• Nyfso

Presenter

Nu börjar släkten fråga vad vi önskar oss till vår lilla dotters dop.
    Någon som har fått bra presenter eller har tips på vad man kan önska sig till den lilla

• Svar på tråden Presenter
  • Novallie

Barnservis, i plast eller annat tåligt material

Som tidigare nämnts barnkammarböckerna finns också den skimmrande som även den innehåller bara sånger som den silvriga

träleksaker som kan funka under första året, typ gåvagn, torn, klossar och liknande

Populära barnböcker

Kläder om du nu gillar och få det andra köpt

Pall med barnets namn

• Nyfso

Tack för alla bra förslag.
    Ska nog önska
    en barnservis
    termos
    böcker

• GossarnasMor

Tokboken ska jag beställa åt mina barn nu. Syster har den och den verkar rätt kul att skriva in barnens små egenskaper under åren. Inte alla samma som de där "första boken om mig".

Kanske kan vara något tips..

• Begga

Ett av de bästa doppresenterna lillebrorn fick var ett merinounderställ (byxa o tröja). SÅ otroligt mycket använt. Verkligen ett lyxklädesplagg som vi inte skulle haft råd att köpa själva men fullständigt älskar att ha. Dessutom tillräckligt stort så att han kan använda det två vintersäsonger. Vi kommer senn att spara det i hans "klädesplagg som du använde mycket"-låda.

• Moonlight83

barnkammarböckerna
    fjällräven mini väska
    Sagoböcker
    gunghäst
    Smycken
    födelsedagståg
    barnservis
    sångpåse 

• Belleles

Sonen fick ett jättefint smycke i doppresent och har han på sig varje dag, dag som natt. Tycker dom är till för att användas.

• t0va

Vi tänkte önska oss en bilbarnstol, men nu blev det inköp innan dopet, hoppas på att få lite bidrag för stolen i alla fall. Böcker, filmer och musik kommer vi också önska det tycker vi är roligare än sparbössa och sådant. 

• Micke08

När vår första dotter döptes fick hon massor av smycken, mest halsband. En av gästerna var klok som gissade att detta skulle hända och köpte ett fint smyckesskrin istället för ett smycke. Skrinet var väääldigt välkommet! Glöm inte önska er ett fint sånt för att förvara skatten i.

• Nyfso
    Micke08 skrev 2011-01-17 23:53:56 följande:
    När vår första dotter döptes fick hon massor av smycken, mest halsband. En av gästerna var klok som gissade att detta skulle hända och köpte ett fint smyckesskrin istället för ett smycke. Skrinet var väääldigt välkommet! Glöm inte önska er ett fint sånt för att förvara skatten i.
    Tack Micke! Det ska jag göra! Vilken trevlig present. Dessutom ska vi börja fixa hennes rum till våren och då kan ju det vara en trevlig inredningsdetalj.
    tack!

Fler som har bra tips. Jag gillar själv inte Tenn/silvergrejerna så något sånt hoppas jag vi slipper.
    Har tänkt på det här med tallrikset det är ju inte länge de använder det så det hoppar vi nog över.
    Spargris har jag önskat till henne av hennes fadder
    Guldhjärta av farmor & Farfar
    Pengar från mormor&morfar

Nu har vi present från fadder nr 2 och våra syskon kvar att önska från
  • Monjardin
    Älskade barn

Min man gör smycken och detta gjorde han åt några vänner när de döpte sitt barn. Väldigt uppskattat och själv har vår son ett liknande som det står lillebror på. Det har han haft på sig nu sedan han fyllde 2 år och har aldrig tagit av. fått så mycket beröm för det.

inboxa mig om du vill veta mer. jag får väl inte göra reklam här.
  • Nyfso

Tänker ni ge era barn presenter? Brukar man som förälder ge sina barn doppresent?
    Om ni gjort det vad gav ni då?

Svar på tråden Presenter