• Lilla JJ

Ensamstående föräldrar Borås?

Finns det fler som är ensamstående förälder i eller kring Borås?

Mammas lille kille kom 100803
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-01 17:50
    Tisdagar jämna veckor kl.13.30-16.30 är det träff för ensamstående föräldrar på Öppna förskolan på Hulta.
    Vi är några som brukar gå dit. Det leks, fikas och sen blir det en liten sångstund.
    Ja och så en hel del pratande också då
  • Svar på tråden Ensamstående föräldrar Borås?
  • OojespersmammaoO

Hej tjejer!
    Jeppe och Gie funkar jättebra ihop, dom tycker om varandra massor redan. Hjärta
    Gie har läst godnattsagorna de senaste på kvällarna och sen har jag och Jeppe haft prat och mysstund efter det.  Idag ska vi alla 3 gå på Bilar 2 3D och shoppa lite. Men båda mina grabbar ligger och sover fortfarande. Haha..klockan är ju 12:00. Sj har man vart uppe sen 06:50. Dax att väcka dom nu.

Jenni-Var så lite så, bra om du får användning av det och tack för igår.

Piasara-Jättekul att träffas igår. Max är ett charmtroll. 

Jenny-Hoppas ni kan slippa  vara sjuka länge till, Jeppe vaknade inatt och hade lite feber, ont i halsen och hosta men nu verkar det ha lagt sig.

Kram på er!!             

• Lilla JJ

Jenni- Självklart ska du unna dig kläder! Det händer inte var dag att du handlar till dig själv.

Kim- Låter ju toppen att Gie och Jesper trivs så bra ihop!

Mammas lille kille kom 100803
  • Jenoli

God morgon!! Idag börjar inskolning på dagis, varken jag eller oliver är vana att vara uppe och redo så här tidigt ;) oliver åt knappt frukost, tyckte väl det var för tidigt ha ha ska bli kul att se hur det går för han, tror inte det ska vara något problem. Denna vecka ska jag ju få reda på jobbet också, åh vad jag hoppas!! Länge sen jag hoppades på något så mycket, känns så nära men ack så långt borta ;) håller tummar och tår i massor!! Kim, vad skönt att det funkar så bra med Gie, skönt att det går så bea !! Jenny, vi ses snart :) Piasara, hoppas ni haft en bra helg! Kram på er!!

• OojespersmammaoO

Godmiddag tjejer!
    Igår fick jag träffa Gies stora flickor på 11 och 13 år. Fick kram och allt och dom ville inte att jag skulle åka hem igår kväll.

Idag kommer alla mina möbler från IKEA så jag lär ha att göra några dagar.

Gie åker till Stockholm imorgon bitti och blir borta tills Onsdag kväll med jobbet...kommer kännas tomt. Men jag har ju att göra.

Jag har blivit snorförkyld så jag borde ta det lugnt men jag ska städa och shoppa i Knalleland.

Jeppe åkte ju till sin pappa igår, jobbigt men en vecka går fort som tur är. Hjärta Är tok kär och allt känns så bra, hoppas inte denna drömmen krossas den oxå. *håller tummarna*

Nu ska jag greja lite.

Kram på er!              

• Annamei21

Hej jag är oxå helt själv sen plutten var 8 månader..bor i Villastan...

• Jenoli

Hej annamel och välkommen :) hur gammal är din knös? Kim, åh vad härligt att du har funnit din prins, kul att det gick så bra med hans tjejer också! Har du kommit i ordning hemma med allt? Hoppas det blir som du vill. Idag har vi varit på inskolning som tidigare dagar i veckan, lämnade han i 10 minuter och det var inga problem, så klart ;) imorgon ska jag lämna i 30 minuter så ska bli intressant. Oliver fick en rå röd rumpa igår precis när vi skulle åka från bror. Han har ju bajjat som attan och helt plötsligt var han ledsen och spjärna med benen så tog av han blöjan och lite baj var där och illröd. Så hem och springa blöj lös vart det. Han bajja då 5 ggr på loppet av 30 minuter och det var som vatten :( han skrek av smärta, benen skaka när jag satte på kräm och när jag duscha med vatten så var han som en pinne och skrek så inte ett ljud kom ut till slut..... Fy vad ledsen jag blev då, kändes så hemskt och tyckte så synd om honom!!!! Idag bajja han direkt på morgonen och fortfarande röd, men inte så han yla av smärta som tur är. Funderat på vad det kan bero på och tror det är sprutan han fick förra veckan..... Förra gången han blev så här, jättefin i rumpan och 5 minuter senare sÅ är han som brännskadad, då var vi i Värmland och då hade han fått spruta 8-9 dagar innan..... Ska jag ringa till BVC om det??? Jenny, blir inget Öppnis för oss idag, oliver ska få springa naken så mycket som möjligt idag med rumpan!! Kram på er

• PiaSara

Välkommen Annamei21 :)

Jenni, stackars Oliver :( Å stackars dig, måste göra ont i mammahjärtat när han har så ont. Hoppas det hjälper med kräm å att lufta lilla rumpan. Har du hört nåt om jobbet?  Kul att det funkar med inskolningen än så länge iaf!

