• Ofelia69

Har aldrig fått sova!

Hej!

Jag kanske är gnällig men jag har aldrig fått sova sedan bebisen kom, nu snart åtta månader sedan. Min sambo har aldrig gått upp och hämtat henne på natten eller gjort välling. Jag har inte fått sova på snart nio månader en hel natt, ingen sovmorgon heller. Han tar henne nästan aldrig och överlämnar till mej om hon bajsat. Jag önskar bara EN natts vila... Är jag ensam?

• Svar på tråden Har aldrig fått sova!
  • Dysch

Av just den anldeninge flyttade vi (jag och sonen) ifrån pappan.

Ja tröttnade på att aldrig få någon hjälp av honom, han tog honom aldrig varken kväll, morgon eller natt. Utan ja fick gå upp hela tiden. Inte ens om ja bad honom byta blöja och klä på honom medand ja hoppade in i en dusch kunde han göra det, utan ja fick göra det när ja duschat klart.
    Nu är sonen 2,5år och hans pappa har inte träffat honom på 1år.

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥Denniz 080417 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • hondär

min dotter är ett år och han har ALDRIG tagit henne på natten. även om han var arbetslös tills hon var 11 månader och jag började jobba när hon var 6 (slutade amma då).. innan jag slutade amma skyllde han på att det var för att jag ammande, när jag slutade nattamma när hon var 5.5 månada skyllde han på annat, jag väckte han en natt och sa att nu får du ta henne, han var sååå otrevlig mot både henne och mig så det slutade med att jag fick gå upp och ta henne ändå..
    Du är inte ensam, dock har jag fått sovmorgnar av både flickan och pappan...
    Man blir knäpp av att inte få sova....

• hondär

Han har aldrig nattat henne heller, eller badat henne för det är tråkigt.
    Han vill ha fler barn, jag sa igår att nästa barn tar du hand om, jag ska inte amma nästa utan DU ska flaskmata den och gå upp på nätterna, bada och allt.
    "nu får du fan ge dig, sluta tajata"

haha, min mormor säger att alla karlar är såhär och att det kommer inte bli bättre..
    Så nu tänker jag acceptera det som det är och leva med de.. Jag vill ha barn, jag vill ta hand om mina barn, det är han som förlorar tid med barnet och kanske ångrar det när hon blir äldre, det har jag påminnt honom om.

• Sar

Inte ska du nöja dig med en egoistisk skitstövel bara för att din mormor gjorde det?

Det finns alldeles utmärkta pappor som tar ansvar över sina barn!

• hondär
    Sar skrev 2011-01-09 00:58:39 följande:

Inte ska du nöja dig med en egoistisk skitstövel bara för att din mormor gjorde det?

Det finns alldeles utmärkta pappor som tar ansvar över sina barn!

han är ingen skitstövel, han är en karl, uppenbarligen är jag inte ensam om att ha det såhär.
    Du kanske har haft tur.
  • PerG
    hondär skrev 2011-01-08 11:58:59 följande:
    haha, min mormor säger att alla karlar är såhär och att det kommer inte bli bättre..
    Så nu tänker jag acceptera det som det är och leva med de.. Jag vill ha barn, jag vill ta hand om mina barn, det är han som förlorar tid med barnet och kanske ångrar det när hon blir äldre, det har jag påminnt honom om.
    I beg to differ.. I takt med att fler pappor är pappalediga och att vårt samhälles attityder förändras så kommer det högst troligtvis bli allt bättre..

Min frus morfar brukade avsluta middagen (som mormodern lagat medans han spelat patiens och på sin höjd kunde skuffa lite på vid framdukningen) med att ge henne tallriken och säga: -"Varsågod"...

Hur många 25-åriga par har det så idag tror du?
  • 1990amanda

Har precis samma situation här! Jag gör ALLT som har med vår son att göra! Har inte fått en enda sovmorgon sen han föddes och nu är han ett år!

Jag har gått upp varje natt, har matat han och alltid bytt blöjor! Du är inte ensam!

• Hannathu
    hondär skrev 2011-01-09 10:24:19 följande:
    han är ingen skitstövel, han är en karl, uppenbarligen är jag inte ensam om att ha det såhär.
    Du kanske har haft tur.
    Eh va?

