• Fröken Pippi

Är eller kommer du att bli ensamstående?

Jag är gravid i v 16 och kommer bli ensamstående mamma när lillstrumpan föds, bf 3 juli -11.

Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med andra i samma situation.
    Mammor eller pappor.
    Mest för att utbyta tankar och erfarenheter, få stöd och bara prata. 
    Spelar ingen roll om ni har äldre barn eller väntar barn nu.
    Anledningen till att ni är ensamma spelar heller ingen roll.

Jag bor i Alingsås, ni bor whatever. Glad

Vill ni inte skriva här så skicka ett privat meddelande. Glad 

• Svar på tråden Är eller kommer du att bli ensamstående?
  • Fröken Pippi
    Sarasvensson87 skrev 2011-02-07 16:24:56 följande:
    Hej! Jag kanske inte hör hemma i denna tråd egentligen? Men jag kommer antagligen inte bli lämnad, däremot vill jag lämna! Jag ska försöka dra en lång historia kort, jag och mitt ex ville ha barn i mer än 2 års tid, blev aldrig gravid, trots dubbla kurer pergotime och läkarbesök hit och dit! Nu har jag träffat en kille, träffa honom innan jul, vi hade sex och vips så blev jag gravid! Jag är så enormt överlycklig över detta och jag älskar redan den där lilla i magen. Men jag vill inte ha killen, var mer bara sex från min sida och så blev jag på smällen. Så, detta är nytt! Det känns så enormt ego av mig att behålla ett barn med en kille jag inte vill ha, men jag vill ha barnet! Började prata om detta med killen häromdagen, han är helt förstörd och jag förklara hur jag kände i dagsläget och vill vara ärlig och öppen mot honom. Han har ju själv förstått att något är fel, för jag vill inte ha någon beröring alls av honom och jag stör mig på allt han gör! Kanske är det hormoner som spökar och gör att jag känner mig som jag gör, är ju trots allt bara i vecka 9.

Den störtsta rädslan är ju att vara själv och att ingen annan kommer vilja ha en senare i livet pga att man har ett barn sedan ett tidigare förhållande.

Jag är väldigt kluven! Kände att jag ville skriva av mig lite
    Hormoner i all ära, men de gör inte att man slutar älska någon. Har man inga sådana känslor för någon så ska man inte vara med personen. Det är inte rättvist mot någon av er.

Självklart kommer någon vilja ha dig! Om någon inte vill det så är det väl ändå ingen du vill ha.
    Visst funderade jag både en och två gånger innan jag blev ihop med mitt ex, han har två barn.
    Men jag älskade honom så jag tog barnen på köpet. De är ju en del av honom och fina individer båda två.
    Nu tog det ju slut men jag skulle ha älskat dem båda just för att de kom ifrån honom. Precis som någon kommer att älska ditt barn för att han älskar dig.
  • Sarasvensson87
    Cherrie skrev 2011-02-07 20:23:53 följande:
    det hoppas jag verkligen Inte stämmer!!  självklart finns det bra killar där ute som självklart kommer vilja och kunna älska en fast man har barn sedan tidigare =) Alla killar är inte skit eller helt korkade =)
    det finns någon för alla och massor av fina killar där ute =) Kärlek övervinner allt!
    ge inte upp , Tänk positivt - om inte för din egen skull så mest av allt för ditt älskade lilla underverk i magen =)

Och ja jag tycker du ska göra slut med din kille om du inte älskar honom längre. Punkt slut!
    Av respekt för honom och mest av allt för dig själv. Du har varit otrogen och det finns inga ursäkter för det sveket (förlåt jag är så rak.. men som skrivt tidigare så har jag svårt för otrohet och oärlighet).

Du klarar dig toppen själv =) helt klart bättre skulle jag till och med tro =) ingen mår bra av att stanna i ett dåligt förhållande- allraminst ett barn.
    Tack för ditt svar! Det är ju precis som du säger! Men jag har inte varit otrogen?! :S skrev jag det i inägget? Det gjorde jag väl inte, om det tolkades så, så vill jag rätta till, att jag absolut inte har varit otrogen:)!
  • Sarasvensson87
    Fröken Pippi skrev 2011-02-07 23:12:36 följande:
    Hormoner i all ära, men de gör inte att man slutar älska någon. Har man inga sådana känslor för någon så ska man inte vara med personen. Det är inte rättvist mot någon av er.

