• Limpaan

Är detta en normal mage i vecka 18? Hur såg ni ut?

Jag är bara nyfiken på hur en mage brukar se ut i vecka 18.
    Jag tycker att magen fortfarande sitter så långt ner! Har knappt ändrats någonting ovanför naveln och jag har
    gått ner ca 1-2 kg i vikt hittills. Posta gärna bilder på era magar i vecka 18! :)

• Svar på tråden Är detta en normal mage i vecka 18? Hur såg ni ut?
  • Limpaan

tack alla fina mammor med gulliga små och stora magar!!
    Nu känns det såååå mkt bättre! Jag känner mig stolt över min mage, fast den är liten. Och jag känner ju hur det sprattlar där inne=) Hoppas att alla får fina små och stora bebisar!! 

• Lussekatten87
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-28 14:14:52 följande:
    Jora den kan den faktist säga
    Har tre barn o 1:a 4,1  2:a 5,8  3:a 4,1 = 2 veckor innan BF
    Jo,visst men inte generellt sett,det var det jag menade :)
  • talare

min mage var inte större  än din i v.18, utan det tog fart nu i slutet av v.19. är i v20 nu

v.17+2, 16 dec 2010v.18

• Emmylou

Jag har tyvärr ingen bild, men under min första graviditet hade jag inte en tillstymmelse till mage förrän vecka 20. Nu är jag i v 7 med andra barnet, ska bli intressant att se om det blir kula tidigare den här gången. Alla magar är olika och en & samma person kan ofta ha olika magar i olika graviditeter. Lycka Till!

• LovleyMamma
    Limpaan skrev 2010-12-28 20:54:18 följande:
    tack alla fina mammor med gulliga små och stora magar!!
    Nu känns det såååå mkt bättre! Jag känner mig stolt över min mage, fast den är liten. Och jag känner ju hur det sprattlar där inne=) Hoppas att alla får fina små och stora bebisar!! 
    Klart du ska vara stolt över din mage! Allas magar är olika. 
    Ja det är verkligen helt underbart att känna den lilla röra sig därinne 
  • NenneLo

Ja, jag tycker TS mage ser normal ut Glad

• hummena

Detta var jag förra veckan, då jag var i vecka 18 (jag hade myggbett på sidan, vilket förklarar de ilskna rivmärkena :) ). Magen har kommit lite, lite mer den här veckan, men det syns bara på kvällen. Längtar efter en "riktig" gravidmage, har fått ärva en massa fina gravidkläder som jag jättegärna vill ha på mig, men som allihopa just nu sitter som tält på mig. Men läkaren, och alla andra, säger att det kommer komma, så det är väl bäst att hålla ut och vara tålmodig, antar jag. Glad

• mammaJ2012

min ser ut såhär idag, v 18+4
  • Mabaja

Min spontana tanke är att SJÄLVKLART har du ingen mage ovanför naveln. Livmodern är ju inte där ännu. :)

Svar på tråden Är detta en normal mage i vecka 18? Hur såg ni ut?