• Kusin Knase

    Mirakler sker!

    Detta tar tid att smälta ... Mirakler sker uppenbarligen!


     


    Efter massor av års försök på egen hand, fem ivf:er (mf, utomkveds + en ljuvlig dotter född -07), en adoption (en underbar son, född -09) och närmare 40 år på jorden ska man vara med om detta?!

    På nyårsafton började jag misstänka att det nog trots allt inte var julmaten jag fortfarande mådde illa av ... Jag la ihop alla symtom och fixade till slut fram ett test. På nyårsdagens morgon tog jag det. På monitorn stod klart och tydligt Gravid 3+.

    GALET!!!!! För första gången är jag spontant gravid!   Jag som trodde det var en myt att barn kunde bli till i sänghalmen ...

    Det pinsamma är att vara 40 och inte 15 när man ringer till MVC och bekänner att man inte fattar nånting ... Vadå dagar liksom, vem behöver hålla reda på sånt?! ÄL? Mens?! Va? Jag vet att jag inte har haft mens på hela december men kan inte svara på om jag hade det i november. Lagom pinsamt, hehe.

    Fick ett vul igår och såg ett hjärta som bankade på så hårt att hela den lilla varelsen -- som satt på rätt ställe! -- vibrerade och rörde sig. Underbart!!!

    Herregud, tre barn, hur ska det gå, helt sjukt detta, jag som går på knäna av bara två med en man som jobbar jättejättemycket, och så tätt mellan barnen!! Hjäääääääälp.

    Blandade känslor, minst sagt! Men så HÄFTIGT!!!


    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Svar på tråden Mirakler sker!
  • Kusin Knase
    minaunderbarabarn skrev 2011-01-08 18:22:06 följande:
    Jag har gått 23 veckor + några dagar så det är mindre än hälften kvar Glad. Lilla killen som fyller 3 under våren förstår inte riktigt, han säger att mamma har en bebis i magen men mer är det inte, men stora killen som fyller 5 under våren är jätteintresserad och frågar hela tiden en massa olika saker. Han tycker det ska bli jättekul att få en lillebror till, jag undrar bara vad han säger om det är en lillesyster som dyker upp? Vad säger dina barn eller i allfall storesyster?
    Coolt!

    Nä, vi har inte berättat nåt för barnen än, det är ju evighetslång tid kvar -- vi tänkte berätta i sommar eller när det blir för uppenbart ...   Sen vet man ju inte hur det går heller ... Vi har inte outat det för så många alls, men nu när det är ny termin är det flera som har frågat när jag ska börja jobba, om det blir nu i höst eller ... och då har jag varit ärlig (eftersom det har varit rätt nära kompisar) och berättat att nää, fl blir nog lite förlängd ........
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Peki

    Grattis!! Jag minns dig ju också från IVF-tiden förr. 3 barn, det är inte dåligt .

    Det går helt klart att bli spontant gravid även om det verkar omöjligt. Vi har en son som är född -08 som blev till spontant efter 5 IVFer + två avbrutna försök. Det var precis innan vårt allra sista försök öht, det vi bara skulle klara av. Jag hade fyllt 41 innan han föddes.


    Man har inte roligare än man gör sig
  • Mirakel händer

    Min mens kom den 13/1,9 dagar senare. Så det blev inget denna gång tyvärr.


    Kim 1995-03-13 & Lina 2010-06-27
  • Kusin Knase
    Mirakel händer skrev 2011-01-19 10:22:02 följande:
    Min mens kom den 13/1,9 dagar senare. Så det blev inget denna gång tyvärr.
          Beklagar, verkligen. Vad tråkigt att höra. Hoppas att det tar sig nästa gång.
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Mirakel händer

    Tack snälla. Vågar inte hoppas eller tro något. Men det är svårt. Finns ju inga garantier att vi lyckas igen.


    Kim 1995-03-13 & Lina 2010-06-27
  • Kusin Knase
    Mirakel händer skrev 2011-01-19 12:54:24 följande:
    Tack snälla. Vågar inte hoppas eller tro något. Men det är svårt. Finns ju inga garantier att vi lyckas igen.
    Nej, det gör det ju dessvärre aldrig.   Men ge inte upp hoppet!
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Peki

    Hur länge har ni varit hemma med storebror? Det känns som inte alls länge sedan ni funderade på land.


    Man har inte roligare än man gör sig
  • Kusin Knase
    Peki skrev 2011-01-20 12:35:47 följande:
    Hur länge har ni varit hemma med storebror? Det känns som inte alls länge sedan ni funderade på land.
    Nä, det var ju inte det!   Allting har gått så sanslöst snabbt. Jag hann bara jobba i lite drygt ett år, sen jag varit hemma med dottern i nära två år, innan det var dags att resa till Colombia. Vi kom hem i slutet av maj, så det hinner bara bli drygt ett år som han har varit hemma med oss innan det blir dags för ett litet syskon. Dottern ska börja storbarnsavd samtidigt, och sonen förskola öht, småbarnsavd förstås, så det blir väldigt mycket på en gång där i slutet av augusti ...
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Peki
    Kusin Knase skrev 2011-01-21 13:28:07 följande:
    Nä, det var ju inte det!   Allting har gått så sanslöst snabbt. Jag hann bara jobba i lite drygt ett år, sen jag varit hemma med dottern i nära två år, innan det var dags att resa till Colombia. Vi kom hem i slutet av maj, så det hinner bara bli drygt ett år som han har varit hemma med oss innan det blir dags för ett litet syskon. Dottern ska börja storbarnsavd samtidigt, och sonen förskola öht, småbarnsavd förstås, så det blir väldigt mycket på en gång där i slutet av augusti ...
    Det kommer att gå jättebra, det är jag helt övertygad om!
    Man har inte roligare än man gör sig
  • ProPPens

    VIlken överraskning!!! GRATTIS!!!!!!! Förstår det är omtumlande, men det kommer gå så bra!!!


    Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
  • Sofia71

    Kusin Knase: MEGAGRATTIS! så otroligt kul, och så kul att läsa att du fick en dotter -07 och din adoptivson! Vi hängde i samma tråd någon gång under 2006 efter vårt mf då vi just börjat försöka igen... Härligt att se att mirakel händer. Vi kämpar nu på med syskonförsök, så ja, vi hade också turen att få en dotter -09. Kram!

  • Kusin Knase

    Tack, fina ni!

    Sofia, grattis, vad roligt!! Hoppas det går bra för er!


    Vår adoptionsbok Längtan efter Lillebror går nu att beställa direkt från mig! Inboxa!
Svar på tråden Mirakler sker!