• sopis

Läser du någon familjetidning, som Mama, Vi föräldrar eller Föräldrar och barn? (Berätta gärna i tråden vilken och varför du tycker att den är bra.)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Läser du någon familjetidning, som Mama, Vi föräldrar eller Föräldrar och barn? (Berätta gärna i tråden vilken och varför du tycker att den är bra.)
  • gryning2

Jag brukar köpa MAMA för den känns inte lika präktig som Vi Föräldrar. Hade prenumeration förut på Vi Föräldrar men när man har läst den ett år eller så är liksom ämnet uttömt och det står ingenting nytt.

Mamma till H född 071017
  • JosefineK

Jag gillar Mama, men har àven kòpt lite andra gravidtidningar typ Vi fòràldrar Gravid.

• lövet2

Annat: Jag läser Vi Föräldrar, men jag lånar den på bibblan.

• April barn

Vi föräldrar läser jag, tycker det är bra och rolig text i den.
    Har läst mama några gånger också men gillar inte den, är så mycke kändis och inne grejer :)

• Tant Green

Jag läser Mama ibland. När dottern var nyfödd läste jag de andra, men de är ju inte intressanta efter första året. Nu tycker jag det skulle vara kul med en tidning som handlar om att ha lite större barn, Vi föräldrar Junior kommer väl bara 1 gång om året?

• saris 83

Prenumererar på Mama, den känns "lyxig". Läste Vi Föräldrar under sonens första år men kände att det var nog sen.

Godingen Lucas 080424
  • Boothwalker

Annat. Det händer att jag läser dem. Om jag hittar dem hos nån kompis. Men jag varken köper eller är trött på dem.

Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Denebola

Nu har jag visserligen inga barn (men vill ha så småninom, så jag är inte ointresserad av saker som rör barn, så att säga), men när jag bläddrade i ett nummer av Mama hemma hos svägerskan, så höll jag på att somna efter bara några sidor. Mest en massa ytligt trams. Nej tack.

• Trinity78

Jag köper Vi Föräldrar ibland.

Mama finns på min MVC men den tycker jag är en riktig skittidning.

Reproductively challenged
  • 071001

Nej, ingen alls.

Trin, vad läser jag, har du blivit mamma?? Stort grattis!!!

• Trinity78
    071001 skrev 2010-12-22 11:23:14 följande:
    Nej, ingen alls.

Trin, vad läser jag, har du blivit mamma?? Stort grattis!!!
    Nej, inte än men jag förbereder mig Beräknad förlossning 23 mars.
    Reproductively challenged
  • 071001

Men gu´ vad roligt!!! Grattis igen!!

• Fröken Susidus

Jag prenumererade på Mama men slutade eftersom att jag inte gillade den.
    Massor reklam och så för mycket reportage om kändisar vilket jag är fullkomligt ointresserad av.

Nu kör vi med Vi föräldrar istället och hittills gillar vi den! Lagom med tips, reportage om vanliga människor och den ger ett proffsigt intryck :)

Mamma till vårt mirakel
Svar på tråden Läser du någon familjetidning, som Mama, Vi föräldrar eller Föräldrar och barn? (Berätta gärna i tråden vilken och varför du tycker att den är bra.)