Ska barnvakten vara nykter?
Om någon är barnvakt till ditt/dina barn, tycker du då att barnvakten ska hålla sig nykter eller är det ok om denne dricker alkohol?
Inspirerad av www.familjeliv.se/Forum-4-51/m56743855.html
Om någon är barnvakt till ditt/dina barn, tycker du då att barnvakten ska hålla sig nykter eller är det ok om denne dricker alkohol?
Inspirerad av www.familjeliv.se/Forum-4-51/m56743855.html
Våra barnvakter får dricka hur mycket de vill eftersom jag vet att de aldrig skulle dricka så mycket att det äventyrar barnens säkerhet.
Om farmor vill ta sig ett glas vin eller vad hon nu gör så är det upp till henne.
Jag har fullt förtroende för att de själva vet vad som är lämpligt och har sina spärrar.
Klart en barnvakt måste vara helt nykter!
Ja helst om inte annat är sagt innan. Tex att mina barn är med farmor och farfar på nyårsfirande med övernattning så måste det inte vara nyktert.
Men är det en vanlig tisdag så ska det vara nyktert (åtminstoende den ena).
Den/de som passar mina barn ska vara nykter.
beror på vem barnvakten är
är det någon barnen känner väldigt väl och som själv känner o kan läsa av mina barn bra får han/hon gärna dricka måttligt. ser inget större problem i det än om vi föräldrar dricker alkohol med barnen närvarande ibland.
känner barn/barnvakt varandra inte lika bra vill jag att barnvakten är nykter, då är det tillräckligt stor risk ändå att någon missförstår eller känner sig osäker.
Jag hade aldrig lämnat min son med någon barnvakt som jag inte litade på... och jag litar helt och fullt på att de kan hantera drickandet och har inga problem med att de dricker.
Att dricka innebär inte automatiskt "bli full"... DET hade jag inte velat att barnvakten är... men jag dricker ju själv vin till maten, whisky till fredagsmyset, drink vid matlagningen eller vad det nu kan vara...Ser inte varför ex min mamma inte skulle kunna göra samma när hon är barnvakt.
nej de får gärna dricka vin till maten även om M är därnere så klart
Lika väl som jag gärna tar ett glas vin till maten även om M är hemma
varsågod säger jag till mamma/pappa/syrran, ta er en öl eller ett glas vin när ni passar skrutten :)
ang detta med bil, min svärfar kan itne köra bil pga sin EP och han är ändå barnvakt ensam ibland
Det finns taxi