• Material girl

Har du någon gång läst en Harlequin-bok?

Har du någon gång läst en Harlequin-bok? Om svaret är ja, vad tycker du isåfall om dessa böcker?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du någon gång läst en Harlequin-bok?
  • Avelyn

Flera gånger Perfekt läsning i badkaret. Skulle man tappa dem i badvattnet är det ingen stor sorg eftersom de alla handlar om i princip samma sak. Lättsam och underhållande. Älskar dem!

• Halkatla
    Callistrate skrev 2010-12-28 11:34:12 följande:
    Nej, jag tror faktist inte att jag har det... (har heller inga planer på att ändra det nu) Däremot har jag läst ett antal allersromaner Lite samma stuk, men med mindre/oskyldigare sex misstänker jag...
    Det är same same.
    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • JosefineK

Ja massor!! Làser vàldigt mycket nàr jag àr pà solsemester och tar dà mina egna bòcker slut brukar jag leta svenska/engelska/italienska bòcker i hotellets bokhylla. Ofta àr dà Harlequin det enda som finns kvar!

• Dr Mupp

Ja en hel del. Lätsamma, perfekta på semestern och i badet.

De är extremt fjantiga, men hyfsat underhållande. Ibland är det så pinsamma så det knappt går att fortsätta läsa. Som boken där mamman hade köpta sexiga underkläder till dottern och packat ner dem i hennes semesterväska. Skäms

Läste som mest under tonåren, nurmera blir det bara nån enstaka.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Päron1986

Mamma anmälde mig som medlem när jag gick 6an typ, så jag har läst flera hundra.... flera, flera hundra.
    Jag läste allt jag kom över, men just harlequin blev ju tråkigt i längden.... hittade dock kanske 3-4st som jag läste om som var rätt bra :)

tror alla var passion eller romantik.

• 7 små apor

Ja det har jag gjort.
    Anledningen var att jag har en massa fördomar om dylik lektyr och fick samtliga bekräftade.

De kanske fyller syftet att få människor att läsa öht och bara det är nog gott.

• Rigmor Mortis

Ja, flera. Jag och en gammal arbetskamrat läste Harlequin (de går ju så satans fort att läsa så vi delade en bok och hade den hemma en dag var), och sedan diskuterade vi favoritsynonymerna från sexscenerna på jobbet. Min ständiga favorit var när de kallade kuken för "den bultande åtrån vid hans höfter" Men läst dem på allvar? Nope.

• supersemlan

Många som barn/tonåring. Aldrig sedan jag blev vuxen - de fyller liksom inte samma funktion längre. Sexet var spännande men oftast alldeles för lite och kortvarigt för att vara riktigt tillfredsställande, haha. I en del förekom det knappt ens ett könsorgan utan bara "hårda lår".

• Snuggles

Jag älskade dessa böcker för några år sedan. Först var det passion för jag älskade kärlekshistorierna och humorn. Sedan fastnade jag för historik efter att ha fått en hel kasse med begagnade böcker av en bekants mamma. Sexscenerna var också roliga att läsa så oftast satt jag och asgarvade och ingen förstod varför.
    hade varit kul att finna intresse att läsa så intensivt igen Skrattande

• Squirrel Nutkin

Ja någon enstaka har jag læst. Lættsam underhållning som inte kræver før mycket av læsaren i form av koncentration och tankeverksamhet. Men de håller før stunden.

Life's a journey, not a destination!
  • Tidsadverbial

Jag har läst en och det var det pinsammaste och mest värdelösa jag har läst i hela mitt liv. Handlingen var helt osammanhängande och man fick intrycket att boken var skriven av flera olika personer som alla hade skrivit var sin del utan att läsa varandras delar. Jag har faktiskt svårt att förstå varför man läser Harlequin. Det finns lättsam och lättläst romantisk litteratur som är så mycket bättre. Sookie Stackhouse t.ex.

• Marpal

Ja, det har jag! De är perfekta när man reser eller bara vil ha något oviktigt tidsfördriv!

Dock är många så pinsamma (typ, "hon slängde med sitt långa vackra hår som böljade ner över ryggen") att man knappt kan läsa vidare men vissa är ganska söta. Ha, ha!

• Hermioney

Jag har läst massor.

Det positiva är att man vet att man får en bra bok.

Det negativa är att det blir lite tjatigt när alla handlar.

om samma grundsak men det finns ju massor av olika genrer man kan välja mellan. Historiska, sexiga, m.fl.

Svar på tråden Har du någon gång läst en Harlequin-bok?