Så svårt med pojknamn??!!!
Alltså jag blir tokig, jag har inget namn som jag verkligen kan tänka mig till nästa pojke, min första heter Liam. Jag vill ha ett lite ovanligare, alltså inte Peter, Anders och sånna...Förslag tack, är så kräsen. =((
Alltså jag blir tokig, jag har inget namn som jag verkligen kan tänka mig till nästa pojke, min första heter Liam. Jag vill ha ett lite ovanligare, alltså inte Peter, Anders och sånna...Förslag tack, är så kräsen. =((
Levino skulle jag vilja att vårt barn ska hetta men jag e nedröstad =( Tycker om det jätte mycket annars...
Jag och maken har också haft problem med pojknamn, det måste funka på både svenska och finska och helst inte vara så där jättevanligt eller tråkigt men samtidigt inte helt ovanligt heller, haha Men vikommit fram till några namn, som ju så klart är mer finska än svenska, men det kanske är något du fastnar för ändå
Kimi
Kimmo
Matti
Joonatan
Elias
Tomi
och min favorit Niilo
Ja d skulle va Niilo isåfall ;)
Mina grabbar heter Elliot och Harry! Inte för vanliga men inte jätteovanliga heller...
Tristan gillar jag
Jag vill bara poängtera att Peter och Anders är väldigt ovanliga namn om man jämför med Liam. Liam ges till cirka 600 barn per år som tilltalsnamn jämfört med Peter och Anders som kanske får 30 tillsammans. Jag förstår att du menar i samhället som stort men det ger ändå en vink om att det som känns som ovanliga namn kanske inte är så ovanliga. Men jag förstår hur du menar. Här kommer några fräcka namn:
Vilfred
Salve
Aston
Ben
Sten
Isar
Lycka till
Loke, Kian, Eli
Felix Viking Valentin heter min lille prins! Namn jag hade som förslag men inte fick igenom var:
Cedric
Vide
Noah
Caspian
Vi har en liten Julian, det tycker jag är fint och lagom ovanligt
Våran son heter Hannes=).