• Svar på tråden det är moralisterna som är farliga, inte porren
  • Selfish Geene
    Fridayyy skrev 2011-01-29 14:20:39 följande:
    Ja och de är folkvalda. Om du nu tror att dina åsikter har någon chans kan du ju hitta en lämpligt parti eller starta ett själv. Är det så viktigt för dig att köpa sex??? Har du inga andra intressen eller någon flickvän?
    Jag anar att du inte är någon van debattör, men det ursäktar inte personliga påhopp! Man kan fördöma ett förbud utan att för den delen förespråka företeelsen!

Huruvida ts själv vill köpa/sälja sex eller inte är helt oväsentligt för debatten
    Skärpning! 
  • Selfish Geene
    giftfri skrev 2011-01-29 14:17:21 följande:
    Å jo, nog kan moraliserna utgöra en fara, det beviser väl de fåtal som sitter i riksdagen, fler behövs inte för att kunna driva igenom lagar, vilka du har två exempel på i den har tråden..
    Det är sällan antalet personer som är avgörande, utan vilka som är pådrivande, å vilka som sitter på makten..
    Just prostituionsfrågan fick en olycklig utgång, men det berodde minst lika mycket på förespråkarnas avsaknad av sakliga argument som på motståndarnas moralism.

I övrigt tycker jag att sexualmoral-lagarna verkar vara på väg att försvinna, inte så snabbt som man skulle önska men det går åt rätt håll
  • Fridayyy
    Selfish Geene skrev 2011-01-29 14:27:12 följande:
    Jag anar att du inte är någon van debattör, men det ursäktar inte personliga påhopp! Man kan fördöma ett förbud utan att för den delen förespråka företeelsen!

Huruvida ts själv vill köpa/sälja sex eller inte är helt oväsentligt för debatten
    Skärpning! 
    Nä jag brukar inte debattera eftersom jag inte är en politiker men jag var mycket glad när de beslutade att det skulle bli olagligt att köpa andras kroppar. Tänk så många andra lagar som hindrar människors fria vilja för att skydda andra och sig själva. Tex rökförbud och liknande. Om man nu är så emot sådana lagar måste man själv bli politiker annars kan man inte ändra sånt.
  • Fridayyy

Men kan ni då skriva varför det är så viktigt att det ska vara lagligt att KÖPA sex? Det är ju inte olagligt att sälja och det är ju på de prostituerades sida ni säger er vara. Att man ska få sälja sin kropp om man vill och det får man ju!

• grustag
    Fridayyy skrev 2011-01-29 14:12:38 följande:
    Det var inte du som kund utan du som har din fru som hora. Att du delar henne med en massa andra karlar som har flatlöss och andra könssjukdomar. Jag tror i alla fall att det är en viss typ av människor som går med på detta. Jag har läst alldeles för mycket om att de som säljer sig redan har blivit sexuellt utnyttjade som barn m.m. och DU kan inte säga motsatsen.

Om ni nu vill köpa sex, gör det! Är det inte bättre att finna kärleken eller tycker ni inte att ni är värda det?
    Tror du inte horor har förhållanden?

Varje dag har MÄNGDER med fok kärlekslös sex, så förstår inte den alls.
    Du kan ju inte ge oss vettiga argument till varför, utan alla argument baserar sig till 100% moral.
    Och att det ska vara äckligt och hemskt, serö lilla gumman det räcker inte.
    Fridayyy skrev 2011-01-29 14:44:36 följande:

Men kan ni då skriva varför det är så viktigt att det ska vara lagligt att KÖPA sex? Det är ju inte olagligt att sälja och det är ju på de prostituerades sida ni säger er vara. Att man ska få sälja sin kropp om man vill och det får man ju!

Frågan ska vara varför det ska vara olagligt för, finns inga vettiga argument.
    Och desto mer straff man blandar i bilden, desto mer elände blir det för kvinnorna.
    pga det blir mer lukruativt.
  • Fridayyy

Ja varför ska det vara olagligt med droger? Det är ju samma sak i så fall. Det är ju också bara moral. Och varför ska vi ha tvingad skolgång? Det är också en ideologifråga. Varför får vi inte gå runt med vapen? Eller köra fortare än 50 på vissa vägar?? Någon har bestämt just detta och det är POLITIKERNA.

Och hur vet du att jag är en liten gumma?? Det är personlig påhopp!

Men om folk har kärlekslös sex varför då betala för det? Varför ska man tjäna pengar på det? Jag tror inte dessa prostituerade betalar skatt fast det skulle kunna göra det.

• grustag
    Fridayyy skrev 2011-01-29 15:46:09 följande:
    Ja varför ska det vara olagligt med droger? Det är ju samma sak i så fall. Det är ju också bara moral. Och varför ska vi ha tvingad skolgång? Det är också en ideologifråga. Varför får vi inte gå runt med vapen? Eller köra fortare än 50 på vissa vägar?? Någon har bestämt just detta och det är POLITIKERNA.

Och hur vet du att jag är en liten gumma?? Det är personlig påhopp!