Självklart kommer någon vilja ha dig! Om någon inte vill det så är det väl ändå ingen du vill ha.
    Visst funderade jag både en och två gånger innan jag blev ihop med mitt ex, han har två barn.
    Men jag älskade honom så jag tog barnen på köpet. De är ju en del av honom och fina individer båda två.
    Nu tog det ju slut men jag skulle ha älskat dem båda just för att de kom ifrån honom. Precis som någon kommer att älska ditt barn för att han älskar dig.
    Det är väldigt sant! Jag har förklarat för honom hur jag känner och att jag är övertygad om hur det kommer sluta, men han fattar inte! Han vill inte fatta. Han sitter och skakar och är jätte ledsen å jätte rädd å orolig! Han vill att vi gör abort om jag inte tänker behålla honom. Men jag har bestämt mig för att behålla iaf, utan honom, jag klarar det. Jag kan inte leva med en människa som får mig att må dåligt, jag är sur hela tiden då han är i närheten, det är så skönt då han åker på jobbet.

Ja, det är väldigt sant, många gör slut trots att dom har barn och träffar en ny livskamrat senare i livet. Man ska kyssa många grodor innan man träffar sin prins, men det känns så träligt eftersom att jag bär hans barn i magen, Just nu tvingar jag mig själv att vara kvar i något jag inte vill
  • Fröken Pippi

Var inte kvar. Mitt ex ville inte vara med mig uppenbarligen och han mådde dåligt av det och det slutade med att han var otrogen.

DET sårade mig mer än om han bara skulle sagt att du, jag älskar inte dig så jag tycker det är bättre att vi är vänner istället för barnets skull. Det hade varit ärligare.  

• Sarasvensson87
    Fröken Pippi skrev 2011-02-10 21:53:40 följande:
    Var inte kvar. Mitt ex ville inte vara med mig uppenbarligen och han mådde dåligt av det och det slutade med att han var otrogen.

DET sårade mig mer än om han bara skulle sagt att du, jag älskar inte dig så jag tycker det är bättre att vi är vänner istället för barnets skull. Det hade varit ärligare.  
    Det är ju ärlig jag är mot min kille och ärlighet vinner ju i längden, jag är alltid ärlig och säger som jag känner!
    Usch det är aldrig roligt med otrohet, värsta som finns! Men jag har inte varit otrogen och kommer inte vara det heller!
  • Cherrie
    Sarasvensson87 skrev 2011-02-08 08:58:36 följande:
    Tack för ditt svar! Det är ju precis som du säger! Men jag har inte varit otrogen?! :S skrev jag det i inägget? Det gjorde jag väl inte, om det tolkades så, så vill jag rätta till, att jag absolut inte har varit otrogen:)!
    Men gud FÖRLÅT!!!! =S
     Missförstod totalt.. =( Inte alls meningen!!
    Tolakde på något konstigt sätt att du var tillsammans med ditt ex.. och träffade en ny kille i julas o blev gravid... =S

Förlåt förlåt förlåt!!
  • Fröken Pippi
    Sarasvensson87 skrev 2011-02-11 10:03:08 följande:
    Det är ju ärlig jag är mot min kille och ärlighet vinner ju i längden, jag är alltid ärlig och säger som jag känner!
    Usch det är aldrig roligt med otrohet, värsta som finns! Men jag har inte varit otrogen och kommer inte vara det heller!
    Precis, ärlighet är viktigast och det gör säkert ont i honom att du vill lämna honom. Men detär inte rättvist mot någon av er att vara ihop om du inte vill.

• Sarasvensson87
    Cherrie skrev 2011-02-11 13:06:46 följande:
    Men gud FÖRLÅT!!!! =S
     Missförstod totalt.. =( Inte alls meningen!!
    Tolakde på något konstigt sätt att du var tillsammans med ditt ex.. och träffade en ny kille i julas o blev gravid... =S

Förlåt förlåt förlåt!!
    Det är lungt! Jag blev bara helt paff då du skrev att jag varit otrogen! Nej, jag och exet gjorde slut i november, så otrogen har jag inte varit:)!
  • Sarasvensson87
    Fröken Pippi skrev 2011-02-11 22:11:31 följande:
    Precis, ärlighet är viktigast och det gör säkert ont i honom att du vill lämna honom. Men detär inte rättvist mot någon av er att vara ihop om du inte vill.

