• Fridaj

Någon som blivit gravid efter Gonal-f sprutor?

Ja börja med att säga att jag har PCO och har genomgått behandling med Pergotime
    först en enkel kur sedan en dubbel kur men utan resultat. Och inga stora äggblåsor heller.

Fick då ta Gonal-F spruta 75IE i 8 dagar sen var det 2st stora äggblåsor på ca 2cm och nån dag efter det VUL så fick jag ont i magen och nedåt och sen när jag var på toan så var det en rosa liknande flytning på pappret. Har nu haft i ca 3 dagar en liten liten blödning. Eller inte blödning heller men att det är lite brun/rosa när man torkar sig.

Är det någon som haft detta? Och hur lång tid tog det innan ni blev gravida med Gonal-F behandling?

/Frida
  • Svar på tråden Någon som blivit gravid efter Gonal-f sprutor?
  • Skaaning

Detta är första gången ja testar detta så ja vet att det inte kan fungera på första försöket men bara att jag får mens är lyckat nog för min del eftersom ja inte får den ^^ Superbesviken blir ja inte om ja får forts. med sprutorna ett tag, testade pergotime innan och de va ju totalt värdelöst för min del. Men ja försöker ändå vara positiv för de minsta lilla så ser allt ljusare ut. Är glad över att ha hittat trådar som detta så att man kan läsa sig till lite svar och höra hur anda har de/haft de så känner man inte sig så ensam  =)

• honeybunny78
    Skaaning skrev 2011-01-20 09:48:27 följande:
    Detta är första gången ja testar detta så ja vet att det inte kan fungera på första försöket men bara att jag får mens är lyckat nog för min del eftersom ja inte får den ^^ Superbesviken blir ja inte om ja får forts. med sprutorna ett tag, testade pergotime innan och de va ju totalt värdelöst för min del. Men ja försöker ändå vara positiv för de minsta lilla så ser allt ljusare ut. Är glad över att ha hittat trådar som detta så att man kan läsa sig till lite svar och höra hur anda har de/haft de så känner man inte sig så ensam  =)
    Jag menar att om du inte fått ett färdigt ägg nu den här veckan så fortsätter man ju med sprutor en eller två veckor till för att få fram ett ägg så det är inte så vanligt att man bara sprutar en vecka. Försöket är ju inte över om det inte hänt nåt. Förstår du vad jag menar (låter så rörigt..)?
    Klart man ska vara positiv :) De flesta lyckas ju faktiskt att bli gravida om man får rätt hjälp så det är ju liksom mest en tidsfråga!
  • Skaaning

jadå jag förstår vad du menar nu när ja hängde med lite ;P Hoppas bara på att ja inte behöver ta dom allt för länge: slipper helst nålen om ja kan ^^ tack för informationen det uppskattas oerhört =)

• Bellas7

Ibland går de på högkostnadsskyddet och i bland inte beroende på hur din läkare skriver Ut

• honeybunny78
    Mrssydow skrev 2011-01-30 09:26:33 följande:
    Hej tjejer!

Hur går det för er? Jag tar inte Gonal- F men skall ev börja med det snart.
    Kollade upp vad Gonal-F kostade på
    www.familjeliv.se/Forum-7-34/m56370287.html?h...://www.apoteket.se/privatpersoner/common/search
    oj vad dem kostar...går dem på högkostnadskortet?
    Jag har faktiskt aldrig hört att de inte skulle gå på högkostnadsskyddet. Jag har aldrig fått betala fullt pris för mina iaf. Tror inte att det är meningen att man ska det, det är ju därför vi har högkostnadsskydd.
  • honeybunny78

Max 1100 tror jag, sen sänks ju priset och man får betala ett par hundra per gång tills man är uppe i 1800 som är max.

• Mrssydow
    honeybunny78 skrev 2011-01-31 22:17:55 följande:
    Max 1100 tror jag, sen sänks ju priset och man får betala ett par hundra per gång tills man är uppe i 1800 som är max.
    okej, tack för att du svarade så snabbt.Glad
  • Fridaj
    Mrssydow skrev 2011-01-31 22:25:32 följande:
    okej, tack för att du svarade så snabbt.Glad
    Sist jag hämtade ut fick jag betala 4 kr :D
    /Frida
  • honeybunny78
    Fridaj skrev 2011-02-13 15:21:42 följande:
    Sist jag hämtade ut fick jag betala 4 kr :D
    Det är ju helt ok pris! :D Har inte betalt en krona på mycket länge...
  • Bellas7

Har inte betala heller på länge :) jag har fram till april på mig sen nya 1800

Svar på tråden Någon som blivit gravid efter Gonal-f sprutor?