Men om folk har kärlekslös sex varför då betala för det? Varför ska man tjäna pengar på det? Jag tror inte dessa prostituerade betalar skatt fast det skulle kunna göra det.
    Ja, man definitivt undra varför en hel del droger är olagliga.
    Speciellt när förbudet sig ger mer skador än själv drogen, och speciellt cannabis som inte har den förmåga att skada nått direkt.
    Vapens hela syfte är att det skall avfyras, och kan knappast likställa med något folk gör dagligen för att få må lite bra.
    När vi tar körkort så är det vårt eget val, och går med på att följa de regler som krävs attt få körkort, så ett super dåligt exempel.

Kärlekslös sex har vi alla lite då och då, vet inte vart problemet finns där.
    Sen går jag och köper mitt smör, för jag tycker det är lättare än att köpa grädde och göra smöret själv.
    Fast än jag redan vet att smöret som jag gör själv är godare.
    Exakt samma sätt kan man se på sexköp, dock hindrar ens moral att förstå denna princip.

Tycker det är direkt lustigt att du ska bestämma över vad andra gör med sina kroppar, vem gav dig den rätten?
  • giftfri
    Ja och de är folkvalda. Om du nu tror att dina åsikter har någon chans kan du ju hitta en lämpligt parti eller starta ett själv. Är det så viktigt för dig att köpa sex??? Har du inga andra intressen eller någon flickvän?
    Dom är valda att driva en viss politik, inte att låta sina värderingar utgöra grunden för lagstifning..., grunden, det ska remissinstanserna vara, då dom utgör ett betydligt bättre å bredare underlag, än vad nånsin Riksdagen kan bli.. 
  • giftfri
    Jag har aldrig köpt sex, om du inte räknar betalkort för tv dit, fö dom visar väldigt myskt porr..

Jag är faktiskt gift sen 31 år tillbaka, med samma kvinna jag träffade i tonåren...
  • Fridayyy
    grustag skrev 2011-01-29 18:56:48 följande:
    Ja, man definitivt undra varför en hel del droger är olagliga.
    Speciellt när förbudet sig ger mer skador än själv drogen, och speciellt cannabis som inte har den förmåga att skada nått direkt.
    Vapens hela syfte är att det skall avfyras, och kan knappast likställa med något folk gör dagligen för att få må lite bra.
    När vi tar körkort så är det vårt eget val, och går med på att följa de regler som krävs attt få körkort, så ett super dåligt exempel.

Kärlekslös sex har vi alla lite då och då, vet inte vart problemet finns där.
    Sen går jag och köper mitt smör, för jag tycker det är lättare än att köpa grädde och göra smöret själv.
    Fast än jag redan vet att smöret som jag gör själv är godare.
    Exakt samma sätt kan man se på sexköp, dock hindrar ens moral att förstå denna princip.

Tycker det är direkt lustigt att du ska bestämma över vad andra gör med sina kroppar, vem gav dig den rätten?
    Jag har ALDRIG haft kärlekslöst sex, och det är jag nog inte ensam om. Jag låg vaken inatt och tänkte på alla lagar som är skapade av MORAL och VÄRDERINGAR. Det är ju nästan alla lagar. Vårt samhälle är ju uppbyggt på det. Vapen behhöver inte avfyras, det kan ju vara i avskräckande syfte också.

Det där med grädden och smöret fattade jag ingenting av. Köper du sex för att slippa en relation?
  • Selfish Geene
    Fridayyy skrev 2011-01-29 14:44:36 följande:

Jag anser att alla inskränkningar mot människors frihet (förbud) ska vara ordentligt förankrade och bevisligen skydda medborgarna. 

Varför tycker du inte att man ska få hyra någons kropp för sexuella ändamål?
  • giftfri
    Selfish Geene skrev 2011-01-30 18:07:52 följande:
    Jag anser att alla inskränkningar mot människors frihet (förbud) ska vara ordentligt förankrade och bevisligen skydda medborgarna. 
    Det är exakt vad de som stiftar lagar åxå menar, men tyvärr så efterlevs det inte alltid..
  • grustag
    Fridayyy skrev 2011-01-30 10:45:09 följande:
    Jag har ALDRIG haft kärlekslöst sex, och det är jag nog inte ensam om. Jag låg vaken inatt och tänkte på alla lagar som är skapade av MORAL och VÄRDERINGAR. Det är ju nästan alla lagar. Vårt samhälle är ju uppbyggt på det. Vapen behhöver inte avfyras, det kan ju vara i avskräckande syfte också.

Det där med grädden och smöret fattade jag ingenting av. Köper du sex för att slippa en relation?
    Kan bara ta ditt ord på att du alltid haft kärleks sex och aldrig för bara sexets skull.
    När moral och värderingar är nått som skall styra andras männskorskroppar till vad dom vill göra som INTE är speciellt skadligt.
    Då är man ute och seglar.
    Och vad vapen används till vet vi ju redan.
    Fast än du pratar om avskräckande syfte, så är ju det faktiskt så är vapnet där.
    Så är man också beredd på att använda vapnet, och vapen är till för göra hål i saker.

En sådan enkel liknelse och du inte förstår den, skrämmande.
    Vet inte hur jag ska fördumma det mer för dig så du förstår.
    Men man köper sex för man vill ha sex, är inte det direkt uppenbart?

Man köper grädde när man vill investera lite kärlek i sitt smör.
    Smör köper man om man vill ha något gott på mackan.
  • giftfri
    woopie skrev 2011-01-31 09:31:51 följande:
    Men nu blir jag besviken....
    På vad då?
Svar på tråden det är moralisterna som är farliga, inte porren