• tristania

Kärlek mellan en 16 åring och en 24 åring?

En 16 årig flicka träffar en 24 årig kille och kärlek uppstår. Killen är skötsam, snäll och väldigt omtänksam.
    Jag tycker det viktigaste är hurdan han är som person - INTE att det skiljer mycket i ålder. Hur tänker du?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-17 10:56
    "Åldern spelar ingen roll" -det gäller alltså i denna omröstning (för er som inte fattat det). Kärlek mellan en 40 åring och en 15 åring te x är alltså INTE okej, enligt mej...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kärlek mellan en 16 åring och en 24 åring?
  • giftfri
    Priceless Perfection skrev 2011-01-17 19:54:12 följande:
    Ja, fast du fuskar. Tungan ute
    Ha ha ha, det ytrycket har jag aldrig hört förut, men inte så dumt faktiskt..
    Ja jag/vi har nog fuskat mest hela tiden, till å från.., kanske är det som är knepet, att leva som "fuskare"
  • Priceless Perfection
    giftfri skrev 2011-01-17 20:01:13 följande:
    Ha ha ha, det ytrycket har jag aldrig hört förut, men inte så dumt faktiskt..
    Ja jag/vi har nog fuskat mest hela tiden, till å från.., kanske är det som är knepet, att leva som "fuskare"
    Ja, jag tror faktiskt på det också. Flört
    Du är den enda som begränsar dig
  • giftfri
    Priceless Perfection skrev 2011-01-17 20:05:08 följande:
    Ja, jag tror faktiskt på det också. Flört
    Va trevligt, själv ska jag fuska på fredag, för frugan ska ut med sin syster å roa sig, så då kommer min fuskis på besök, å roar sig med mig
  • tristania
    DuJag skrev 2011-01-17 14:21:53 följande:
    Jag har inte läst hela tråden. Men ser inget fel i ålderskillnad.
    Jag var själv 16 när jag träffade min man som då var 38. Det skiljer alltså 22 år mellan oss. Idag är vi gifta, håller på att köpa hus och väntar vårt tredje barn. Och älskar varandra mer än någonsin.
    Att döma kärlek efter ålder är ingen mening. Det är ändå skillnad från par till par och personer till personer. Alla är olika.
  • kaji

helt ok för min del

jag har faktiskt varit mer orolig och bekymrad när mina tonårstjejer haft mer jämnåriga pojkvänner.

jag vill  helst att mina tjejer ska ha förståndiga o ansvarstagande pojkvänner och det tror jag är större chans att en 24-åring är än en 16-åring

• enlitenbitkaka

Helt Ok för mig.

Min syster blir 19 iår och är tillsammans med en kille som blir 27. De har varit tillsammans sen hon var 17. Att han sen är en low-life trökpöse utan jobb, bor hemma, inget körkort och raggar fjortisar på nätet...det är en annan femma

Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • DuJag

Tristania!

Vad menade du när du citerade mitt inlägg utan att skriva något?

• giftfri
    DuJag skrev 2011-02-04 08:21:49 följande:
    Tristania!

Vad menade du när du citerade mitt inlägg utan att skriva något?
    Du fick ju "tummen upp" för ditt inlägg..
  • DuJag

Jaha läser familjeliv på Facebook och då syns inte det :)

• DuJag

Haha. Iphone ska det ju va. Trött en lördagsmorgon!

• Lavish

Annat. Ålderskillnaden är stor och den spelar visst roll. Men den kanske inte är för stor? För att bilda mig en åsikt skulle jag nog nästan behöva träffa dem. Men jag är 25 själv och tanken på att intressera sig för en 16 åring känns faktiskt rent ut pervers. Jag jobbar som museilärare och har ofta gymnasieklasser. Klyftan mellan mig och en 16 åring är... djup. Vi lever i olika universum.

Men de allra flesta 16 åringar bor ju hemma, går i skolan, tar inte själva ansvar för sin ekonomi, och sällan för sitt liv överhuvudtaget fullt ut.  De flesta 24 åringar är vuxna, har sitt eget liv fritt från föräldrar och styr själva sin tillvaro och vart deras liv är på väg. Men givetvis kan man hitta både 16 åringar och 24 åringar som avviker från det mönstret.

• giftfri
    DuJag skrev 2011-02-05 08:50:42 följande:
    Jaha läser familjeliv på Facebook och då syns inte det :)
    Då tycker jag du ska påpeka det för FB:s support.., att deras mjukvara har en bugg..
    Du är inte alls, en bättre människa än mig!
  • Pilu

När jag var 17 blev jag tillsammans med min första kärlek och han var 25. Jag bodde hemma och gick i gymnasiet, han jobbade som syrra med eget boende och vuxet liv med allt vad det innebär. Det funkade kanon och vi var ihop i 3 år innan vi gick isär - ej pga ålderskillnaden ska tilläggas

♥ Välkommen Max ♥
  • Lingonflickan
    Pilu skrev 2011-02-05 19:37:29 följande:
    När jag var 17 blev jag tillsammans med min första kärlek och han var 25. Jag bodde hemma och gick i gymnasiet, han jobbade som syrra med eget boende och vuxet liv med allt vad det innebär. Det funkade kanon och vi var ihop i 3 år innan vi gick isär - ej pga ålderskillnaden ska tilläggas
    Men vad tyckte dina föräldrar?
    Bara döda fiskar flyter medströms
  • Pilu
    Lingonflickan skrev 2011-02-06 21:09:47 följande:
    Men vad tyckte dina föräldrar?
    Inget speciellt, dom var glada för min skull och dom är fortfarande goda vänner nu trots att vi gjorde slut för 10 år sedan Mina och hans föräldrar umgås regelbundet.
    ♥ Välkommen Max ♥
Svar på tråden Kärlek mellan en 16 åring och en 24 åring?