Skulle det vara en ursäkt att inte hjälpa till?
    95% av de MÄN jag känner är INTE såna som din "karl", de tar ansvar och hjälper till
  • mer grubbel

Det är INTE typiskt män! Min man och jag delar på allt ansvar och jobb, för oss är det en ren självklarhet.

• hondär

Fråga 10 mammor och du ska få se att 90% av dem tar mer ansvar för barnen än männen. Nio av tio, det blir ju 10 män per 100 och 100 på 1000 män, så självklart finns det många män som delar och hjälper till. Men kvinnan kommer alltid vara den som tar mer ansvar för familj, hushåll osv. Männen kommer alltid vara de som sköter de mer praktiska sakerna med bilen osv, men de finns även kvinnor som gör de men majoriteten är män.

• hondär

Ts, poängen är att DU är inte ensam även om det uppenbarligen finns kvinnor med män som är vakna på nätterna och som även lagar mat osv. Men din fråga var om du är ensam inget annat. Du är inte ensam.

• mer grubbel

TS är inte ensam, nej.
    Men hur vill vi ha det? Vill vi fortsätta ha ett samhälle där majoriteten av mammorna tar allt ansvar med barnen, eller vill vi ha det jämlikt? Vilka förebilder vill vi ge våra söner och döttrar?

Uppenbarligen är varken TS eller de andra i tråden som uppger att de lever ojämställt nöjda med situationen så då är det dags att  ta och ändra på det! Ett första steg är att inte acceptera att "det alltid har varit så och så kommer det förbli".

• Sar
    Du kanske har haft tur.
    Det var det dummaste jag har hört. Din karl uppför sig som en veritabel skitstövel genom att inte ta ansvar för sitt barn. Varför i all världen stå ut med något sådant? Det är dåligt pappamaterial helt enkelt.
    Ta prata igenom det här med din partner och se till att det blir en ändring. Det finns gott om karlar där ute som tar sin ansvarsdel med barnen, kanske dags att nyta?
  • Sar
    Du kanske har haft tur.
    Det var det dummaste jag har hört. Din karl uppför sig som en veritabel skitstövel genom att inte ta ansvar för sitt barn. Varför i all världen stå ut med något sådant? Det är dåligt pappamaterial helt enkelt.
    Ta prata igenom det här med din partner och se till att det blir en ändring. Det finns gott om karlar där ute som tar sin ansvarsdel med barnen, kanske dags att byta?
  • hondär

Vad är det jag ska stå ut med? Att jag slipper jobba och får spendera dagarna med den jag älskar mest? Vad är ditt problem med min situation som jag trivs i? Jag strävar inte efter jämnställdhet. Jag trivs med det jag gör och jag trivs med det jag slipper göra. Det är en sak om man vill att löner för samma arbete är jämnställda..

• mer grubbel
    hondär skrev 2011-01-08 11:48:19 följande:
    min dotter är ett år och han har ALDRIG tagit henne på natten. även om han var arbetslös tills hon var 11 månader och jag började jobba när hon var 6 (slutade amma då).. innan jag slutade amma skyllde han på att det var för att jag ammande, när jag slutade nattamma när hon var 5.5 månada skyllde han på annat, jag väckte han en natt och sa att nu får du ta henne, han var sååå otrevlig mot både henne och mig så det slutade med att jag fick gå upp och ta henne ändå..
    Du är inte ensam, dock har jag fått sovmorgnar av både flickan och pappan...
    Man blir knäpp av att inte få sova....
    hondär skrev 2011-01-08 11:58:59 följande:
    Han har aldrig nattat henne heller, eller badat henne för det är tråkigt.
    Han vill ha fler barn, jag sa igår att nästa barn tar du hand om, jag ska inte amma nästa utan DU ska flaskmata den och gå upp på nätterna, bada och allt.
    "nu får du fan ge dig, sluta tajata"

Du låter ju inte så nöjd med situationen. Men visst, om det funkar för er så är det väl bra för er.
Svar på tråden Har aldrig fått sova!