• fillla­nn
    Äldre 7 Jan 23:23
    5593 visningar
    15 svar
    15
    5593

    brun utan sol? Hjälp!

    Hej!

    Jag skulle verkligen uppskatta om någon svarade på det här, jag är en tjej på 14 år
    och tänkte börja använda 'brun utan sol' så tänkte fråga er då om det finns någon 
    som är riktigt dålig och några som är riktigt bra? Obestämd  
  • Svar på tråden brun utan sol? Hjälp!
  • Äldre 7 Jan 23:29
    #1

    Jag tycker de i sprayform är bra, finns i flera märken.

  • Queeni­e70
    Äldre 7 Jan 23:32
    #2

    Det viktigaste är underarbetet oavsett vilken du anväder.Peala bort torrt skinn. Själv brukar jag smörja lite hudlotion på utsatta delar som knogar och armbågar som annars riskerar att bli för bruna.

  • fillla­nn
    Äldre 7 Jan 23:33
    #3

    åhh okej tack så mycket Glad 

  • liv10
    Äldre 7 Jan 23:35
    #4

    jag gillar niveas och åhlens. de är dessutom prisvärda.
    jag har lätt för att bli brun och är inte sä jätteblek i grunden, så jag kör inget underarbete alls (slarver) och har aldrig fått ränder. är man ljusare i botten är det kanske viktigare.
    lycka till!

    spray är lätt och enkelt och då har jag inte provat nog många för att kunna rekomendera nåt märke.

  • fillla­nn
    Äldre 7 Jan 23:41
    #5

    jag har inte så jätte lätt att bli brun jag blir mest röd Rynkar på näsan 
    men jag är jätte rädd att det ska bli fläckigt.

    Tack så jätte mycket! Glad 

  • kvinna­n47
    Äldre 8 Jan 00:42
    #6

    Prova apotekets som fått bäst i test, jag använder den och tycker verkligen att den är bäst av alla jag testat,och det är många vill jag lova, jag är 50 år och varit med från början.

  • Queeni­e70
    Äldre 8 Jan 09:05
    #7

    En bra kräm att börja med kan vara Doves hudkräm som bara har en hint av färg i sig. Finns för ljusare och mörkare hud. Kan vara bra att öva med. Den brukar ag använda när jag är som vitast. Lätt att bygga upp mer naturliga lager med. Sen gillar jag "torrsprayerna" som man inte behöver gno in. Där ska man välja en som det är lätt att få ett jämt tryck med när man sprayar. Köpte nån nångång där det var så trögt att hålla in sprayknappen att det var svårt att få ett jämt spray. Loreals spray är bra, och Garniers. Prisvärda.

  • iii
    Äldre 8 Jan 11:07
    #8

    Jag använder just nu Loreal sublime bronze. Den har lika bra kvalitet som många av de dyrare, och är bra för ljusa personer för den ger inte överdrivet mycket färg eller orange ton som ljusa personer lätt får. Ska man använda loreal sublime bronze så ska man bara vara noga med att ta "tinted" versionen, som är en färgad kräm. Den finns nämlingen också i en genomskinlig förpackning, och den är katastrof tyvärr.

    Det tar tid att lära sig hur man får BUS-krämen naturlig, så öva flera gånger innan du tänker använda kjol annars kan det bli lite pinsamt.

    Skrubba kroppen jättenoga först, speciellt på knäna och armbågarna. Vissa använder sedan bodylotion över hela kroppen först, men jag tycker inte att det blir så bra. Däremot ska du ha en riktig fet kräm på armbågarna, knäna, hälarna, knogarna på händerna. Dessa ställen suger åt sig mer färg än resten av kroppen. Även fingrar och tår kan se onaturliga ut om man får för mycket färg, så där brukar jag använda en tunnare bodylotion först.
    Ta inte för stor mängd BUS-kräm i början innan du lärt dig att hantera den.

