• Kusin Knase

    Mirakler sker!

    Detta tar tid att smälta ... Mirakler sker uppenbarligen!


     


    Efter massor av års försök på egen hand, fem ivf:er (mf, utomkveds + en ljuvlig dotter född -07), en adoption (en underbar son, född -09) och närmare 40 år på jorden ska man vara med om detta?!

    På nyårsafton började jag misstänka att det nog trots allt inte var julmaten jag fortfarande mådde illa av ... Jag la ihop alla symtom och fixade till slut fram ett test. På nyårsdagens morgon tog jag det. På monitorn stod klart och tydligt Gravid 3+.

    GALET!!!!! För första gången är jag spontant gravid!   Jag som trodde det var en myt att barn kunde bli till i sänghalmen ...

    Det pinsamma är att vara 40 och inte 15 när man ringer till MVC och bekänner att man inte fattar nånting ... Vadå dagar liksom, vem behöver hålla reda på sånt?! ÄL? Mens?! Va? Jag vet att jag inte har haft mens på hela december men kan inte svara på om jag hade det i november. Lagom pinsamt, hehe.

    Fick ett vul igår och såg ett hjärta som bankade på så hårt att hela den lilla varelsen -- som satt på rätt ställe! -- vibrerade och rörde sig. Underbart!!!

    Herregud, tre barn, hur ska det gå, helt sjukt detta, jag som går på knäna av bara två med en man som jobbar jättejättemycket, och så tätt mellan barnen!! Hjäääääääälp.

    Blandade känslor, minst sagt! Men så HÄFTIGT!!!


    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Svar på tråden Mirakler sker!
  • Kusin Knase

    Tack, tack!

    Oj, jag är så yr och vimsig av glädje att jag glömde berätta att de mätte det lilla krypet och satte v 6 + 4 på mig, bf 27 augusti. Får väl se om det blir justerat igen senare ...


    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Kusin Knase
    Mirakel händer skrev 2011-01-06 21:42:48 följande:
    Stort grattis till er. Vi är ett gift par som oxå har lyckats bli gravida spontant efter över 7 års kämpande med inseminationer och IVF/ICSIer. Vår mirakeldotter dotter föddes 27/6-10. Nu misstänker jag att jag är gravid igen.
    Tack! Ojoj, det blir tätt mellan era barn men stort grattis till er också!
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Kusin Knase
    Bakverk skrev 2011-01-06 21:57:27 följande:
    Grattis!!!!!!
    Sunniva skrev 2011-01-06 22:06:16 följande:
    Åh vad kul att läsa! :) Stort grattis!
    slapparen skrev 2011-01-06 22:09:54 följande:
    Wow! Grattis!
    Fraggelgirl skrev 2011-01-07 08:10:14 följande:
    Så otroligt kul att läsa om er som fått pluss trots allt. Så otroligt kul! Tusen gånger grattis till er alla!
    Catta80 skrev 2011-01-08 08:57:28 följande:
    Stort grattis Kusin Knase=)
    Stort tack till er alla!    
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Kusin Knase
    CellenEllen skrev 2011-01-07 08:04:32 följande:
    kusin knase: jag är i chock då jag var i behandling för ivf.
    Hade sista mens 4dec och plussa 4jan.. Gyn sa v 5 på mig, så vi ligger lika.. och är i samma ålder.. fyller 36 på sön. ska i väg o mäta hcg nu och se att det stiger..
    Alltså, trots alla år inom barnverkstan så måste jag bekänna att jag känner mig som total-rookie på detta ... Skäms  så vad menar du med att du hade sista mens 4 dec, var det sista mensens sista dag då eller? Sen testade du dig 4 jan? Och var hos gyn när då?

    Har du också just gått in i v 8?  (Förlåt alla dumma frågor, svara bara om du orkar!)

