Sluta samsova pga risk att ramla ner från sängen, men hur vänja om?
Har märkt att min 10 mån som nyligen börjt krypa börjar bli en riskfaktor i min säng. Jag har väldigt hög säng o han har tidigar ramlat ner när han var några mån yngre och det är sbolut inget jag vill ska hända igen, fy så panikslagen jag blev!
Han börjar krypa så fort han vaknar o försöker ta sig ur sängen så hittills har jag lagt en stor hög kuddar för att han inte ska kunna krypa ner o ramla i golvet men nu börjar det verkligen bli på gränsen till att jag inte kan ha han i sänen längre av säkerhetsskäl då han snurrar och far runt och jag kan ju inte alltid lita på att jag hinner vakna i tid även om jag är lättväckt.
Så nu har jag bestämt mig för att imorrn ska jag sänka hans spjälsäng o därmed blir hans sovplats i framtiden! Vill inte riskera att någonting händer honom igen.
Fråan är baa, nu har han ju inte sovit i sin spjälsäng på ca 2-3 månader o bara samsovit med mig. Vad är eran erfarenhet av att bara byta rakt av? Jag brukar ge han välling "halft" i famnen och sen skjuta han till kudden bredvid o lägga han där när han nästan sover, hur ska jag då göra när han sover i sin egen säng? Har svårt o tro han kommer somna om jag ger han vällingen redan i hans säng och han kommer definitivt att ´vakna om jag ger han i famnen o sen lägger ner han då han är otroligt lättväckt. Hur hade ni gjort?
Tacksam för svar!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-25 23:59
Ursäkta alla stavfelen men mitt tangentbord är kasst. ;)