Det är precis så det är. Vi är ifrån varandra i ett par dagar nu, så får vi se om jag känner någon längtan tillbaka till honom eller ej. Men ärlighet varar längst och jag måste vara ärlig mot mig själv och mot honom. Både jag och han mår ju dåligt av någon jag inte vill
  • Fröken Pippi
    Sarasvensson87 skrev 2011-02-13 12:46:32 följande:
    Det är precis så det är. Vi är ifrån varandra i ett par dagar nu, så får vi se om jag känner någon längtan tillbaka till honom eller ej. Men ärlighet varar längst och jag måste vara ärlig mot mig själv och mot honom. Både jag och han mår ju dåligt av någon jag inte vill
    Han vet ju att du inte vill vara med honom egentligen. Det är klart att det är en chock när man säger det men när han får lugnat ner sig lite och smälta det så kommer han antagligen att inse att det är bäst om ni särar om inte kärleken finns där. 

Längtar du efter honom nu och känner att du älskar honom så ska du självklart stanna.  
  • Sarasvensson87
    Fröken Pippi skrev 2011-02-15 22:38:55 följande:
    Han vet ju att du inte vill vara med honom egentligen. Det är klart att det är en chock när man säger det men när han får lugnat ner sig lite och smälta det så kommer han antagligen att inse att det är bäst om ni särar om inte kärleken finns där. 

Längtar du efter honom nu och känner att du älskar honom så ska du självklart stanna.  
    ja precis, han vet ju så väl att jag inte vill ha honom, han vet ju att jag inte längtar efter honom eller något sånt.. så det är ju som du säger, han kommer nog inse tids nog att det här är det bästa som kan ske iaf, för utan kärlek kan man inte stanna i ett förhållande.
  • Fröken Pippi
    Sarasvensson87 skrev 2011-02-16 00:24:43 följande:
    ja precis, han vet ju så väl att jag inte vill ha honom, han vet ju att jag inte längtar efter honom eller något sånt.. så det är ju som du säger, han kommer nog inse tids nog att det här är det bästa som kan ske iaf, för utan kärlek kan man inte stanna i ett förhållande.
    Nej precis, det är inte rättvist mot någon av er. Han förtjänar att vara med någon som älskar honom och du oxå.
  • PiaDaniel

Hej! Jag kommer bli ensamstående om ca 2 månader. Jag och mitt ex har varit tillsammans i snart 6 år och har en dotter på snart 2½ år, men sista året har väl inte varit sådär superbra. Vi har kommit fram till detta tillsammans och vi skilj som vänner. Vilket känns mycket bra. Men jag är ändå sjukt ledsen och tycker detta är vääldigt jobbigt. Känns hemskt mot vår dotter, även om jag vet att hon inte mår bra av att ha två olyckliga vänner. Så detta är det det bästa för oss alla i längden. Men man fixar det antar jag? Även om det känns tungt nu.

• Fröken Pippi
    PiaDaniel skrev 2011-02-16 17:21:12 följande:
    Hej! Jag kommer bli ensamstående om ca 2 månader. Jag och mitt ex har varit tillsammans i snart 6 år och har en dotter på snart 2½ år, men sista året har väl inte varit sådär superbra. Vi har kommit fram till detta tillsammans och vi skilj som vänner. Vilket känns mycket bra. Men jag är ändå sjukt ledsen och tycker detta är vääldigt jobbigt. Känns hemskt mot vår dotter, även om jag vet att hon inte mår bra av att ha två olyckliga vänner. Så detta är det det bästa för oss alla i längden. Men man fixar det antar jag? Även om det känns tungt nu.
    Ingen vinner på att bo i ett hem som inte är lyckligt. Allra minst dottern. Men visst är det jobbigt och självklart kommer du att fixa det. =) 
Svar på tråden Är eller kommer du att bli ensamstående?