• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska barnvakten vara nykter?
  • zanna80
    älskarlivet81 skrev 2011-01-19 07:38:38 följande:
    Jag anser inte att far- och morfäräldrarna jobbar när de passar mitt barn..
    Inte jag heller, men nog sjutton ska dom vara nyktra ändå.

Skulle aldrig behöva be om det för dom skulle aldrig komma på tanken att dricka alkohol ändå - tack och lov.
    ♥ Lovisa ♥
  • Habaladabala

Våra barnvakter får dricka hur mycket de vill eftersom jag vet att de aldrig skulle dricka så mycket att det äventyrar barnens säkerhet.
    Om farmor vill ta sig ett glas vin eller vad hon nu gör så är det upp till henne.
    Jag har fullt förtroende för att de själva vet vad som är lämpligt och har sina spärrar.  

• älskarlivet81
    zanna80 skrev 2011-01-19 08:01:00 följande:
    Inte jag heller, men nog sjutton ska dom vara nyktra ändå.

Skulle aldrig behöva be om det för dom skulle aldrig komma på tanken att dricka alkohol ändå - tack och lov.
    Fast jag anser inte att man blir onykter på 1-2 glas vin.. Jag och min man dricker ju det i princip varje helg så vad spelar det för roll om far- och morföräldrarna gör det?

Vi erbjöd dotterns farmor och farfar vin senast de var här och skulle passa.. De tog var sitt glas.. 
  • älskarlivet81
    Habaladabala skrev 2011-01-19 08:05:01 följande:
    Våra barnvakter får dricka hur mycket de vill eftersom jag vet att de aldrig skulle dricka så mycket att det äventyrar barnens säkerhet.
    Om farmor vill ta sig ett glas vin eller vad hon nu gör så är det upp till henne.
    Jag har fullt förtroende för att de själva vet vad som är lämpligt och har sina spärrar.  
  • zanna80
    älskarlivet81 skrev 2011-01-19 08:29:09 följande:
    Fast jag anser inte att man blir onykter på 1-2 glas vin.. Jag och min man dricker ju det i princip varje helg så vad spelar det för roll om far- och morföräldrarna gör det?

Vi erbjöd dotterns farmor och farfar vin senast de var här och skulle passa.. De tog var sitt glas.. 
    Fast att du anser det är ju en sak, fakta är att man är onykter efter 1-2 glas vin.

Men sedan är det såklart upp till var och en avgöra hur pass mycket man tolererar
    ♥ Lovisa ♥
  • Jungblom

Ja helst om inte annat är sagt innan. Tex att mina barn är med farmor och farfar på nyårsfirande med övernattning så måste det inte vara nyktert.

Men är det en vanlig tisdag så ska det vara nyktert (åtminstoende den ena).

• kaji

beror på vem barnvakten är

är det någon barnen känner väldigt väl och som själv känner o kan läsa av mina barn bra får han/hon gärna dricka måttligt. ser inget större problem i det än om vi föräldrar dricker alkohol med barnen närvarande ibland.

känner barn/barnvakt varandra inte lika bra vill jag att barnvakten är nykter, då är det tillräckligt stor risk ändå att någon missförstår eller känner sig osäker.

• TessaS

Jag hade aldrig lämnat min son med någon barnvakt som jag inte litade på... och jag litar helt och fullt på att de kan hantera drickandet och har inga problem med att de dricker.
    Att dricka innebär inte automatiskt "bli full"... DET hade jag inte velat att barnvakten är... men jag dricker ju själv vin till maten, whisky till fredagsmyset, drink vid matlagningen eller vad det nu kan vara...Ser inte varför ex min mamma inte skulle kunna göra samma när hon är barnvakt.

• SaramedM

nej de får gärna dricka vin till maten även om M är därnere så klart

Lika väl som jag gärna tar ett glas vin till maten även om M är hemma

• SaramedM
    Good Girl skrev 2011-01-18 21:53:08 följande:
    {#emotions_dlg.flower}

Barnvakt är ett jobb och man ska vara nykter på jobbet.
    jaha, jag anser inte att min svärmor jobbar när hon är med sitt barnbarn
  • Balahir

varsågod säger jag till mamma/pappa/syrran, ta er en öl eller ett glas vin när ni passar skrutten :)

• SaramedM

ang detta med bil, min svärfar kan itne köra bil pga sin EP och han är ändå barnvakt ensam ibland

Det finns taxi

• SaramedM
    R3becca skrev 2011-01-18 13:45:19 följande:
    Om något händer då?
    Låt oss säga att du har några mil till närmsta sjukhus.
    Ska "fyllot" ringa ambulans och sitta och vänta i tid och otid på att de kommer eller ska denne sätta sig i bilen och köra ditt barn till sjukhuset själv?
    Med "fyllo" så menar jag människan i fråga som druckit "lite grann" (och har mer än 0,2 promille i blodet, och därmed åker dit för rattfylla om denne sätter sig i förarsätet med nycklarna i tändningslåset).
    fyllot? Hur gör du om man inte har bil alls?

Ska man inte få vara barnvakt d¨å?
  • Balahir
    R3becca skrev 2011-01-18 13:45:19 följande:
    Med "fyllo" så menar jag människan i fråga som druckit "lite grann" (och har mer än 0,2 promille i blodet, och därmed åker dit för rattfylla om denne sätter sig i förarsätet med nycklarna i tändningslåset).
    inte helt korrekt påstående.
Svar på tråden Ska barnvakten vara nykter?