Kim, kul att det går så bra med killen å att det gick bra när du träffade tjejerna. Det va kul att träffa dig å Jeppe i fredags!

Jenny, allt bra med dig å Aron? Hittat på nåt kul?

Max e ju som sagt lite förkyld, eller nu är det väl så gott som bra. Lite snorig bara. Han va lite hängig i lördags men annars har han varit precis som vanligt. Skönt! Har lagt om rutinerna lite nu, nu blir det natti natti 19-19.30. Sover 1 gång på dagen. Funkar kanon :) Nu sitter jag å väntar på att en kompis hör av sig så vi kan gå å fika lite.     

Kramis       

• Jenoli

Jaga så var det olivers tur att vara sjuk. 39.5 i feber, ögon och näsa rinner :( ser riktigt dålig ut den stackaren. Så vi bli hemma hela helgen, han MÅSTE bli frisk till måndag, jag har ju fått JOBB!!!! Tjoho, och jag börjar redan på tisdag :) Men är oliver sjuk blir det problem, Jenny jag vet du sagt att om du är oj kan du ta honom men vill ju inte du ska behöva ta hand om en sjuk kille :( visserligen är han ok i sättet, klättrar som en apa och leker ha ha inget stoppar honom ha ha ha Läste på försäkringskassan och man kan ha så en annan person rar ut tillfällig föräldrar penning, det är ju super!!! Hur går helgen för er andra? Vad hittar ni på? Åh håll tummarna oliver är frisk till måndag, hoppas!!!!

• OojespersmammaoO

Annamei21...välkommen!!

Jenny-Vad händer för dig och Aron i veckan?

Piasara-Jättekul att träffa dig och ditt charmtroll Skrattande Får vi göra om.

Jenni-Grattis till jobbet....så glad för din skull. Jag kan ta Oliver på Tisdag om han inte är frisk som vi pratade om. Vi är ju redan sjuka så det är ingen fara. Du ska ju inte missa din första arbetsdag.

Jag är såå lycklig...säker på att jag funnit min själsfrände. Han kommer jättebra överens med Jeppe och Jeppe tycker om honom massor och vise versa. Jag funkar jättebra med hans 2 döttrar, får kramar och allt. *ler*  
    Nu är hemmet klart oxå. Vi blev klara igår med skruvande och möblerande. Sen storstädade jag och skurade badrummet, tvättade allt och bäddade rent samt lade på överkast och prydnadskuddar. Såå nöjd med mitt hem nu..blev dock väldigt trångt i sovrummet men förhoppningsvis ska jag inte bo där hela livet. Bilder kommer i mitt galleri i veckan. Kika gärna då. Glad

Nu ska jag röka.
    Kram på er tjejer!!          

• Jenoli

Hej hej tjejer! Jenny, hoppas allt går bra idag och att du inte har för ont efter! Tänker på dig!! Kim, åh det låter underbart att vara så kär :) härligt att det går så bra med hans barn. Såg jeppe åkte själv till skolan, börjar bli en stor kille :) Hur har ni andra tjejer haft det i helgen? Oliver och jag var till sjukan igår, febern har legat på 39.5 hela helgen, hålor den nere med Alvedon och Ipren. Diarré har han haft i 9 dagar också så igår sov han 2 ggr vilket inte är likt han alls och båda gångerna vakna han och var hysterisk, tog lång tid att lugna honom. Sen på eftermiddag låg han bara på min mage i typ 1 timme och orka inte röra sig så då ringde jag sjukvårds upplysningen och fick åka in. Där fick han vätske ersättning och tog prov vid analen för att se om han har ngt i och med att ingen annan blivit smittad.... I morse vakna han med 38.5 i feber och hemsk hosta och astman i full gång igen, lyckades hålla han vaken till 10.30 och han sover fortfarande. Vaknade redan 5.45 i morse pga andning och hosta så han är nog allt trött. Suck så typiskt att han skulle bli så dålig nu med dagis och jobbet, som tur är ska syrrans mamma ta han imorgon och sedan tar lillebrors tjej honom resten av veckan om det behövs. Känns inte bra att lämna han när han är dålig men vad ska jag göra?? Har ju inte ens skrivit på kontraktet och vad ger det för intryck att vara hemma direkt med sjukt barn :( Det är i dessa stunder jag önskar så mycket att man hade en Karl att dela det med :/ Kram på er!!

• OojespersmammaoO

Hej Jenni gumman...hoppas Oliver blir bra snart. Och såklart att det gick bra på jobbet.

