hondär skrev 2011-01-08 11:48:19 följande:
min dotter är ett år och han har ALDRIG tagit henne på natten. även om han var arbetslös tills hon var 11 månader och jag började jobba när hon var 6 (slutade amma då).. innan jag slutade amma skyllde han på att det var för att jag ammande, när jag slutade nattamma när hon var 5.5 månada skyllde han på annat, jag väckte han en natt och sa att nu får du ta henne, han var sååå otrevlig mot både henne och mig så det slutade med att jag fick gå upp och ta henne ändå..
Du är inte ensam, dock har jag fått sovmorgnar av både flickan och pappan...
Man blir knäpp av att inte få sova....
hondär skrev 2011-01-08 11:58:59 följande:
Han har aldrig nattat henne heller, eller badat henne för det är tråkigt.
Han vill ha fler barn, jag sa igår att nästa barn tar du hand om, jag ska inte amma nästa utan DU ska flaskmata den och gå upp på nätterna, bada och allt.
"nu får du fan ge dig, sluta tajata"
haha, min mormor säger att alla karlar är såhär och att det kommer inte bli bättre..
Så nu tänker jag acceptera det som det är och leva med de.. Jag vill ha barn, jag vill ta hand om mina barn, det är han som förlorar tid med barnet och kanske ångrar det när hon blir äldre, det har jag påminnt honom om.
Du låter ju inte så nöjd med situationen. Men visst, om det funkar för er så är det väl bra för er.