• Dixabilly

Träning efter kejsarsnitt?

Jag gjorde ett planerat snitt den 17 december, så för typ 2.5 vecka sen!
    Det var mitt andra snitt.
    Såret är nästan läkt, är en liten bit på 2 cm som är lite öppet fortfarande.

Nu är det så att jag vill komma igång med min träning.
    Jag veeet att det är rekommenderat 5-8 veckor innan man sätter igång, men när jag läser vidare så verkar det vara mer träning för magen!
    Träningen jag gör är 30 min/dag på mitt Wii där jag boxas lite försiktigt och övningar som bara är ben, typ step up som inte alls är allt för ansträngande. Använder inga övningar som inkluderar magen.

Är jag galen som sätter igång med den sortens träning nu? Borde jag låta bli det helt o vänta?

Rekommendera inte långa promenader för det funkar inte på mig, snark Skrattande

♥ (¯`°?.¸ ♥ Love Life ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Träning efter kejsarsnitt?
  • Nafi83

Jag gjorde ett planerat snitt den 20:e december och en av barnmorskorna på BB sa till mig att jag absolut inte får dammsuga den första tiden. Tydligen ska man undvika rörelser där man "svänger" med kroppen. Kanske kan det vara en liten hint om hur/vad man kan träna. 

• Dixabilly

Ahaa. Ja det var ett bra tips. Ska tänka på det.

• Hanna36

det är alldeles för tidigt för den typen av träning, tänk på att du är nyopererad!!  promenader kan du gå på sin höjd!

~ Mamma till 3 goingar ~
  • svalsta

ja tränade först 3-4 månader efter mitt kejsarsnitt

• Dixabilly

Tack för era åsikter.
    Fick en klump i magen nu över att jag troligen går ut för hårt :(
    Ska försöka rikta in mig mer på kostan och försöka klämma mig ut på promenader, men det är inte det lättaste när man bor som man bor..

Svar på tråden Träning efter kejsarsnitt?