• Material girl

Har du någon gång läst en Harlequin-bok?

Har du någon gång läst en Harlequin-bok? Om svaret är ja, vad tycker du isåfall om dessa böcker?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du någon gång läst en Harlequin-bok?
  • lövet2

O ja, jag äger flera hundra. De är utmärkta när man pluggar och inte har tid eller ork att läsa mer utmanande böcker, och de är även bra under spädbarnstiden när man har gröt i hjärnan ...

• Material girl

Jag har läst några få och det var under perioder när jag inte orkade läsa ngt mer avancerat. Man vet ju vad man får så att säga;)

• MrsMurphy

Tror jag skyfflade minimum en om dagen som tonåring. De senaste 18 åren har jag dock inte läst någon.

Vad jag tycker om dem? Jag anser att de har sin funktion. Väldigt många människor har fått ett gediget läsintresse med dessa som utgångspunkt och det är bättre att läsa dessa än inga böcker alls. All läsning är bra läsning och dessa kan vara böcker som öppnar dörren mot att läsa all form av litteratur. Men även böcker där man slipper tänka och bara försvinna i när man inte har lust för annat.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • Themis

Nej aldrig. Har bläddrat i smörjan på högstadiet när klasskamrater var förtjusta i dem och tyckte de var för hjärndöda redan då faktiskt- möjligen har de ett användningsområde vid brist på dasspapper!

Ska jag läsa popcornböcker idag så får det åtminstone vara Marian Keyes eller Sophie Kinsella på engelska.

• lövet2

Jag vill förresten tillägga att Harlekinromaner är väldigt allmänbildande! Så många gånger jag kunnat svaret i Trivial Pursuit tack vare att jag snappat upp någon udda upplysning i en Harlekin ...

• MrsMurphy
    Themis skrev 2010-12-27 00:08:15 följande:
    Nej aldrig. Har bläddrat i smörjan på högstadiet när klasskamrater var förtjusta i dem och tyckte de var för hjärndöda redan då faktiskt- möjligen har de ett användningsområde vid brist på dasspapper!

Ska jag läsa popcornböcker idag så får det åtminstone vara Marian Keyes eller Sophie Kinsella på engelska.
    När jag kollade igenom mitt berg av gamla böcker och hittade igen mina gamla favoriter så var det exakt samma författare som jag har som "popcornböcker" idag. Snacka om snopet!
    Allt är såååååååå naturligt så...
  • Martina1

Ja, jag fick kassar fulla med sådana böcker när jag var barn, av min lekkompis mamma. Och "mysrysare". Så himla snällt!

• Polly S

ja, plöjde kilovis på greklandssemstern (hotellet hade ett... "bibliotek"... med kvarlämnade böcker. en del av dem på norska och danska...) när jag var 13.
    tyckte de var dåliga redan då, men de slog skvallertidningarna (som var det andra alternativet i läsväg)

• Anwen

Läste flera stycken som tonåring, men har inte läst några sen dess... Tyckte väldigt bra om de då, skulle nog inte köpa nån idag.

• Cornellia

Ja säkert ett par tusen. Har premunerat dom senaste 15 åren.

Jag läser alla möjliga sorters böcker, men harlequin är speciella just för att dom är så korta, och så lättlästa. Skönt att slappna av med.

Svar på tråden Har du någon gång läst en Harlequin-bok?