• blueberry4

Hjälp!! Får ej sålt kaninungarna!!! Vad gör jag?

Har en kull kaninungar som jag inte blir av med. De är jättesöta underbara, friska och krya och jag har annonserat i diverse tidningar, blocket och satt upp lappa typ överallt. Ändå är det ingen som verkar nappa. De börjar bli stora, och det äter som fan och tar en jäkla plats och skitar ner. Jag vet att kaniner gör detta men nu börjar läget bli desperat. Stinker piss gör det oxå trots att jag städar var eviga dag. Det börjar bli trångt i kaninburen och jag vill ju inget annat än att ge dessa yviga kärlekstörstande små liv nya familjer att leva i. Men jag blir sannerligen inte av med dem och jag vet inte vad jag ska göra. Någon som vet eller kan komma med något bra tips!! Ska jag avliva dem hos vetrinären eller släppa ut dem i skogen eller vad???
    Det var inte meningen att det skulle bli en kull från första början men min hankanin lyckades klämma sig ur sin bur,körde huvudet genom glipan vid öppningen på buren och fick i några minuter tillsammans med honan som för övrigt går fritt i huset. AJjajajaj men men Vad gör jag nu???

• Svar på tråden Hjälp!! Får ej sålt kaninungarna!!! Vad gör jag?
  • mamma till tre busungar
    leolina1980 skrev 2010-12-16 14:17:40 följande:
    Jag var vegan i från 18 års ålder och fram till 25 då jag blev gravid. Tyvärr äter varken sambon eller dottern bönor eller linser (som jag älskar) så det blir mycket kött hemma hos oss. Men när vi äter nötkött äcklas jag nog, och jag äter inte alls gris. Jag skulle däremot inte äcklas eller ha några begränsningar om djuren hade haft ett bra liv och blivit slaktade hemma. Jag planerar att bli vegetarian eller vegan igen då mina barn är större, just nu orkar jag inte laga olika mat varje dag.
    Jag skulle också mycket väl kunna tänka mig vara vegetarian igen. Däremot vill jag gärna behålla ägg och mjölk i min kost alltså ovo-lakto blir det då. Efter allt positivt som skrivs om Omega-3-fetter osv skulle jag nog även vilja ha fisk.
  • leolina1980
    mamma till tre busungar skrev 2010-12-16 14:20:25 följande:
    Jag skulle också mycket väl kunna tänka mig vara vegetarian igen. Däremot vill jag gärna behålla ägg och mjölk i min kost alltså ovo-lakto blir det då. Efter allt positivt som skrivs om Omega-3-fetter osv skulle jag nog även vilja ha fisk.
    Skulle nog behålla mjölk och ägg jag med. Men förut uteslöt jag även det så gott det gick, så man kan nog inte säga att jag var helt vegan, men nästan.
  • yodi

såg nu att du kan tänka dig att skänka dom, i vilken del av landet bor du?  det kanske finns någon här som är på jakt efter en ulig kompis.

• Liddi

Har för mig att Ts sa att hon bor i Halland...

Alexander 090210
  • Jezamine
    leolina1980 skrev 2010-12-16 14:22:47 följande:
    Skulle nog behålla mjölk och ägg jag med. Men förut uteslöt jag även det så gott det gick, så man kan nog inte säga att jag var helt vegan, men nästan.
    På vad sätt hjälper detta TS?
    Jag är INTE avstängd
  • mamma till tre busungar
    Jezamine skrev 2010-12-16 14:33:23 följande:
    På vad sätt hjälper detta TS?
    Oj då! Jag och leolina råkade bli lite off-topic...förlåt!
  • Dr Mupp

Jag kan ta två om du kan köra dem till Eskilstuna.

Är de vana att vara ute, eller måste de bo inne under vintern?

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Mumin75

Finns det någon 4H-gård i närheten där du bor? Där vi bor tar dom emot kaniner fast jag tror man får betala en liten summa för att dom ska ta kaninen... kan ju vara värt att kolla upp...

• Rakad Apa
    blueberry4 skrev 2010-12-15 20:44:18 följande:
    Har en kull kaninungar som jag inte blir av med. De är jättesöta underbara, friska och krya och jag har annonserat i diverse tidningar, blocket och satt upp lappa typ överallt. Ändå är det ingen som verkar nappa. De börjar bli stora, och det äter som fan och tar en jäkla plats och skitar ner. Jag vet att kaniner gör detta men nu börjar läget bli desperat. Stinker piss gör det oxå trots att jag städar var eviga dag. Det börjar bli trångt i kaninburen och jag vill ju inget annat än att ge dessa yviga kärlekstörstande små liv nya familjer att leva i. Men jag blir sannerligen inte av med dem och jag vet inte vad jag ska göra. Någon som vet eller kan komma med något bra tips!! Ska jag avliva dem hos vetrinären eller släppa ut dem i skogen eller vad???
    Det var inte meningen att det skulle bli en kull från första början men min hankanin lyckades klämma sig ur sin bur,körde huvudet genom glipan vid öppningen på buren och fick i några minuter tillsammans med honan som för övrigt går fritt i huset. AJjajajaj men men Vad gör jag nu???
    Gor en god kaningryta! Mums! 
  • Göteborgstjej

i Göteborg måste det ju finnas djuraffärer som kan ta dem, eller bor du väldigt långt söderut i Halland?

Svar på tråden Hjälp!! Får ej sålt kaninungarna!!! Vad gör jag?