mamma till tre busungar skrev 2011-01-16 21:13:52 följande:
Fast koagulationsutredning brukar ju inte göras akut...så det första var nog ingen regelrätt utredning.
Man brukar göra så att Waranet är kvar, man tar de prover som kan tas trots Waranmedicinering. Får man inget napp där sätter man ut Waran och tar resterande prover. Vem är ansvarig för utredning? Hur gammal är du?
Ok, va konstigt för så har dom inte alls förklarat det för mig.....??
Jag är 27 år. Dom tror att jag fick proppen pga att jag just börjat äta ppiller. Men det är ju inte säkert.
dom tog typ 10 stora rör med blod och sa att dom skulle skickas till GBG för undersökning för att se om det är nåt genetiskt fel eller varför jag fick proppen....
Men den läkaren som ansvarade för mig sista dagen när jag skulle hem visste inte ens om att dom gjort en sån utredning. För när jag va på återbesök(som jag fick ringa själv och be o få efter ca 3 mån) så lät han väldigt förvånad över detta....Han sa att jag sjkulle få sluta med waran efter 6 mån coh sen typ 2 veckor efter det skulle det göras en ny utredning.
Svaret på den första har jag inte fått ännu. Han gav mig sitt ord att han skulle ringa mig på måndagen med svaret( var inne en fredag eftermiddag) för svaret hade inte kommit in i datasystemet än, men det hade anlänt till sjukhuset, så mkt visste han.
Han ringde såklart aldrig och jag har inte orkat ringa tillbaka, känns så trist att dom inte kan visa en lite respekt och förstå att detta är en allvarlig grej som påverkat mitt liv i hög grad det senaste halvåret.........
läkaren jobbar på medecinavdelningen