Första mensen efter förlossningen?
Är nyfiken över hur lång tid efter förlossningen de flesta fått tillbaka mensen.
Hoppas på många svar i omröstningen!
Skriv gärna om ni ammat eller ej, om det har en inverkan på när mensen kommer tillbaka..
Är nyfiken över hur lång tid efter förlossningen de flesta fått tillbaka mensen.
Hoppas på många svar i omröstningen!
Skriv gärna om ni ammat eller ej, om det har en inverkan på när mensen kommer tillbaka..
Ca 1 månade efter alla tre förlossningarna, trots att jag helammade. MEnsen var dock oregelbunden och det dröjde ytterligare ett par månader innan ägglossingen kom igång.
Ja, det kan ha med det att göra. När det går "för många" timmar mellan amningarna kan ägglossningen komma igång igen.
5 månader. Jag helammade vid tiden.
Jag ammar inte och min mens kom tillbaka efter ca 4 månader.
har delammat i ca 7 mån och inget besök från tant röd än
hel ammade i 4 mån, del ammade tills han va 10 mån, fick första mensen nån månad efter jag slutat amma
2 månader. Ammade bara ett dygn.
4-5 månader. Kon nästan exakt en månad efter ja slutade amma.
4 månader och helammade.
fick son 28. oktober 2010.
Blödde efter förlossningen 3 veckor
Fick min mens tillbaka 14.december 2010
Ammar inte.
Ja, det kan ha med det att göra. När det går "för många" timmar mellan amningarna kan ägglossningen komma igång igen.
Tackar för alla svar!!
Jag helammade fram till 6mån, efter det började jag med liiiten gröt smakis. Började sen med mat efter 7mån. Inge bråttom här inte! =)
Nu snart 9mån senare och delammar & ingen mens i sikte. (Den är inte saknad!)
Har inte heller ammat nattetid utan fått sova på nätterna hittills, peppar ta i trä.. kanske inte skulle skriva så.. *Skrattar*