• Lagerbergs

Får man slå/aga barn?

Jag bara undrar för jag läser tråd efter tråd, där någon har sett ett barn blivit slaget.
     Och vissa här på FL ifrågasätter varför personen som bevittnat väljer att anmäla?
    Det behöver ju inte vara så att det är föräldrarna som utövar slag/ aga. Utan det kan vara en barnvakt eller släkting... Har då inte föräldrarna rätt att veta vad det är som försegår när barnet inte är i deras besittning.
     Det kan ju faktiskt vara så att barnet inte kan tala om själv att DEN vuxna personen slåg/aga dem.

Jag säger absolut nej till att slå/ aga barn. Min dotter ska inte behöva uppleva det! Det räcker att jag fick smisk och dylikt när jag var liten och den förnedringen och värdelösheten jag kände.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får man slå/aga barn?
  • Significant

Absolut inte...
    Inte ens en dask på fingrarna...

• lövet2

Absolut inte! Det är bara odugliga föräldrar som tar till våld mot dem som är små och försvarslösa ...

• JuliaåRonjasmammis

Öh, NEJ!

Don't mess with my integrity!
  • tarrrap

Någon kan ju möjligen tycka att det är ok att slå/aga barn, men man får inte. Finns ju dock lagar mot detta. Knasigt ställd fråga.

• DenNamnbitne

Nej det får man inte göra. Det finns inget uppfostrande med det. Viss bestraffning är väl relevant men absolut inte att plåga.

• Lagerbergs
    tarrrap skrev 2010-12-19 21:56:07 följande:

Någon kan ju möjligen tycka att det är ok att slå/aga barn, men man får inte. Finns ju dock lagar mot detta. Knasigt ställd fråga.

Jag vet att det finns lag mot barnaga, det var inte frågan i sig. Utan det jag ville veta var om gemeneman tyckte att det var ok?!
  • Helene70

Man får inte slå/aga sin chef eller någon annan som man tycker är besvärlig så varför skall man få aga/slå sitt barn.

• tarrrap
    Lagerbergs skrev 2010-12-20 20:37:01 följande:
    Jag vet att det finns lag mot barnaga, det var inte frågan i sig. Utan det jag ville veta var om gemeneman tyckte att det var ok?!
    Men du frågar om man får, inte om vi tycker att det är ok.... Kanske är jag petig...
Svar på tråden Får man slå/aga barn?