Jenny-Hoppas operationen gick bra opch att allt är väl med Aron.

Piasara-Hur har du och Max det?   

Jag och Jeppe är sjuka. Igår kväll låg Jeppe med 40,7 graders feber. Idag med 40 grader, vart på VC men dom säger bara att vi har virus. Självklart!! *suck* Jeppe vill inte äta och helst inte dricka heller...har dock fått i honom lite idag. Nu är han lite piggare...igår och inatt och i förmiddags har han vart helt utslagen. Rynkar på näsan

Nu ska jag vänta på att Gie kommer och tar hand om oss. 

Kram på er tjejer!     

• Jenoli

God kväll, här ska jag strax i säng så man är pigg imorgon. Får se hur mycket sömn det blir dock med denna storm ute samt olivers hostande :( Men febern är borta i vilket fall och han kutar runt som en galning igen ;) Jenny, hoppas du kryar på dig snart!! Tänker på dig Kim, usch så jobbigt att ni båda är så sjuka :( isglass är alltid bra vid sjukdom, kyla och vätska. Försök få i honom det! Hmmm detta huset är ju värre än i Målsryd.... Grannen under spelar musik för 2a kvällen i rad, hoppas de slutar snart.... Kram på er!!

• OojespersmammaoO

Hej tjejer!
    Idag har Jeppe åkt till sin pappa eftersom han var frisk nu och jag fortfarande ganska ordentligt sjuk. Jag fattar inte hur man kan sakna sitt hjärta så mycket att man känner sig halv...men jag vet hur det känns. Gråter  Sent ikväll ska jag hem till Gie och han ska ta hand om mig. Dom ville haft med mig på bio men jag orkade inte med all feber. *suck* Var liksom ett helt företag att duscha. Nu ska jag röka innan jag hostar ut lungorna..det låter knas men att röka hjälper mot hostan tillfälligt. Förvånad

Kram på er!! 

• Jenoli

Hej tjejer, länge sen jag skrev här. Full rulle med jobbet och det går himla bra :) jätte trevliga kollegor och idag gjorde jag första dagen med bror där men vi hann bara säga hej :/ man sitter framför datorn och svarar i telefon och knappar heeeeela tiden. Man har lunchrast men inget mer, dricker kaffe där man sitter och tar en frukt eller snask där också. Men dagarna flyger fram!!! Känns himla tråkigt dock att vara så lite med oliver, idag har vi setts ca 2 timmar totalt :( och hinner inte ens gosa och leka med han för man ska ordna mat och göra i ordning oss den tiden. Men jag ger mycket pussar och kramar när jag får tillfälle, vill ju inte han ska tro jag lämnar bort han 10.5 timme idag för jag inte tycker om honom!!! antar det är så här det är att vara en arbetande mamma..... Kim, hur går det med förkylningen? Börjar du krya på sig? Skönt du har Gie att ta hand om dig ;) Jenny, hur går det för dig stumpan? Tycker så synd om dig, verkligen otur med operationen!! Men vi ses på onsdag i vilket fall!! Piasara, hur har du och Max det? Har ni varit på Öppnis? Annamei, hur går dina dagar? Jobbar du? Usch för detta regn, verkligen trist!!!

• Jenoli

Oj inget som hänt här... Mycket att göra nu för alla antar jag, hoppas ni mår bra i vilket fall. Imorgon skulle jag jobba 14-18 men så är folk sjuka så jag kör 12-18 om dagis är ok att jag lämnar tidigare. Får ringa direkt imorgon bitti helt enkelt. Trodde jag skulle lämna han 11.30 som förra veckan men så insåg jag att jag började ju 13 förra veckan.... Så håller tummarna det är ok att lämna tidigare, pinsamt säga ja till jobbet och sen ringa och säga nej :/ Kim, hur går allt för dig? Ser på fb att du är kär o galen i vilket fall ;) Piasara, hur mår du och Max? Jenny, hur går det, laddar inför fredag? ;) På torsdag jobbar jag bara 8-12.30 så tänkte åka till Öppnis efter :) ska någon dit då?? Kram

• OojespersmammaoO

Hej tjejer!
    Allt fint här, har kryat på mig och Gie har tagit hand om mig.

Jenni-Kul att allt funkar med jobbet men tråkigt att ni är sjuka. Trivs Oliver på dagis?

Jenny-Bättre efter operationen? Hur går det för Aron? Växer så det knakar kan jag tänka mig.

Piasara-Allt bra med dig och Max?

Annamei-Allt väl med er?

Kram på er tjejer!         

• bamse10

Någon som ska på ensamstående på tisdag?
    Ååh, nu är det bara fyra dagar kvar tills Hampus fyller 1 år. Det har gått så sjukt fort! Och jag vet verkligen inte vad jag ska köpa i present till honom. Någon som har något förslag?

Svar på tråden Ensamstående föräldrar Borås?