EmmaLengstrand skrev 2011-02-21 21:01:15 följande:
men har man delad vårdnad har väl pappan lika rätt???
Det kan man tycka men tyvärr är det inte så. Vägrar mamman så går FK inte vidare med det heller för den delen vad jag vet.
Min man ansökte om halva barnbidraget mamman sa nej eller struntade i att skriva under och tjops ingenting hände mer än att mamman fortfarande har halva barnbidraget.
Nu har min man vh sedan en kort tid bakåt och ska inte ha halva barnbidraget men då ansökte mamman om underhåll så klart mamman höll sonen kvar hos henne i ett halvår trots att de hade tidigare dom på vv så gick det inte att få tag i barnet på veckodagarna men barnet kom till oss vh, då släppte mamman iväg barnet rättsliga proccessen varade ca ett halvår i alla fall och när det blev klart att min man skulle ha vh istället för vv så fick min man betala underhåll retruaktivt till mamman trots att mamman haft barnet hos sig fast domen sa vv och på ett felaktigt sätt, spelar ingen roll de ser inte på det utan på var barnet är.
Sjukt system,
så nu skulle vi ju kunna låsa in barnet här i ett halvår och få retruaktivt av henne då istället........