  • iii
    Äldre 8 Jan 11:09
    #9
    Queenie70 skrev 2011-01-08 09:05:40 följande:
    En bra kräm att börja med kan vara Doves hudkräm som bara har en hint av färg i sig. Finns för ljusare och mörkare hud. Kan vara bra att öva med. Den brukar ag använda när jag är som vitast. Lätt att bygga upp mer naturliga lager med. Sen gillar jag "torrsprayerna" som man inte behöver gno in. Där ska man välja en som det är lätt att få ett jämt tryck med när man sprayar. Köpte nån nångång där det var så trögt att hålla in sprayknappen att det var svårt att få ett jämt spray. Loreals spray är bra, och Garniers. Prisvärda.
    Jag har aldrig provat sprayerna för jag inbillar mig att det är svårt att få jämnt. Tycker ni att det är svårt att inte spraya för mycket på vissa delar av kroppen så färgen blir ojämn? Alltså om man glömmer att man redan sprayat på ett ställe och därför råkar köra två gånger där. Känns som att man har mindre kontroll på något sätt, men har ändå hört att många föredrar sprayen.
  • Queeni­e70
    Äldre 8 Jan 11:23
    #10
    iii skrev 2011-01-08 11:09:39 följande:
    Jag har aldrig provat sprayerna för jag inbillar mig att det är svårt att få jämnt. Tycker ni att det är svårt att inte spraya för mycket på vissa delar av kroppen så färgen blir ojämn? Alltså om man glömmer att man redan sprayat på ett ställe och därför råkar köra två gånger där. Känns som att man har mindre kontroll på något sätt, men har ändå hört att många föredrar sprayen.
    De första som kom var värdelösa för sprayen fördelades inte jämt. Nu har jag hittat några som är torrsprayer där sprayen kommer ut jämt och tunnt som en dimma nästan. De har funkat bra även för mig som är en blekfis och som verkligen är allergisk mot när det ser orange ut.
  • fillla­nn
    Äldre 9 Jan 14:54
    #11

    tack så jätte mycket! :) jag är själv ganska blek och tyvärr så är jag ganska 'perfekt' av mig Obestämd
    så jag ska prova era råd! :)  .. och jag som många andra i min ålder har en 'förebild' om 
    min förebild är ju isabelle bloggaren.. och jag vet att hon använder åhlens brun utan sol
    men har inte vågat testat den för vissa får ju faktiskt betalt för att skriva att det är bra...  

  • vinter­flicka­n007
    Äldre 7 Mar 13:41
    #12
    Queenie70 skrev 2011-01-08 09:05:40 följande:
    En bra kräm att börja med kan vara Doves hudkräm som bara har en hint av färg i sig. Finns för ljusare och mörkare hud. Kan vara bra att öva med. Den brukar ag använda när jag är som vitast. Lätt att bygga upp mer naturliga lager med. Sen gillar jag "torrsprayerna" som man inte behöver gno in. Där ska man välja en som det är lätt att få ett jämt tryck med när man sprayar. Köpte nån nångång där det var så trögt att hålla in sprayknappen att det var svårt att få ett jämt spray. Loreals spray är bra, och Garniers. Prisvärda.
    Va duktiga ni är härinne. Blir alldeles fachinerad. Härligt!! Jag som är helt okunnig om detta med brun utan sol vill lära mig mer... Behöver ju inte vara knallbrun eller orange som en kanin som spisat alldeles för många morötter (!),  men lite lätt färg känns ju alltid skönt & ha. Har lite känslig hy så det får inte vara för starka produkter. Blev lite nyfiken på den där DOVE´s hudkräm med färgton i sig.... är den bra?

    Ha en underbar dag alla{#emotions_dlg.flower}
  • shirop­an
    Äldre 7 Mar 19:38
    #13

    Nu har jag bara läst trådstarten (jag är lat och orkar inte läsa igenom kommentarerna) Men om du är lite rädd att det ska bli konstig färg eller randigt kan du ju testa på benen först och se hur de blir? man går ju ändå omkring med täckta med under vintern :) så itne så OTROLIGT hemskt om det blir lite fel... :) Använder mig också av åhlens egna när jag väl ska ha brun utan sol! 

    Tänk på att kanske inte ha vita sängkläder eller vita kläder överhuvudtaget precis efter du har smörjt på det... kasnke bli lagom fina fläckar annars.

    kram 

  • Sat 1 May 2021 09:50
    #14

    Här finns bloggare som skriver massa BUS tips! brunutansolsverige.se/brunutansol-tips.html

  • Fri 3 Jun 2022 14:18
    #15
    buslover skrev 2021-05-01 09:50:53 följande:
    brun utan sol? Hjälp!

    Här finns bloggare som skriver massa BUS tips! brunutansolsverige.se/brunutansol-tips.html


    Här finns också bra info kvinnorna.se/blog/fa-bort-brun-utan-sol.html
Svar på tråden brun utan sol? Hjälp!