• lokisse

Den nya eller barnet

Du som man har träffat en ny som du älskar hysteriskt. problemet är att hon inte vill ha dina barn boende hos er utan vill att du bryter kontakten. Vad väljer du?

Nej det tror jag inte!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Den nya eller barnet
  • lokisse
    SigridA skrev 2010-12-22 20:57:08 följande:
    Den som svarat ja, vill du förklara hur du tänker?
    det kommer aldrig att hända.
    Nej det tror jag inte!
  • L13

har bara erfarenhet genom bekanta vänner o släkt av att nya kvinnan blir nr 1 o barnen kommer långt ner på listan..
    Riktigt illa

• Newsflash
    Familytime skrev 2010-12-22 16:37:15 följande:
    Var detta en allvarlig fråga? Borde inte den här ligga i sandlådan?
    Det är bara att gå in i känsliga rummet och läsa styvföräldertrådarna så förstår du att det är ett vanligt krav från "nya kvinnan" som också går igenom i skrämmande hög utsträckning.
  • lias

Skulle någon be mig att välja bort mina barn, så valde jag bort den männinskan kvickt. Är det verkligen någon som hamnat i den situationen, låter sjukt??!!

• lokisse
    Newsflash skrev 2010-12-22 22:46:05 följande:
    Det är bara att gå in i känsliga rummet och läsa styvföräldertrådarna så förstår du att det är ett vanligt krav från "nya kvinnan" som också går igenom i skrämmande hög utsträckning.
    exakt!!
    Nej det tror jag inte!
  • L13

Tyvärr är många styvmammor nog så..o karlar dåliga på prioritera rätt..mitt ex sa att vårt barn alltid skulle komma först men när han lämna oss för en annan är det hela tiden "jag tror inte HON skulle gilla det" jag kan inte för HON blir ledsen" osv...blä på sånt...

• MammaG

Jag antar att "hon" också kan vara en han? Jag skulle aldrig ens överväga att välja en partner som inte insåg att den ens skulle spela på andra fiolen.

Vad gäller sonens far antar jag att det är det samma, men eftersom sonen aldrig bor där skulle samma situation aldrig uppstå

• jfsebastian
    lokisse skrev 2010-12-22 17:59:55 följande:
    jag perssonligen hade nog valt bort en persson som valde mig framför dom egna barnen. jag skulle inte tro att han var riktigt frisk.
    Exakt så.
  • danosani

Men BARNEN, herrejättejävlar vilken fråga. Kan man ens falla för ett stolpskott som ger en ett sånt ultimatum?

• Skogsflickan

Mitt barn kommer ALLTID att komma i första hand

• puss

det där är olika för män och kvinnor.
    i allmänhet, detta gäller ej alla så nu behöver ni inte berätta om era personliga upplevelser, men rent allmänt så älskar mamman barnen mer än vad pappan gör.
    det är inte min åsikt, det är forskning som jag läst nånstans, och ja, man kan bevisa allt med forskning, och det var inte i aftonbladet, och det behöver inte vara sant bara för att det finns forskning på det, och jag har ingen länk.

hoppas allt är täckt nu.

up yours
  • KristenTjej84

Barnet!!! har man satt barn till den här världen, ska man ta ansvar för dom och inte ha med självcentrerade egoister att göra som inte kan ta hänsyn till någon annan.
    Skulle aldrig i mitt liv vända ryggen till mitt eget barn, vilket svek! snacka om vilka inre sår han/hon skulle ha under hela sin uppväxt och känslor av att inte vara tillräckligt mycket värd för att pappa/mamma ska stanna kvar hos honom/henne.

• lokisse
    puss skrev 2010-12-23 10:14:21 följande:
    det där är olika för män och kvinnor.
    i allmänhet, detta gäller ej alla så nu behöver ni inte berätta om era personliga upplevelser, men rent allmänt så älskar mamman barnen mer än vad pappan gör.
    det är inte min åsikt, det är forskning som jag läst nånstans, och ja, man kan bevisa allt med forskning, och det var inte i aftonbladet, och det behöver inte vara sant bara för att det finns forskning på det, och jag har ingen länk.

hoppas allt är täckt nu.
    jag tror att det kanske var mer sa förr. när männen faktiskt inte hade sa mycke med smabarn att göra utan det var mammornas omrade. i dagenssamhälle med delad föräldraledighet och gemensama blöjbyten tror jag att det är anurlunda.
    Nej det tror jag inte!
  • With a devilish smile

Självklart hade barnen kommit först !!
    Personligen hade jag valt bort en man som väljer en kvinna framför sina barn , känns tryggt att skapa ett liv tillsammans med en sån person och ev få barn ihop och tar det slut så förlorar barnen pappan på köpet , nej tack !
    Förstår mig inte på hur man kan överge sina barn för kärlekens skull faktiskt eller hur man som bonusförälder kan ens försöka få bort sina bonsar ur bilden !

Svar på tråden Den nya eller barnet