• Nyfso

Presenter

Nu börjar släkten fråga vad vi önskar oss till vår lilla dotters dop.
    Någon som har fått bra presenter eller har tips på vad man kan önska sig till den lilla

• Svar på tråden Presenter
  • 071001

Astrid Lindgren är toppen, men även gamla klassiker gillar jag, som Putte i blåbärsskogen.
    Vi köpte ingen present till Siri och det känns lite konstigt i efterhand får jag säga, men vi glöm de bort det i all planering.

• Liten Karin

Jag gillar inte de klassiska sparbössorna, ramarna etc. Men vår son fick en flagga med namn, födelsedatum, vikt och längd och dopdatum ingraverat. Det var roligt för den måste man ju inte ha framme jämt utan tar fram på hans födelsedag. Ramarna och de där andra grejerna är det ju heller inte särskilt många som vill ha framme när de blir lite äldre.

Tycker heller inte om att samla på bestick, porslin etc. för det är så otroligt olika vad man tycker är fint. Är så tråkigt om grejerna aldrig blir använda.

Andra saker han fick:
    Födelsedagståg
    Barnbestick från George Jensen
    Äppleträd
    En väldigt fin gungbil som fungerar som leksaksförvaring i vardagsrummet
    Fina böcker (även böcker till när han blir lite äldre tex Astrid Lindgren)

Är jätteglad för allt som han fick. Det var verkligen fina saker med en tanke bakom.

• zika

Barnkammarböckerna. speciellt den silvriga barnkammarboken som är en sångbok har varit underbara doppresenter. Halsband har vi också som tradition att barnen får från mormor och morfar

När systerns son döptes köpte vi en barngungstol på ikea. Tycker om när det är praktiska saker men ändå saker som blir ett minne

I böckerna har vi skrivit i när barnen fått dem och av vem

• zika

Ang bestick så har jag själv 12silverskedar i ett mycket fint etui som aLDRIG använts
    Ligger i vitrinskåpet och är ju ett minne och kul att ha men inte annat

• tessum

Personlig sagobok som handlar om barnet (och eventuellt syskon,vänner, familj)
    finns på flera ställen tex
    www.babettes-bocker.se/index3.htm

Dessa är så söta
    www.adlibris.com/se/product.aspx
    www.adlibris.com/se/product.aspx

och favoriten
    www.babyshop.se/system/search/product.asp

Ang blöjor så gjorde jag en blöjtårta till min systers ena barn när han var nyfödd och det var mycket uppskattat
    www.google.se/images&q=bl%C3%B6jt%C3%A5rta&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1366&bih=587

Min dotter fick en fotoram i doppressent där man gjorde gipsavgjutning av hand/fot på ena sidan och hade fotografiet på andra sidan och den är verkligen jättekul att ha kvar.

Vad gillar ni att göra? Jag gav min gudson en termos med en nalle på och lämnade in den för att få hans namn graverat på den. Av en annan familj fick han en fjällräven mini kånken ryggsäck. Hans föräldrar är mycket intresserad av friluftsliv, jakt och fiske

• Alexi
    071001 skrev 2011-01-14 09:53:03 följande:

Alexi, det är ju olika för alla. Siri använder ganska ofta sina halsband på kalas och dyl.

ok, jag har inte vågat använda dem ännu. men det kändes lite tråkigt att få typ hälften av presenterna var smycken, hade de frågat mig innan hade jag sagt att vi inte ville ha just det. Det är ju barnsmycken så de blir för små för en vuxen.
Svar på tråden Presenter