• mmmiikaela

ovanliga namn sökes!!!!

Hjälp mig att komma på lite ovanliga/speciella namn, de jag kommit på hitils är:
    flicknamn
    tuva-li
    Tilia
    Leia
    nova-li
    novalie
    joline
    jolie
    Lorelai
    Juvelia
    Cherelle
    Celine

pojknamn
    Ilion
    Thilian
    Elian
    Kilian
    Milion
    Milo

son född 09, pyret i magen beräknad 30/6-11 :)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 19:25
    Kan tillägga att Min första son heter Miliam

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-28 07:29
    Jag frågar efter namn: INTE vad ni tycker om de namn jag skrivit, för de har iaf ingen betydelse vad ni tycker om dem :)
  • Svar på tråden ovanliga namn sökes!!!!
  • Hillers

Fennia är ett ovanligt namn. Tror faktiskt bara att det är en person i hela Sverige som kallas för det. Kanske kan vara något? Glad

• KlasKristian
    aliettevonseehn skrev 2011-01-18 19:46:38 följande:
    Channa
    Delastacia
    Talulah
    Corrinda-Estelle
    Lima
    Heter mina ungar!!

Vega
    Havannah
    Novalia
    Thila
    Aliette
    Är deras mellannamn som kanske inte är fullt så ovanliga men ändå inte så att varenda unge heter det! Dock var Aliette och Vega ärftliga namn :) (Mellannamnen står i ordning)
    Channa heter Channa Vega Von Seehn tex.
    I call shenanigans.
    Den som uppvaktar KlasKristian må känna till hans kroppsodör - Gammalt djungelordspråk
  • Tilcha

Uttalar du Tilia som det stavas eller Tilja? Bara undrar eftersom jag har en Tilja själv. Tycker fortfarande det namnet är jättefint och har bara fått bra reaktioner på det.

annars e jag mest inne å kikar på vad alla ger för förslag. Väntar en kille nu å har svårt att hitta bra namn.

• s fia

Jag har en oxå Thilia här hemma, när vi väntade lillebror Tiger  hade vi Thiara som namnförslag om de blev en tös.... Själv gillar ja även Nelia o Milia.

Tilcha skrev 2011-01-19 23:18:11 följande:
    Uttalar du Tilia som det stavas eller Tilja? Bara undrar eftersom jag har en Tilja själv. Tycker fortfarande det namnet är jättefint och har bara fått bra reaktioner på det.

annars e jag mest inne å kikar på vad alla ger för förslag. Väntar en kille nu å har svårt att hitta bra namn.
    Vi har oxå bara fått bra reaktioner på dotterns namn,,fast många trodde vi döpt henne till Telia när de först hörde hennes namn.. men de va mest för de inte hört namnet förut
  • Anonym (Milla)

Hej. Jag har själv ett ovanligt namn som är Milla. Det låter som ett ganska normalt namn men är ganska ovanligt. Omkring 2000 personer heter det i Sverige. jag själv älskar ovanliga men fina namn. jag har några favoriter som jag själv hade kunnat döpa mitt barn till. Däremot är dessa namn bu eller bä men
    1. odette. "hitta" det namnet från svansjön Barbie 
    adeline och aliette är mina favoriter. Man uttalar aaa-de-liiinn och aaa-liii-ett
    3. Corrine 
    daphne 

• Anonym (H)
    LiiLo skrev 2011-01-04 11:28:00 följande:

Min son heter Bastian och vår kommande son vill jag ska heta Milian o min sambo vill att han ska heta Caspian :D

De två senaste är sjukt snygga. speciellt sisa
  • Anonym (H)

Isla är fint. 
    Kaspian, Konstantin, Violeta, Juliette, 

Skippa namn som Thelia, Neovletta-Li, Bredgott osv. Dessutom är inte namn som noelle noelia nutriletta alls ovanliga längre ! 

• Anonym (H)
    linneam skrev 2010-12-27 20:01:52 följande:

Min son heter Olivin, det är han rätt ensam om...

Åh va fint !! 
  • Anonym (X)
    Anonym (Milla) skrev 2025-02-23 20:48:41 följande:

Hej. Jag har själv ett ovanligt namn som är Milla. Det låter som ett ganska normalt namn men är ganska ovanligt. Omkring 2000 personer heter det i Sverige. jag själv älskar ovanliga men fina namn. jag har några favoriter som jag själv hade kunnat döpa mitt barn till. Däremot är dessa namn bu eller bä men
    1. odette. "hitta" det namnet från svansjön Barbie 
    adeline och aliette är mina favoriter. Man uttalar aaa-de-liiinn och aaa-liii-ett
    3. Corrine 
    daphne 

Milla är supervanligt och skitfult.

Tråden är från 2011 så lite sen på bollen 14 år senare liksom.
  • Anonym (F)
    Hillers skrev 2011-01-19 13:20:39 följande:

Fennia är ett ovanligt namn. Tror faktiskt bara att det är en person i hela Sverige som kallas för det. Kanske kan vara något? Glad

Av en anledning 
  • Anonym (H)

Fluddra, Fritjofi, Estellina, Estel-li, Chistil, Cyril, Löv, Lowe-Li, Opal, Hjälte, Heronia, Juwette, Wetter, Kaspiano, Abigeyleigh, Kay-Le, Tiandra, Mitrell, Plittra, Pelice, Judid, Neon, Lio, Pjaskar, Tjorven, Berti, Melod, Regn, 

Svar på tråden ovanliga namn sökes!!!!