• Sofiaochjonas

Wii

Någon som vet hur man koppar en andra dosa till en wii? Vi får det inte att funka till donkey kong nämligen..På super mario är det ju bara att fixa när man väl startar spelet men det går inte här. Någon som vet hur man gör?

• Svar på tråden Wii
  • Sofiaochjonas
    Doktorn skrev 2010-12-29 21:00:13 följande:
    Kolla samtidigt om dosorna fungerar till andra spel eller ej.  Då vet du ju om felet ligger i anslutningen i själva spelet eller i dosans anslutning till Wii-konsollen.
    Hur gör jag det? Det funkar med super mario, mario kart iallafall..
    Finesse skrev 2010-12-29 21:01:22 följande:
    I samma färg? Har ni ens batterier i dosan?

För mig blinkar det en massa blått om den inte riktigt hittar.. sen när den väl hittar så lyser 1:an eller 2:an blått.. Man måste ju öppna upp dosan å trycka på den lilla röda knappen om man byter wii konsol.. alltså om jag tar med min dosa till min syster t.ex... 
    Haha ja det är batterier i. Den blinkar och blinkar (dom där fyra kuberna där nere), men den slutar ju direkt när man försökt hålla in 1 och två samtidigt.. Det är samma dosa som vi alltid haft, som funkar till mario kart och super mario
  • Finesse
    Sofiaochjonas skrev 2010-12-29 21:05:06 följande:
    Hur gör jag det? Det funkar med super mario, mario kart iallafall..
    I samma färg? Har ni ens batterier i dosan?

För mig blinkar det en massa blått om den inte riktigt hittar.. sen när den väl hittar så lyser 1:an eller 2:an blått.. Man måste ju öppna upp dosan å trycka på den lilla röda knappen om man byter wii konsol.. alltså om jag tar med min dosa till min syster t.ex... 
    Haha ja det är batterier i. Den blinkar och blinkar (dom där fyra kuberna där nere), men den slutar ju direkt när man försökt hålla in 1 och två samtidigt.. Det är samma dosa som vi alltid haft, som funkar till mario kart och super mario
    Ok va märkligt.. då kan jag inte komma på nåt annat.. 
    Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Frontline
    Man måste ju öppna upp dosan å trycka på den lilla röda knappen om man byter wii konsol.. alltså om jag tar med min dosa till min syster t.ex... 
    Det har jag aldrig behövt att göra, brukar låna syrrans barns båda kontroller ibland och gör precis som Wilma84 förklarade...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • germx
    Frontline skrev 2010-12-29 23:35:07 följande:
    Det har jag aldrig behövt att göra, brukar låna syrrans barns båda kontroller ibland och gör precis som Wilma84 förklarade...
    Det visste jag inte ens att man kunde göra... men den lilla gömda knappen har dock alltid löst mina problem med anslutningen.
  • Finesse
    Frontline skrev 2010-12-29 23:35:07 följande:
    Inte? Jag brukar trycka på den lilla röda knappen på wii konsolen och den på dosan för att koppla upp mot nån annans konsol å sen måste jag ju göra likadant när jag kommer hem igen.. det funkar alltid
    Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Kojbe

Öppna luckan på framsidan på wii;t. Den sitter under där man sätter i skivorna.
    Ta av batteriluckorna på wiikontrollerna du vill ha kopplade till wii;t
     Under luckan på wii;t finns en röd knapp du ska trycka på
    Efter du tryckt på den ska du trycka på den röda knappen på wii kontrollerna du vill ha kopplade till ditt wii.

• Sofiaochjonas
    Kojbe skrev 2010-12-30 09:30:53 följande:
    Öppna luckan på framsidan på wii;t. Den sitter under där man sätter i skivorna.
    Ta av batteriluckorna på wiikontrollerna du vill ha kopplade till wii;t
     Under luckan på wii;t finns en röd knapp du ska trycka på
    Efter du tryckt på den ska du trycka på den röda knappen på wii kontrollerna du vill ha kopplade till ditt wii.
    Nej har inte haft tillgång till datorn! Har testat detta du skrev, flera gånger, men utan framgång :/ Något annat tips?
  • Mysgosmys

Gammal tråd I know.. Men google ledde mig hit och TACK! :D

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Dave123

Lånar denna tråd! En liten kille har fått Batman2 till Wii i present idag men när vi skulle spela så kommer vi bara till start skärmen där det står tryck + för start men ingen av kontrollerna svarar då på det när man trycker på plus.. Men allt funkar innan i spelet att välja språk osv.. Snälla hjälp oss!

Svar på tråden Wii