    Jaja, samma ålder och samma ålder, jag har bara några dagar kvar i 30-årsåldern, hrm, hrm ... *hjääälp*
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Kusin Knase
    minaunderbarabarn skrev 2011-01-07 14:20:18 följande:
    Grattis kusin knase! Jag är själv i samma situation nästan, efter ett par års IVM/IVF:er gav vi upp och hoppade på adoptioner i stället, i dag har vi 2 underbara söner via adoption. I början av hösten satt jag en eftermiddag och började fundera på varför jag inte hade fått min mens som genom alla dessa år varit regelbunden som en klocka inte hade kommit. Jag hade ett gammalt test hemma sen ivf tiden och testade. Det var mitt första plus jag sett i verkligheten. Efter 10 år blev jag spontangravid! Och dessutom genom slarv av preventivmedel eftersom vi tyckte att vi nog skulle vänta ett tag innan vi tog tag i en eventuell adoption av ett syskon.
    Härligt!! Vilken vecka är du i nu? Vad säger sönerna?
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Kusin Knase
    Mirakel händer skrev 2011-01-08 15:18:29 följande:
    Jag har inte testat än. Har det tufft med dottern som är sjuk och en massa läkarbesök för att inhalera henne. Hon har slembildning i lugnorna som inte vill ge med sig.

    Men på onsdag ska jag in till stan och köpa ett gravtest.

    Igår hade jag nog alla symtom man kan ha. Kräktes till och med. BLÄ. Men jag vågar inte tro något än.

    Är det så att det blir ett plus så blir det drygt 14 månader mellan barnen.
    Aj aj, vad jobbigt med dottern. Hoppas att hon blir bättre snart.

    Hoppas också att testet visar positivt resultat!
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Kusin Knase
    minaunderbarabarn skrev 2011-01-08 18:22:06 följande:
    Jag har gått 23 veckor + några dagar så det är mindre än hälften kvar Glad. Lilla killen som fyller 3 under våren förstår inte riktigt, han säger att mamma har en bebis i magen men mer är det inte, men stora killen som fyller 5 under våren är jätteintresserad och frågar hela tiden en massa olika saker. Han tycker det ska bli jättekul att få en lillebror till, jag undrar bara vad han säger om det är en lillesyster som dyker upp? Vad säger dina barn eller i allfall storesyster?
    Coolt!

    Nä, vi har inte berättat nåt för barnen än, det är ju evighetslång tid kvar -- vi tänkte berätta i sommar eller när det blir för uppenbart ...   Sen vet man ju inte hur det går heller ... Vi har inte outat det för så många alls, men nu när det är ny termin är det flera som har frågat när jag ska börja jobba, om det blir nu i höst eller ... och då har jag varit ärlig (eftersom det har varit rätt nära kompisar) och berättat att nää, fl blir nog lite förlängd ........
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Kusin Knase
    Mirakel händer skrev 2011-01-19 10:22:02 följande:
    Min mens kom den 13/1,9 dagar senare. Så det blev inget denna gång tyvärr.
          Beklagar, verkligen. Vad tråkigt att höra. Hoppas att det tar sig nästa gång.
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Kusin Knase
    Mirakel händer skrev 2011-01-19 12:54:24 följande:
    Tack snälla. Vågar inte hoppas eller tro något. Men det är svårt. Finns ju inga garantier att vi lyckas igen.
    Nej, det gör det ju dessvärre aldrig.   Men ge inte upp hoppet!
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Kusin Knase
    Peki skrev 2011-01-20 12:35:47 följande:
    Hur länge har ni varit hemma med storebror? Det känns som inte alls länge sedan ni funderade på land.
    Nä, det var ju inte det!   Allting har gått så sanslöst snabbt. Jag hann bara jobba i lite drygt ett år, sen jag varit hemma med dottern i nära två år, innan det var dags att resa till Colombia. Vi kom hem i slutet av maj, så det hinner bara bli drygt ett år som han har varit hemma med oss innan det blir dags för ett litet syskon. Dottern ska börja storbarnsavd samtidigt, och sonen förskola öht, småbarnsavd förstås, så det blir väldigt mycket på en gång där i slutet av augusti ...
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Kusin Knase

    Tack, fina ni!

    Sofia, grattis, vad roligt!! Hoppas det går bra för er!


    Vår adoptionsbok Längtan efter Lillebror går nu att beställa direkt från mig! Inboxa!
Svar på tråden Mirakler sker!