i skogen eller vad???
    Det var inte meningen att det skulle bli en kull från första början men min hankanin lyckades klämma sig ur sin bur,körde huvudet genom glipan vid öppningen på buren och fick i några minuter tillsammans med honan som för övrigt går fritt i huset. AJjajajaj men men Vad gör jag nu???

  • Svar på tråden Hjälp!! Får ej sålt kaninungarna!!! Vad gör jag?
  • qenzo
    blueberry4 skrev 2010-12-21 14:57:29 följande:
    Ja, det var synd, kolla in mitt galleri så får du se hur de ser ut!
    Den till höger gillade iaf jag.. men sambon var ju mindre road. "En kanin?! Ja den var söt *läser på fb*... Va, jaa den vaaar söt! *ignorerar Qenzo's puppyeyes*" 
    Så... sambon får ingen julklapp HA! *skojar....nästan* :P

    Och ja just ja.. du fick en känga i mitt förra inlägg ;) Julens stress.. vi skyller på den ;) Ja och på irriterande människor...
  • blueberry4
    qenzo skrev 2010-12-22 18:10:22 följande:
    Den till höger gillade iaf jag.. men sambon var ju mindre road. "En kanin?! Ja den var söt *läser på fb*... Va, jaa den vaaar söt! *ignorerar Qenzo's puppyeyes*" 
    Så... sambon får ingen julklapp HA! *skojar....nästan* :P

    Och ja just ja.. du fick en känga i mitt förra inlägg ;) Julens stress.. vi skyller på den ;) Ja och på irriterande människor...
    En känga eller två klarar jag av! Att en del människor här verkar tro att jag har startat denna tråd som ett säljtrick är ju helt galet eller kanske genialiskt!!! Den ideèn kläckte Simsonen!
    Skämt och sidor jag är ute efter tips och har fått en hel del bra! Har lyckats sälja 3 kaniner genom att jag fått svar på annonsen och en kaninunge har sålts till en jobbakompis och det är jag förstås lycklig för. Hankaninen är kastrerad och hoppet är åter tänt Skrattande.
    Och för er andra som klandrar mig för situationen kan jag bara säga att detta skulle mycket väl kunna hända er också! Ibland sker oväntade saker som tex när en stor vädurskanin lyckas klämma sig ur öppningen på sin bur och komma ut i det fria, något som vi hade tolkat som mer eller mindre omöjligt. Man kan inte kontrollera allt som händer i livet. kaniner är listiga och kåta och det vet jag ju nu att en låst kaninbur inte stoppar för kåtheten...
    Och med detta vill jag avsluta att säga tack för alla tips och svar! Ajöken
  • qenzo
    blueberry4 skrev 2010-12-29 22:52:56 följande:
    En känga eller två klarar jag av! Att en del människor här verkar tro att jag har startat denna tråd som ett säljtrick är ju helt galet eller kanske genialiskt!!! Den ideèn kläckte Simsonen!
    Skämt och sidor jag är ute efter tips och har fått en hel del bra! Har lyckats sälja 3 kaniner genom att jag fått svar på annonsen och en kaninunge har sålts till en jobbakompis och det är jag förstås lycklig för. Hankaninen är kastrerad och hoppet är åter tänt Skrattande.
    Och för er andra som klandrar mig för situationen kan jag bara säga att detta skulle mycket väl kunna hända er också! Ibland sker oväntade saker som tex när en stor vädurskanin lyckas klämma sig ur öppningen på sin bur och komma ut i det fria, något som vi hade tolkat som mer eller mindre omöjligt. Man kan inte kontrollera allt som händer i livet. kaniner är listiga och kåta och det vet jag ju nu att en låst kaninbur inte stoppar för kåtheten...
    Och med detta vill jag avsluta att säga tack för alla tips och svar! Ajöken
  • elmadumle

    Kaninkött är gott, ser inget hinder att man äter upp kaniner man inte kan sälja. Har du ingen jägare som kan hjälpa dig om du inte kan bli av med dem?

  • elmadumle
    leolina1980 skrev 2010-12-16 13:45:36 följande:
    Man får inte klubba ihjäl kaniner, ska dom slaktas ska det göras med bultpistol.
    Jo det får man, först slår man med något hårt över nacken så de blir medvetslösa sedan ska de avblodas direkt.
  • Djur älskaren

    Sånt här gör mig arg.

    1. SÄLJ DOM TILL EN DJUR AFFÄR?!

    2. Man släpper förtusan inte ut oskyldiga små djur i skogen fy tusan!

    Om annat kan du ge dom till mig!

    Just nu har jag ingen bur men jag gör vad som helst...

    Va är det för ras? Vart i landet bor du?

  • TRIICANA

    Något man bör tänka på innan man avlar är att dom kankse inte blir sålda så enkelt och man lär ha plats för dom osv... 

Svar på tråden Hjälp!! Får ej sålt kaninungarna!!! Vad gör jag?